Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Na czym się szkolić?

  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Na czym się szkolić?


    Polecamy

    Wybór maszyn do szkolenia w szeroko rozumianych okolicy Warszawy jest całkiem spory.
    Rozpiętość cenowa także jeszcze znaczna.
    Wybór niełatwy :]

    Opinii tyle ile osób. Doradzano mi C152 (ale już nie C150) lub Tecnamy.

    Mam jednak pytanie do znawców, czy różnica cenowa (zauważalna) uzasadnia wybieranie nowszej i droższej maszyny. Czy też lepiej zrobić Cessnę 152 i później ewentualnie laszować/doszkalać się na nowszych maszynach.

    Jakie macie zdanie?
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

  2. #2
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Według mnie nie uzasadnia. Ja osobiście wolałbym szkolić się jak najtaniej, aby zostało więcej pieniędzy na latanie oraz sprzęt (lepsze słuchawki itp.), oraz dalsze szkolenie (np. VFR noc). Poza tym C152 i tak warto poznać, bo spotkasz się z nią wszędzie w Polsce, a pewnie też w wielu miejscach w Europie, gdzie mógłbyś przypadkiem chcieć polatać.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Mam takie samo zdanie jak przedmówca, będziesz jeszcze miał sporo nieplanowanych wydatków.
    A odnośnie Cessny 150: trafiają się egzemplarze, które latają o wiele lepiej niż niektóre 152.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tez podzielam to zdanie. Szkol sie najtaniej jak mozesz a potem przeskok na lepszy samolot to formalnosc i w ten sposob zaoszczedzasz forse. No i masz dodatkowa frajde pozniej jak "awansujesz" powiedzmy z takiej 150 na 152, czujesz mocniejszy silnik, itp. A potem skok na 172 i czujesz sie jakbys wsiadl do Ferrari , przeszedlem przez to, te "awanse" sa radocha sama w sobie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 15-11-2014 o 01:04
    Keyness likes this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Dodałbym jeszcze, że oprócz tego, aby samolot był najtańszy, to jeszcze najbardziej dostępny. Nie ma sensu szkolić się na czymś, co jest trudno dostępne bo jest to np. jedyny egzemplarz samolotu w danym ośrodku, a lista chętnych jest długa. Pamiętaj, że nie zawsze się da latać o zaplanowanej godzinie, chociażby ze względu na pogodę, czasem trzeba poczekać godzinę lub więcej - co wtedy jak na dany dzień jest zaplanowanych parę osób? C150 nie jest wcale złym wyborem, tak jak wyżej napisano, niektóre lepiej latają niż 152

  6. #6
    Awatar Stranger3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Pamietaj tez, ze mozesz szkolic sie nie tylko na jednym typie. Ja w wyborze kierowalem sie tym, na czym planowalem najwiecej latac po uzyskaniu licencji. Potem oczywiscie latwo i szybko mozesz przeskoczyc na kolejne typy.

  7. #7
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuje za wszelkie odpowiedzi. Myślę, że C152 na ten moment będzie ok
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •