Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Lordbartez

Wątek: Przedłużenie SEPLa za granicą - USA

  1. #1

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie Przedłużenie SEPLa za granicą - USA


    Polecamy

    Witam brać lotniczą, chciałem zapytać o poradę, bo już sam nie wiem co robić. Dwa lata temu zrobiłem w Polsce PPL(A), w której uprawnienia są ważne do 31.05.2015, obecnie mieszkam i pracuję w USA i nie mam, żadnej możliwości w tym roku na przylot do Polski, ani trzy miesiące przed upływem ważności uprawnień, ani 3 miechy po ich upływie. Dodam, że swoją licencję konwertowałem na PPL wg FAA, tylko że amerykańska jest ważna o ile kwity polskie są ok. I teraz moje pytanie, co w takie sytuacji mogę zrobić? Tutaj w USA jestem współwłaścicielem staruszka Piper PA28-140, którym trochę latam, więc nie byłoby problemu przedłużyć z nalotu. Czy jak znajdę egzaminatora, ze szkoły lotniczej która kształci wg PART-ów europejskich, taki wpis będzie ważny? W USA, żadnych szans na znalezienie polskiego egzaminatora, jedynie Anglicy. Czy musi być to koniecznie egzaminator wpisany do rejestru ULC, czy może być innej narodowości, byle wg PART-ów?
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Nie pomogę jeśli chodzi o egzaminatora (prawdopodobnie musiałby być na liście egzaminatorów zagranicznych zgłoszonych do polskiego ULCu - zadzwoń do nich i się dopytaj) ale jeśli spełniasz warunki do przedłużenia SEPLa z nalotu, możesz to zrobić korespondencyjnie z każdym egzaminatorem w Polsce. Musisz po prostu podzwonić do polskich egzaminatorów i jak już znajdziesz chętnego, wysłać mu swoją licencję i np. ksero logbooka, a egzaminator prześle Ci z powrotem licencję z przedłużonym uprawnieniem i protokół egzaminacyjny. Protokół podpisujesz i wysyłasz do ULCu z kopią licencji.

    Sprawdź tylko czy miałeś w ciągu ostatnich 12 miesięcy przynajmniej 1h lotu z instruktorem z licencją EASA. Jeśli nie, będziesz musiał wylatać jedną godzinę. Polecam zapisać w logbooku w remarks numer licencji instruktora.

    Ostatnia opcja to zrobienie nowej licencji FAA. Jeśli spełniasz warunki part 61.109 do wydania samej PPLki będziesz potrzebował wylatać 3h z instruktorem FAA i zrobić egzamin z DPE. Polecam najpierw zadzwonić do lokalnego FSDO i zapytać jak dokładnie wypełnić papiery w twoim przypadku, ale nie powinno być problemu. Nie rozwiązuje to kwestii przedłużenia polskiego SEPLa - jeśli wygaśnie, będziesz musiał iść najpierw do ośrodka szkolenia, wylatać coś z instruktorem i dopiero iść na egzamin żeby odnowić uprawnienie.

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Bardzo dziękuje za szybką odpowiedź, faktycznie chyba podzwonię po egzaminatorach i popytam, może któryś się zlituje jedyne czego mi brakuję, to ta nieszczęsna godzina z instruktorem EASA, wprawdzie mam wiele godzin z instruktorami, ale wszystko z FAA, w takim bądź razie muszę znaleźć jakiegoś z europejskimi papierami, choć tu w USA wcale łatwo o to nie jest.
    Co do drugiej opcji, też bardzo ciekawy pomysł, choć dochodzi do tego TSA i prawdopodobnie muszę mieć nowe badania medyczne (a szkoda bo moje pl ważne jeszcze 3lata).

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    ale jeśli spełniasz warunki do przedłużenia SEPLa z nalotu, możesz to zrobić korespondencyjnie z każdym egzaminatorem w Polsce. Musisz po prostu podzwonić do polskich egzaminatorów i jak już znajdziesz chętnego, wysłać mu swoją licencję i np. ksero logbooka, a egzaminator prześle Ci z powrotem licencję z przedłużonym uprawnieniem i protokół egzaminacyjny. Protokół podpisujesz i wysyłasz do ULCu z kopią licencji.
    Takie korespondencyjne załatwienie sprawy raczej nie przejdzie. Protokół musisz podpisać w obecności egzaminatora. Najlepiej zadzwoń do ULC LKE i zapytaj co masz zrobić. Może uda Ci się to załatwić w ośrodku szkolącym wg PART, taki ośrodek powinien mieć też egzaminatora.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilot Zobacz posta
    Takie korespondencyjne załatwienie sprawy raczej nie przejdzie.
    Wszystko zależy od egzaminatora...

    Cytat Zamieszczone przez Lordbartez Zobacz posta
    Co do drugiej opcji, też bardzo ciekawy pomysł, choć dochodzi do tego TSA i prawdopodobnie muszę mieć nowe badania medyczne (a szkoda bo moje pl ważne jeszcze 3lata).
    Jeśli nie masz obywatelstwa, to rzeczywiście TSA musi być. To jakieś $200 razem z odciskami. Medical $100, DPE weźmie pewnie z $400, CFI conajmniej $100 za 3 godziny. Jeszcze written test za ~$150. Plus 30-40 gal paliwa. Robi się ponad $1000, ale masz papier dożywotnio. Pytanie jak długo zamierzasz jeszcze latać w USA.

  6. #6

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Nie nie mam obywatelstwa jeszcze, natomiast w planach miałem zrobić tutaj commercial, więc robienie PPL wg FAA, to jakby niepotrzebny wydatek, ale faktycznie jeśli nie będzie innej możliwości. Finansowo nawet trochę więcej wyjdzie, bo znaleźć instruktora za 30$ na Florydzie - mission impossible, wszyscy sobie życzą 40-50$ za 1h.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Na Florydzie to nie masz daleko do jakiegoś ośrodka z egzaminatorami EASA, więc może uda Ci się przekonać któregoś żeby się dopisał do listy egzaminatorów zagranicznych w ULCu (nie mam pojęcia jaka może być procedura i ewentualne koszty).

  8. #8

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Wdzięczny jestem za pomoc, oto co znalazłem wykaz Non-Polish Examiner - Urząd Lotnictwa Cywilnego / The Civil Aviation Authority (CAA), po prefiksach tel. znalazłem trzech egzaminatorów z Florydy i jutro będę dzwonił.
    supermajku likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •