Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie Nalot UL a nalot do licencji PPL lub


    Polecamy

    Witam,
    Wczoraj odbyłem swoją 1 godzinę lotu na samolocie UL.
    Jeszcze do końca nie wiem , jaką licencję docelowo będe chciał uzyskać, ale chciałem już zacząć latać.
    Mam pytanie, jeżeli zrobię teraz Świadectwo Kwalifikacji na UL to czy nalot na samolocie Tecnam p92 będzie w jakikolwiek sposób liczył mi się do licencji PPL lub LAPL(A) którą ewentualnie chciałbym robić w przyszłości?
    Czy może lepiej od razu robić LAPL(A)?
    Chociaż mam świetnego instruktora na UL i bardzo blisko na lotnisko oraz relatywnie dobrą cenę na loty, więc najbardziej zależało by mi na razie na budowaniu sobie nalotu i robieniu licencji UL>

    Proszę o podpowiedź jaką ,,drogę" zdobywania lotniczych umiejętności wybrać
    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    Tomek

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na poczet lićencji PPL nalot na UL mozna zaliczyć w wysokosci 10% uzyskanego nalotu, ale nie wiecej niz 10 godzin. Na poczet licencji CPL i ATPL nalotu na UL nie zalicza się.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ja brałbym PPL(A). Kiedyś na pewno przyjdzie moment, że będziesz chciał spróbować czegoś więcej niż tylko wożenia się ultralekkim po niebie (holowanie szybowców, wyrzut skoczków, chęć laszowania starych klasyków /prawdziwych samolotów /, akrobacji, lotów cross-country po całej Europie z rodziną, lotów nocnych, i można tak dalej bez końca...). Poza tym, z licencją PPL(A) możesz wynająć samolot praktycznie wszędzie.

  4. #4

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Słyszałem, o przepisie, że mając licencję UL można robić skrócony program PPL(A) - tak jak po licencji szybowcowej. Czy to prawda?
    Co sądzicie o licencji LAPL(A)?

    Zalecam użycie forumowej wyszukiwarki, która odpowie na zadane przez Ciebie pytanie/problem. Wyszukiwarkę znajdziesz w tym miejscu: KLIK.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 25-05-2015 o 17:55

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Po świadectwie kwalifikacji można zrobić LAPL-a w skróconym programie (50% nalotu jest wliczane) po uzgodnieniu z ULC-em, i to jest najlepsze wyjście (jeżeli nie chcesz się szkolić do licencji zawodowej) żeby latać jak pisał Bartek z rodziną , akrobacyjnie,laszować klasyki , wyrzucać skoczków i latać w nocy no może z tą różnićą że ulm-ami też można latać w nocy. Ja polecam drogę następującą zacznij od świadectwa kwalifikacji ponieważ jest to najtańszy sposób żeby zebrać doświadczenie , oblataj Polskę sam lub lepiej z kimś (bo to latanie staje się nudne po 200h), a następnie albo w trakcie zrób LAPL-a i płać za to samo co robisz 2-3 razy więcej tylko z tą różnicą że będziesz mógł to zrobić w więcej niż dwie osoby, co z doświadczenia powiem Ci że będzie to nie więcej niż 10% Twojego rocznego nalotu.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Wtedy samo LAPL(A) wydaje się najlepszą opcją. Ceny są porównywalne z ULM, licencja jest honorowana w całej Unii Europejskiej i w większości krajów świata, a późniejsza konwersja do PPL(A) jest bardzo łatwa.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    (...) żeby latać jak pisał Bartek z rodziną , akrobacyjnie,laszować klasyki , wyrzucać skoczków (...)
    Do wyrzucania skoczków wymagana jest CPL. Nie bezpośrednio ale nie można wyrzucać bez certyfikatu AWC a w AWC nie można latać bez zawodowej.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    PiotrekR to holować można , a wyrzucać skoczków nie?, a jeżeli zabieram na pokład jednego skoczka jako pasażera to może on skoczyć czy też nie?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że skoki spadochronowe w ramach AWC i skoki w ramach aeroklubu dla członków danej sekcji to dwa różne zagadnienia. Jeśli ma być inaczej, to 3/4 sekcji spadochronowych w aeroklubach działa nielegalnie.

  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek Zobacz posta
    Jeśli ma być inaczej, to 3/4 sekcji spadochronowych w aeroklubach działa nielegalnie.
    http://www.ulc.gov.pl/_download/oper...2015_04_22.pdf
    Naliczyłem 18 aeroklubów.

    AWC jest wymagane tam gdzie jest prowadzona działalność gospodarcza w ramach skoków. Nie ma znaczenia czy aeroklub lata tylko ze swoimi skoczkami czy też z jakimiś tandemami. Jest kasa to musi byc AWC. Pimposz napewno nie jest tak, że można sobie na dziko kogoś wyrzucać - musisz mieć zatwierdzoną instrukcje skoków nawet niezależnie od tego czy ktoś za to płaci czy nie. Co do samego AWC to o ile skoczek by nie płacił ani żadnej organizacji ani Tobie to wg mnie nie musisz mieć AWC ale jaki wtedy to ma sens. W tej dyskusji chodzi o latanie sobie małym kosztem a nie o fundowanie komuś skoków, przynajmniej tak ja to odbieram.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję to aerokluby nie prowadzą działalności gospodarczej, a zatem nie są podmiotami świadczącymi jakiekolwiek usługi. ... chyba, że aeroklub ma również niezależnie od działalności statutowej wpis do rejestru przedsiębiorców. Brak wpisu do rejestru przedsiębiorców z zasady uniemożliwia świadczenie usług. ..., a zatem aeroklub w ramach działalności statutowej zrzesza osoby o podobnych zainteresowaniach, które wspierają się w rozwoju pasji (stowarzyszenie, względnie związek sportowy, każdy kto śledzi zawiłości AP, wie co mam na myśli).

    Kiedyś Aerokluby były organizacjami prowadzącymi szkolenia lotnicze niebędącymi ośrodkami szkolenia lotnicego, gdyż z definicji ustawy prawo lotnicze ośrodek szkolenia lotniczego był przedsiębiorstwem. Od czasu jak zamieniono ośrodki szkolenia lotniczego na zatwierdzone organizacje szkolące sprawa się skomplikowała, albo ja w natłoku obowiązków zawodowych przestałem doganiać zmiany.

    Tak czy owak z tego co się orientuję do wyrzucania skoczków nie jest porzebna licencja zawodowa (oczywiśnie jeśli to nie jest działalność zarobkowa zarówno dla pilota jak i organizacji w ramach której działa), a z licencją turystyczną można nawet być instruktorem do licencji LAPL, a z licencją turystyczną i zdanymi egzaminami teoretycznymi do licencji zawodowej oraz nalotem min. 150 PIC można być instruktorem do PPL.

    Widziałem nawet tekst wedle którego osoba z licencją turystyczną z wpisanymi uprawnieniami instruktorskimi może pobierać opłaty za swoje usługi pzy czym nie wiem czy to nie był przypadkiem błąd w tłumaczeniu dokumentu, który czytałem.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  12. #12
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobrze przeczytales, jako instruktor z licencja turystyczna (PPL) mozesz pobierac wynagrodzenie.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •