TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie Całkowity koszt licencji


    Polecamy

    Chciałbym zadać parę pytań.
    Czy 100 tys. złotych wystarczy na zrobienie licencji PPL(A), CPL(A) oraz uprawnienia IFR i VFR? Jak wygląda sytuacja na rynku pracy w 2016, jak trudne jest zdobycie pracy w Polsce po uzyskaniu licencji CPL(A)? Mam możliwość wyjazdu za granicę (i zarobku) na jakiś czas lub studia do wyboru. Dlatego chciałbym wykonać badania lekarskie by wiedzieć czy w ogóle będę mógł zostać pilotem - czy w województwie łódzkim można wykonać gdzieś te badania oraz czy można je wykonać bez żadnego skierowania? Jeśli okaże się, że moje zdrowie nie sprosta wymogom lakarskim wtedy oleję zagarnicę i rozpocznę studia. Widzicie jaka to ważna dla mnie decyzja dlatego proszę o rzetelne odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Szkolenie od zera do ATPL-frozen to ok. 150 tyś zł. Za 100 tyś może być ciężko. Samo wylatanie 200h kosztuje na tanich samolotach (500zł / h) te 100 tyś. Realnie nieco więcej, chyba że chcesz latać na rozpadających się złomach. Dolicz szkolenia teoretyczne, egzaminy, multi engine, symulator, materiały, gadżety ... Wyjdzie te 150 tyś. przynajmniej.

    Najlepiej popytaj o wycenę w szkołach lotniczych. Żeby zdywersyfikować np. tu: Cennik - Ventum Air - Szkoła lotnicza w Warszawie albo tu: Zapytanie o ceny | Bartolini Air - Wynajem SamolotĂłw, Szkolenia Lotnicze, ŁódĹş .

    Badania oczywiście że możesz zrobic bez skierowania, chociaż o wojewódzwie łódzkim nie słyszałem

    Głowy nie dam sobie uciąć bo mam tylko 2 klasę, ale wydaje mi się, że na 1 klasę (zawodową) można na start tylko tu: Centra medycyny lotniczej - Urząd Lotnictwa Cywilnego
    Na drugą i niżej lub przedłużenie pierwszej u dowolnego orzecznika: Lekarze orzecznicy - Urząd Lotnictwa Cywilnego

    To nie jest lotnictwo wojskowe. Każdy przeciętnie zdrowy człowiek przechodzi te badania bez problemu.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    W moim przypadku problem może stanowić wzrok. Z tego co patrzyłem na tym forum zakres dioptrii jest w normie, niestety mam też astygmatyzm, nie wiem też czy ciśnienie w gałce ocznej jest w normie. Ale dzięki za odpowiedź. Nie wiesz może jak długo ważne jest wydane oświadczenie lekarskie?

  4. #4

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    • Klasa 1.: zwykle 12 miesięcy, ulega skróceniu do 6 miesięcy w przypadku:
      • pilotów powyżej 60. roku życia;
      • pilotów powyżej 40. roku życia, którzy wykonują usługi transportowe w samolotach z jednym pilotem.

    • Klasa 2.: do 40. roku życia 60 miesięcy (5 lat), potem 24 miesiące, a po ukończeniu 50. roku życia 12 miesięcy.


    Tu masz szczegółowe wymagania: https://www.easa.europa.eu/system/fi...bin%20crew.pdf

  5. #5
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    a pytanie trochę off top, ale jak to jest jak ma się licencję CPL i kończy się 40 lat. Są wtedy 2 terminy badań, dla latania w załodze jednoosobowej pół roku i wieloosobowej rok. Czy jak ktoś chce sobie polatać prywatnie Cessną (bądz zrobic jakies przdłużenie z egzaminatorem np IRME) ale skończył mu się okres badań dla załogi jednoosobowej (klasa 1 wieloosobowa jet ważna, automatycznie uzyskana klasa II także) to czy można na CPL-ce lecieć prywatnie cessną ?

  6. #6

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Terminy rok/pół roku dotyczą lotów zarobkowych w załodze jedno-/wieloosobowej. Żeby sobie prywatnie połapać cessną nie potrzebujesz nawet 1. klasy, wobec czego do tego nie będziesz musiał robić co pół roku. Będziesz latał na podstawie ważnej 1. klasy dla załogi wieloosobowej lub 2. klasy, którą ma się automatycznie przy otrzymaniu 1. klasy.

    Czemu myślisz tylko o CPL-ce, a nie o ATPL-ce?

  7. #7

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    "Czemu myślisz tylko o CPL-ce, a nie o ATPL-ce?"

    ATPL Frozen to przecież taki trochę skrót myślowy. Nie jest to uprawnienie, tylko CPL + IR + ME + Teoria ATPL + ... parę bzdetów.

    Obecnie samą teorię do IR lub CPL nawet ciężko zrobić. Zastępuje się je równoważną teorią do ATPL.



  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wzrok to raczej nie powinieneś się martwić, jeśli wadę refrakcji masz w dopuszczalnych limitach, widzisz normalnie w kolorze i masz widzenie obuoczne (nie masz zeza) to nie powinno być najmniejszego problemu. Jeśli chodzi o ciśnienie to miałeś z tym kiedykolwiek problem, że podniosłeś tą kwestię?
    Piotrek

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Nigdy nie miałem z tym problemu, ale też nigdy nie robiłem badań w tym zakresie. Chyba niepotrzebnie się przejmuję

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •