KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree2Likes
  • 1 Post By thewho
  • 1 Post By thewho

Wątek: Zasady Lotu kilka pytań

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie Zasady Lotu kilka pytań


    Polecamy

    Witam jestem w trakcie nauki ,natrafiłem kilka jak dla mnie niezrozumiałych odpowiedzi ,oto i one :

    Q: 1854 W celu zwiększenia pochylenia samolotu:
    A) Należy wychylić ster wysokości w dół.
    B) Należy wychylić drążek sterowy na siebie.
    C) Przyrost momentu pochylającego samolot musi mieć wartość do ujemną.
    D) Wektor przyrostu siły nośnej na usterzeniu poziomym musi mieć zwrot „w dół”.
    ODPOWIEDŹ A.

    Q: 1855 W celu zwiększenia pochylenia samolotu:
    A) Wektor przyrostu siły nośnej na usterzeniu poziomym musi mieć zwrot „w górę”.
    B) Należy wychylić drążek sterowy na siebie.
    C) Należy wychylić ster wysokości do góry.
    D) Przyrost momentu pochylającego samolot musi mieć wartość do ujemną.
    ODPOWIEDŹ A.

    Q: 1856 W celu zwiększenia pochylenia samolotu:
    A) Wszystkie odpowiedzi są poprawne.
    B) Przyrost momentu pochylającego samolot musi mieć wartość dodatnią.
    C) Wektor przyrostu siły nośnej na usterzeniu poziomym musi mieć zwrot „do góry”.
    D) Należy wychylić drążek sterowy na siebie.
    ODPOWIEDŹ A.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A co jest w tym niezrozumiałe?
    A sorry, 1856 może budzić niezrozumienie ... choć po głębszym zastanowieniu nie wykluczam, że zgodziłbym się odpowiedzią.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    A dlaczego odpowiedź:
    Należy wychylić drążek sterowy na siebie.
    Jest dobrą odpowiedzią tylko w ostatnim pytaniu?

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Bo w końcu dojdzie się do takiej fazy lotu w której nastąpi... pochylenie.
    Oczywiście tylko w przypadku, gdy potraktujemy to pytanie z taką samą "powagą", z jaką podszedł do problemu jego autor.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Pochylenie (czyli po ang. pitch) to obrot wzdluz osi poprzecznej. Jezeli chcemy zwiekszyc pitch to drazek na siebie. Wg mnie wszystko jest poprawne a mylace jest polskie slowo, ktore kojarzymy z pochylaniem sie czlowieka, ktore zawsze jest w dol.

    3957.jpg
    Kazor likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    ....Jezeli chcemy zwiekszyc pitch to drazek na siebie. Wg mnie wszystko jest poprawne a mylace jest polskie slowo, ktore kojarzymy z pochylaniem sie czlowieka, ktore zawsze jest w dol.
    Jeśli tak, to pytanie powinno być w j. angielskim, bo co zrobi ze sterownicą twój co-pilot w Q400 jak mu powiesz - "zmniejsz pochylenie!"...?

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Jeśli tak, to pytanie powinno być w j. angielskim, bo co zrobi ze sterownicą twój co-pilot w Q400 jak mu powiesz - "zmniejsz pochylenie!"...?
    Ja zawsze mowilem zmniejsz lub zwieksz pitch i nie mialem nigdy z tym problemu. Ludzie tez wiedzieli o co chodzi.
    Dla mnie kolejny dowod na plus jezeli chodzi o uzywanie angielskiego w lotnictwie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 23-10-2016 o 16:12
    Krótka Prosta likes this.

  8. #8

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dlaczego (przy konwencjonalnym usterzeniu) nieprawidłowa jest odpowiedź 1855 C (ster wysokości w górę)?

  9. #9

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Wojtek86 – korzystasz chyba z jakiejś starej nieaktualnej bazy pytań, która zawiera błędy. Aktualna baza pytań dostępna jest tutaj: Przykł‚adowe pytania egzaminacyjne - Urzą…d Lotnictwa Cywilnego

    Według mnie odpowiedź D w pytaniu 1856 powyżej jest BŁĘDNA (tak samo jak w poprzednich pytaniach). Oznacza to, że całe to pytanie i odpowiedzi traci sens (pewnie ktoś się pomylił przy przepisywaniu).
    Prawidłowa odpowiedź to „Należy wychylić drążek sterowy od siebie”, bo tylko takie działanie oznacza „Należy wychylić ster wysokości w dół” (odp. A pyt. 1854) co powoduje, ze „Wektor przyrostu siły nośnej na usterzeniu poziomym będzie mieć zwrot „w górę”.” (odp. A pyt. 1855) co przekłada się na to, że „Przyrost momentu pochylającego samolot będzie mieć wartość dodatnią” i w rezultacie na zwiększenie pochylenia.

    Nigdzie też w polskojęzycznej literaturze lotniczej nie spotkałem się z innym rozumieniem określenia „zwiększyć pochylenie” jak „opuścić nos samolotu”. To prawda jednak, że angielskie "pitch up" i "pitch down" jest bardziej jednoznaczne…

    PS: piszę tu oczywiście o normalnych stanach lotu a nie np. locie plecowym

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kad-et Zobacz posta
    Według mnie odpowiedź D w pytaniu 1856 powyżej jest BŁĘDNA (tak samo jak w poprzednich pytaniach)....
    Sądzę, że prawidłowe odpowiedzi są podane pod zestawem wyboru, a nie te "wytłuszczone"...

    Cytat Zamieszczone przez kad-et Zobacz posta
    ...„Należy wychylić drążek sterowy od siebie”, bo tylko takie działanie oznacza „Należy wychylić ster wysokości w dół” (odp. A pyt. 1854) co powoduje, ze „Wektor przyrostu siły nośnej na usterzeniu poziomym będzie mieć zwrot „w górę”.” (odp. A pyt. 1855) co przekłada się na to, że „Przyrost momentu pochylającego samolot będzie mieć wartość dodatnią” i w rezultacie na zwiększenie pochylenia....
    I to jest odpowiedź na pytanie kolegi @kowgli

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    No i wszystko jasne :-) Dzięki za pomoc, po prostu w ostatnim pytaniu jest błąd i tyle( to ono mnie zmyliło) Odpowiedzi są wszystkie zaznaczone jako A.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •