KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree5Likes

Wątek: Ppl - koszta, rady?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie Ppl - koszta, rady?


    Polecamy

    W lipcu zamierzam zaczac ppl, na razie zbieram na to pieniadze.

    Czy ktos,jest teraz w miare na biezaco i jest w stanie mi udzielic nastepujacych informacji :

    1. Koszt zrobienia ppl - zakladajac ze place od razu z gory za calosc, czysto bez sprzetu dodatkowego na najtanszym samolocie czyli jakas C152, 20 tys wystarczy?

    2. Koszta dodatkowe jakie sa, czy oplaca mi sie kupowac swoje sluchawki czy te ze szkoly wystarcza, nakolanniki i inne urzadzenia do liczenia?

    3. Czy godzina lotu ma znaczenie? Np tak jak w przypadku jazdy autem ze o 14-16 to bede ciagle stal w koeku a nie jezdzil, czy jednak moge smialo rezerwowac loty kiedy chce

    4. Ile to moze zajac, zakladajac ze jestem dostepny 24h i nie mam innych obowiazkow.

    5. Ile godzin mozna dziennie latac najwiecej?

    6. Czy godziny licza sie juz od momentu podejscia,do samolotu czy dopiero uruchomienia silnika badz tez oderwania kol z pasa?

    7. Po czym poznac czy chca mnie naciagnac na kase czy jednak rzetelnie podchodza? Na pewno sa jakies typowe zagrywki.

    8. Jak to jest z tym logbookiem, ucza mnie to wypelniac czy sam musze o to zadbac by pozniej nie Miec problemow.

    9. Uczymy sie po polsku czy po angielsku? Jesli po polaku to czy chociaz komendy sa po sngielsku by znac to slownictwo na. Przyszlosc.

    10. Ile godzin musieliscie wylatac by zdac egzamin? Bo niby jest 45 ale podobno malo kto w tym zdobywa licencje.

    Jeszcze jakies rady jak macie to mowcie

    Dziekuje

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    1. Nie
    2. Zależy czy planujesz tylko zrobić licencje i na tym koniec czy później latać.
    3.zależnie od lotniska ale w 99% polskich lotnisk nie ma toi znaczenia. Natomiast pogoda już ma.
    6. Zależnie od wynajmujacego. Powinno być wg hobbsa czyli płacisz za pracujący silnik.
    7. Zdecydowanie warto omijać tych którzy zadaja płacić z góry za całość.
    8. Powinni
    9. Po polsku.
    10. Mi osobiście wystarczyło 45 h z zapasem. Wszystko zależy od twojego podejścia i tego jak łapiesz. Wszyscy moi znajomi którzy interesowali się tym sportem na poważnie i przez dłuższy czas dawało radę po 45h . Natomiast osoby które przyszły na kurs z luźnym podejściem nie za bardzo się tym interesujac przed rozpoczęciem miały problem.

    Sent from my HTC One M8s using Tapatalk

  3. #3
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez melonpl320 Zobacz posta
    6. Zależnie od wynajmujacego. Powinno być wg hobbsa czyli płacisz za pracujący silnik
    unikaj placenia wg hobbsa jesli tylko sie da. najuczciwsza opcja to jest placenie za czas od startu do ladowania plus np 10 minut dodatkowo stala oplata na zrobienie checkow. druga opcja, gorsza ale jeszcze strawna to block off - block on. hobbsa unikaj jak ognia, nawet jak cena za godzine przy hobbs bedze oferowana taniej to i tak wyjdzie ze zaplacisz w sumie duzo wiecej niz przy innym sposobie naliczania

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Wlasnie dlatego jest to najpopularniejszy sposob rozliczania. Wiadomo kto ma na tym zarobic Osobiscie jeszcze nie spotkalem sie z rozliczaniem block on/off. Moze ja poprostu mam pecha do osrodkow

  5. #5
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    5250N01911E

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dizlly Zobacz posta
    5. Ile godzin mozna dziennie latac najwiecej?
    Nie wiem ile można, ale ja na początku 1 - 1,5 h i miałem dość. Najpierw strefa - jednoczesne ogarnięcie sterowania w trzech płaszczyznach, do tego kontrola prędkości, wysokości, mocy, kursu... widzisz że coś jest nie tak (na przykład kulka w zakręcie nie na środku) i dopiero zastanawiasz sie czym i w którą stronę kręcić. Pranie głowy, jakiego nigdy wcześniej nie przeżyłem Ledwie zaczniesz to wszystko "czuć" a zaczynasz kręgi... i od nowa pranie głowy, szczególnie na podejściu i przy lądowaniu. Dochodzi orientacja gdzie jesteś, myślenie o klapach, podgrzewie, komunikacja przez radio. Do tego ciągłe zmiany ciśnienia, stres żeby czegoś nie odwalić... Bardzo męcząca robota
    Maciey likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    unikaj placenia wg hobbsa jesli tylko sie da. najuczciwsza opcja to jest placenie za czas od startu do ladowania plus np 10 minut dodatkowo stala oplata na zrobienie checkow. druga opcja, gorsza ale jeszcze strawna to block off - block on. hobbsa unikaj jak ognia, nawet jak cena za godzine przy hobbs bedze oferowana taniej to i tak wyjdzie ze zaplacisz w sumie duzo wiecej niz przy innym sposobie naliczania
    Podczas szkolenia liczy się tylko czas w powietrzu. Później jak koledzy opisali.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jackal Zobacz posta
    Podczas szkolenia liczy się tylko czas w powietrzu.
    nieprawda

    przygotowanie do lotu, prawidlowo wykonana procedura uruchomienia silnikia, proba silnika, taxy itp to sa rzeczy rownie wazne jak sam lot a nawet powiedzialbym ze wazniejsze na poczatku. nalezy wykonywac je spokojnie i swoim wlasnym tempem co zajmuje dla poczatkujacego sporo czasu. jezeli kasa leci od uruchomienia silnika to wywiera to niepotrzebna presje i moze prowadzic do bardzo zlego nawyku pospiechu przy checklistach i omijania istotnych rzeczy.
    APW likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    nieprawda

    przygotowanie do lotu, prawidlowo wykonana procedura uruchomienia silnikia, proba silnika, taxy itp to sa rzeczy rownie wazne jak sam lot a nawet powiedzialbym ze wazniejsze na poczatku. nalezy wykonywac je spokojnie i swoim wlasnym tempem co zajmuje dla poczatkujacego sporo czasu. jezeli kasa leci od uruchomienia silnika to wywiera to niepotrzebna presje i moze prowadzic do bardzo zlego nawyku pospiechu przy checklistach i omijania istotnych rzeczy.
    Zgadzam się z tym co napisałeś i popieram.

    Jednak w tym roku sprawdzając oferty (cpl + ir/me) kilku ośrodków szkoleniowych zawsze dostawałem ofertę na czas netto w powietrzu. Bo podczas szkoleń liczony jest czas w powietrzu.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jackal Zobacz posta
    Zgadzam się z tym co napisałeś i popieram.

    Jednak w tym roku sprawdzając oferty (cpl + ir/me) kilku ośrodków szkoleniowych zawsze dostawałem ofertę na czas netto w powietrzu. Bo podczas szkoleń liczony jest czas w powietrzu.
    O a to ciekawe. A gdzie tak jest? Bo patrzącą Babice i Modlin to z wyjątkiem jednego ośrodka wszyscy liczą po motogodzinach (mówię IR ME CPL).

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    SmartAero, dostałem cenę za godziny w powietrzu. Miałem wylatac 15 I tyle wylatalem.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Zamierzam isc pozniej na studia sprobowac szans na pilotaz, wiec moze jednak warto w ten sprzet zainwestowac.

    To w ilu sie mozna zmiescic? 24?


    Dziekuje za rady odnosnie naliczania wezme pod uwage.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Da sie robic np teorie w innej szkole a praktyke w innej? Bo ceny widze roznia sie nawet o te 800 zl

  13. #13
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013
    Mieszka w
    5250N01911E

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dizlly Zobacz posta
    Da sie robic np teorie w innej szkole a praktyke w innej?
    Tak.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Niewzzedzie i wiele ośrodków patrzy na to niechętnie. Moja ppl zamknęła sie w 30 tys. Nie licząc sprzętu. No ale to warszawa

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Bo takie bartolini wycenilo lacznie kurs na te 30 tys w tym egzamin i niby spoko bo renomowana szkola ale ciekawi mnie ile kosztuje teoria? Bo cena 1100 euro mnie troche przerazila zanim teorie

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Dowiedz się przede wszystkim co jest w cenie, bo potem może być zaskoczenie. Ja Miałem cenę w umowie za 45 h. Niestety z uwagi na specyfikę babic i ułożenie programu niemożliwym było skończenie kursu w tych godzinach co skutkowało koniecznością "nieprzewidzianych" dopłat.

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Co masz na mysli ze nie mozliwe bylo skonczenie w godzinach?

    No w cesnie jest 47h w tym 2h samolotu na egzamin, nauka na tecnam i teoria w jezyku angielskim i szkola ma bardzo dobre opinie i szkoli nawet ludzi zza granicy

  18. #18
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Program zakłada konkretną liczbę kręgów. Krąg na babicach jest duży, przez co raczej ciężko się wyrobić w ustawowych 45h.

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    O panie to byla cena netto co mi podali a ja mam zaplacic brutto czyli wychodzi 33 tys iw termin mi nie odpowiada nawet jakbym zrobil teorie w innej szkole

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety. Nikt nie mówił, że będzie tanio A wierz mi, że napewno pojawią się dodatkowe koszty. Tak to już po prostu w lotnictwie jest. Chociażby same opłaty lotnicze za egzaminy to ponad 1 tys. zł. Słuchawki - minimum 700 zł, mapa 60, nakolannik - 50-200, przybory nawigacyjne - kolejne 200 -300 (to są podstawowe rzeczy które MUSISZ mieć - może z wyjątkiem słuchawek - niektóre ośrodki wypożyczają, ale itak dobrze mieć swoje - kiedyś itak będzie trzeba).
    APW likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •