Cześć
Teorię możesz zobić przez Internet za 790 zł.
tutaj: Szkolenia lotnicze - Kurs pilota samolotu
natomiast praktykę, to proponuję bliżej domu.
Witajcie !
1. Z racji bardzo przedawnionych wątków chciałbym zapytać na dzień dzisiejszy, jakie ośrodki szkolenia lotniczego polecacie, w obrębie województwa Podkarpackiego. Przeszukałem porządnie internet, ale nie natknąłem się niestety na nic świeżego. Odkładam pieniądzę i być może w tym, najpóźniej w przyszłym roku chciałbym rozpocząć kurs PPL(a). Przede wszystkim chciałbym poznać wady i zalety oraz Wasze opinie. Zastanawiałem się również nad szkoleniem w szkółce LOTu jednak jest ona oddalona o 220 km od mojego miejsca zamieszkania, co trochę utrudnia sprawę... Nie mniej jednak proszę o Wasze opinie 2. Aaa... jeśli ktoś ma na sprzedaż Podręcznik Pilota Samolotowego to chętnie kupie
Cześć
Teorię możesz zobić przez Internet za 790 zł.
tutaj: Szkolenia lotnicze - Kurs pilota samolotu
natomiast praktykę, to proponuję bliżej domu.
Zawsze postępuj uczciwie. W ten sposób jednych zadowolisz, a innych zadziwisz. - Mark Twain
Z tego co wiem taka teoria jest ważna rok, tak ? W przeciągu tego roku muszę zrobić praktykę i podejść do egzaminu praktycznego? I najważniejsze, warto oszczędzić na teorii okupujac to potem brakiem materiałów i zapewne .. mniejszej wiedzy?
Weź pod uwagę, że nie wszystkie ośrodki zaakceptują Ci taką teorię zrobioną "gdzieś tam". Oczywiście jak będziesz miał zdane egzaminy to co innego, ale wtedy się może okazać, że szkolenie praktyczne "w pakiecie" z teoretycznym kosztuje 20 000 zł a samo praktyczne 20 000 albo nawet i 21 000.
Piotrek
Planując uzyskać licencję pilota PPLA, trzeba zdać dwa egzaminy w ULC: teoretyczny i praktyczny. Aby przystąpić do tych egzaminów, wcześniej trzeba zapisać się na szkolenie tak teoretyczne jak i praktyczne. Szkolenie teoretyczne masz możliwość zaliczyć w sposób stacjonarny, zaoczny (zjazdy raz na jakiś czas) lub zdalnie (przez Internet). Dla wielu osób, szkolenie zdalne jest wygodne, dla innych tańsze. Jeśli uprawniony ośrodek szkolenia, potwierdzi - wydając odpowiednie zaświadczenie, że przeszedłeś szkolenie teoretyczne, wówczas, na podstawie posiadania takiego zaświadczenia, możesz przystąpić do egzaminu teoretycznego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w Warszawie.
Szkolenie teoretyczne i szkolenie praktyczne mogą być wykonane w różnych ośrodkach szkoleniowych oraz w różnych terminach.
Ośrodki szkoleniowe, nie mają tutaj nic do akceptowania kursu teoretycznego zrobionego w konkurencyjnym, innym ośrodku szkoleniowym. Jeżeli zapisałeś się do danego ośrodka szkoleniowego wpisanego na listę ośrodków prowadzoną przez ULC, odbyłeś kurs, otrzymałeś dokument potwierdzający ten fakt, oraz na jego podstawie przystąpiłeś do egzaminu w ULC i go zdałeś, to żaden ośrodek konkurencyjny nie może tego nie zaakceptować, tak jak napisał to powyżej użytkownik kitenation.
Pamiętaj także, że aby zapisać się na kurs praktyczny nie musisz mieć rozpoczętego, zaliczonego, czy nawet zdanego kursu teoretycznego
Teoretyczne, to możesz ukończyć jako pierwszy kurs praktyczny, a dopiero potem zapisać się, rozpocząć i ukończyć kurs teoretyczy. To nie jest logiczne, ale jest dopuszczalne.
ALE, aby zdać w ULC egzamin praktyczny, to musisz wcześniej w ULC zdać egzamin teoretyczny.
Miej również na uwadze, że zawsze możesz zadzwonić na infolinię do Urzędu Lotnictwa Cywilnego i tam w źródle uzyskać szczegółowe, aktualne i wyczerpujące informacje. tel. w Warszawie: 225207200
Zawsze postępuj uczciwie. W ten sposób jednych zadowolisz, a innych zadziwisz. - Mark Twain
Bardzo rozjaśniliście mi temat i powiem szczerze że jestem zaskoczony, o takich "niuasnach" nie miałem zielonego pojęcia, a co powiecie na temat szkolenia się w szkółce LOTu? Może to mieć później jakiś wpływ na dalsze losy ? Chce zrobić w późniejszym czasie CPL, MEP, IR, ATPL. Ktoś się tam szkolił? I przede wszystkim czy warto płacić więcej za to szkolenie zamiast pójść do zwykłej prywatnej szkoły lotniczej?
Z tym akceptowaniem APW chodziło mi bardziej o to, że może się okazać, że cena T+P będzie się równać cenie samej P. Oczywiście ATO nie może powiedzieć, że szkolenie teoretyczne zrobione gdzie indziej jest dla nich "nieważne", ale może powiedzieć, że oni robią tylko razem - bo taka jest oferta / bo chcą mieć pewność, że uczeń posiada odpowiednią wiedzę zanim siądzie w ich samolocie, albo będą chcieli zrobić KWT (jeśli uczeń nie ma zdanych egzaminów w ULC), a KWT kosztuje np. 500 zł netto. Wierz mi, nie jest to mój wymysł tylko praktyka np. na EPBC (przynajmniej w niektórych ATO).
Cześć, chciałbym zrobić licencje PPL w Aeroklubie Rzeszowskim lub Air Resie. Możecie mi doradzić które miejsce do zrobienia licencji wybrać ? Jak wygląda dostępność samolotów w aeroklubie? Zależy mi na zrobieniu licencji do końca wakacji.
Właśnie tego się też chcę dowiedzieć... Z zewnątrz lepiej wygląda Air Res, Mają Tecnama P2008, Cessne 152 i Socata, i przynajmniej mozna jasno rozczytac sie z ich strony, z tego tez powodu moge jedynie domiemywać ze oferują wiecej szkolen, natomiast Aeroklub ma więcej starszych samolotów, 2 cessny, zlina, jaka, wilge. Maja tez w swojej ofercie mozliwosc nabijania godzin podczas zawodów (niestety noe jest rozwiniete na jakich zasadach) jak i rowniez mozliwosc brania udzialu w przebazowywaniu samolotow za 220zl/h co tez nie jest jasno powiedziane i pewnie jest 20 osob czekających na taką mozliwosc. Nikt mi jeszcze nie odpowiedział albo chociaż nie podał wszystkich "za" i "przeciw" jednego jak i drugiego kursu ośrodka. Być może się gdzieś mylę w swoim osądzie dlatego chciałbym posłuchać opinii innych i na to też czekam
W sobote o 9:00 w ARz grupka osób która robi teorie do PPL mają zajęcia. Dzwoniłem do szefa wyszkolenia i powiedział mi że mogę przyjść na zajęcia jako wolny słuchacz i zobaczyć jak to wszystko wygląda w klubie. Gdybyś chciał to myśle ze też możesz pójść jako wolny słuchacz.
Ehh akurat w sobotę o 9 pisze poprawkę z egzaminu :/
Latałem zarówno w Air Resie jak i w Aeroklubie, w przypadku konkretnych pytań zapraszam na priv, ale w skrócie zawsze będzie różnica między Aeroklubem a prywatnym ośrodkiem szkolenia, i tutaj już kwestia na czym bardziej Wam zależy.
Prywatny ośrodek może mieć nowszy sprzęt, ale może być też droższy (warto dopytać czy startują z długiego pasa EPRZ, czy też z trawy i jak wygląda w pierwszym przypadku kwestia opłat za lądowanie), ale oferuje też określone szkolenia i nic ponad to. Aeroklub ma to do siebie, że daje trochę możliwości polatania za niską cenę, chociaż czasem trzeba cierpliwości, albo najpierw trzeba zainwestować (np. w uprawnienie) aby potem móc na tym zyskać.
Czy orientuje się ktoś ile wynosi opłata w Air Resie za lądowanie? Bo rozumiem, że nie jest ona wliczona w godzinę lotu szkoleniowego?
Lądowania nie są wliczone w cenę. Cena jednego lądowania to 20 zł , natomiast t&g 8 zł , w trakcie szkolenia do PPL(A) jest około 140 lądowań,
Ogółem cały ten AirRes to wielka porażka ani kultury ani szczególnego zainteresowania. Daj kasę i idź w ...
Zakładki