Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 202
  1. #1
    emce
    Goście

    Domyślnie Kilka pytań odnośnie PPL(A)


    Polecamy

    Witam,
    Wiem że mając licencje PPL nie można pobierać pieniędzy za przewóz osób. Jest jednak jakaś inna możliwość, żeby z ta licencją zarobić pieniądze ? albo nawet nie tyle zarobić, co w zamian za jakąś przysługę lotniczą (nieodpłatną) móc nabić sobie nalot ? Bo żeby po zdobyciu licencji PPL starać się o CPL w Polsce trzeb wydać równowartość luksusowego samochodu ....

    Druga sprawa, to czy mając tylko PPL, mogę sobie wynająć (oczywiście tylko dla siebie ;]) w jakiejś firmie mały odrzutowiec ? Baaaardzo mnie to interesuje ...
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 19-07-2010 o 20:29

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    NIe ma mozliwosci latania za pieniadze ale mozesz latac jako pilot ktory np holuje szybowce lub na loty widokowe za ktore np wlasciciel samolotu moze pobierac oplaty (jest to niezgodne z prawem ale tak sie to robi). Teoretycznie mozesz wynajac sobie jeta tylko kto Tobie wynajmie

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Kilka pytań odnośnie PPL(A)

    Cytat Zamieszczone przez emce
    czy mając tylko PPL, mogę sobie wynająć (oczywiście tylko dla siebie ;]) w jakiejś firmie mały odrzutowiec ?
    Wynajecie samolotu to nie to samo co wynajecie samochodu. Sa ludzie ktorzy majac PPL lataja wlasnymi odrzutowcami ale tylko dlatego ze maja zebrane odpowiednie wieloletnie doswiadczenie i takie rzeczy ktore sie nazywaja "type rating". Tobie jako swiezo upieczonemu pilotowi z PPL nie tylko by nikt nie wynajal odrzutowca ale nawet by ci nie wynajal jednosilnikowego Piper Mirage z normalnym silnikiem tlokowym. To sprawa piecia sie po drabinie i zdobywania odpowiednich szlifow. To ze masz PPL tak naprawde nic nie mowi do jakiego szczebla doszedles, dopiero co masz w swoim logbook zaczyna sie liczyc.

    A druga sprawa - nawet jak bedziesz miec uprawnienia - nie ma takich miejsc gdzie sa odrzutowce do wpozyczenia. Musisz sobie kupic Wedlug mnie nie ma miejsc na swiecie gdzie mozna wypozyczyc samolot o wartosci wiekszej niz jakies 1 milion $.

  4. #4
    emce
    Goście

    Domyślnie

    Z tym odrzutowcem faktycznie przesadziłem. Poza tym chyba nie ma odrzutowców 1 silnikowych.
    Za to mam inne pytanie. Jeżeli zrobię już tego PPL(A), dodam tylko, że plan wstępny jest taki żeby zrobić go za rok, będę musiał robić do tego dodatkowe uprawniania jak np. loty nocne, lub loty w ciężkich warunkach (jest chyba coś takiego?) ? Chodzi mi o to czy jeżeli tego nie zrobię upomni sie to o mnie w przyszłej karierze pilota ? Np. mając CPL(A) bez tamtych dodatkoych uprawnień ani rusz w zawodzie .... ?
    Saturn5 napisał, że po zrobieniu PPL(A) jako "świerzakowi" nikt mi nie wypożyczy samolotu ?
    No ale jak to ? To jak ja mam niby zdobyć potrzebny potem nalot do CPL(A) co ?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    Saturn5 napisał, że po zrobieniu PPL(A) jako "świerzakowi" nikt mi nie wypożyczy samolotu ?
    No ale jak to ?
    Niczego takiego nie napisalem, czytaj uwaznie. Wypozycza ci typowe szkoleniowe samoloty - jak Cessna 152 czy 172. Potem nastepne godziny z instruktorem i wypozycza ci naprzyklad 182, itp...

  6. #6
    emce
    Goście

    Domyślnie

    No tak, masz racje ... mój błąd. Z tym, że do zrobienia pełnego nalotu do CPL chyba wystarczy żebym w kółko latał na C-150 ? Potem ewentualnie dowiadywać sie, czy nie dało by się czegoś zrobić bym mógł sie "przysłużyć" jako ktoś kto by holował szybowce ...

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    To jak ja mam niby zdobyć potrzebny potem nalot do CPL(A) co ?
    Najprościej jest iśc do odpowiedniego ośrodka czkolenia lotniczego, zapłacic pieniądze i wylatac te godziny do CPL`a

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    Poza tym chyba nie ma odrzutowców 1 silnikowych.
    Teraz nie ma ale juz wkrotce bedzie. Cirrus, Piper i Diamond maja je w robocie...


  9. #9
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Re: Kilka pytań odnośnie PPL(A)

    Cytat Zamieszczone przez emce
    Witam,
    Wiem że mając licencje PPL nie można pobierać pieniędzy za przewóz osób. Jest jednak jakaś inna możliwość, żeby z ta licencją zarobić pieniądze ? albo nawet nie tyle zarobić, co w zamian za jakąś przysługę lotniczą (nieodpłatną) móc nabić sobie nalot ? Bo żeby po zdobyciu licencji PPL starać się o CPL w Polsce trzeb wydać równowartość luksusowego samochodu ....
    Niekoniecznie trzeba aż tyle wydać na sam nalot. Program ośrodka, w którym się szkolę zakłada że szkoląc się od 0 do licencji zawodowej, masz do wylatania pomiędzy PPL a następnymi szkoleniami tylko 15-20h. Gdy kończysz ten program masz wszystko co trzeba do latania jako pilot liniowy. Oczywiście całe szkolenie będzie kosztowało tyle co luksusowy samochód, ale jest to całe szkolenie a nie sam nalot do rozpoczęcia szkolenia.

  10. #10
    emce
    Goście

    Domyślnie

    FLY, to bardzo ciekawe, bo wszędzie jest to jasno określone, że aby zdobyć CPL trzeba mieć nalot 200h (w tym 100 jako PIC). Także może byś podał jakieś szczegóły jak twój ośrodek sobie to wyobraża ?

  11. #11
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    A iskra ile ma silników? W jednym z portali aukcyjnych jest fajne ogłoszenie 1h iskrą 10tys zł. poszukajcie - nie wklejam linka bo bedzie zjebka

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    FLY, to bardzo ciekawe, bo wszędzie jest to jasno określone, że aby zdobyć CPL trzeba mieć nalot 200h (w tym 100 jako PIC).
    To chyba nie jest tak skomplikowane i wygorowane bo jak robisz PPL to zdobywasz jakies 50 godzin, potem (typowo) robisz IR (Instrument Rating) i wlatuje ci nastepne jakies 50 godzin, potem robisz Multi-Engine i znowu leca godziny .... To wszystko sie sumuje i liczy sie pozniej na twoje CPL. Pamietaj ze z tych wszystkich licencji najtrudniejsza jest IR (tutaj moze byc spory odsiew) i jak kiedys slusznie mi instruktor powiedzial - dopiero IR robi z ciebie "prawdziwego" pilota.

  13. #13
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jeden,ale co z tego że kupisz samolot za 10 tysiecy skoro przygotowanie tego do lotu pochłonie z 30 razy tyle :P W dodatku to pewnie pochłania tony paliwa,wiec taniej robić nalot na cessnach
    No chyba że chcesz latać tym na dziko-da się,ale ryzykujesz parę(naście) lat odsiadki za naruszanie przepisów lotniczych ewentualnie spowodowanie czyjejś śmierci (no chyba ze tez zginiesz w razie katastrofy).

    Reasumując,nie radzę pakować się w Iskrę,chyba że masz duużo kasy i jeszcze wiecej cierplwości


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  14. #14
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    podałem tylko przykład że latanie odrzutowcem nie jest aż tak drogie, a ktoś tutaj szukał coś takiego
    Poza tym mam już PPL i tak jak inni piszą - trzeba kombinować żeby polatać za free, a o zarobku hmm raczej nie znam nikogo...

  15. #15
    emce
    Goście

    Domyślnie

    saturn5, czyli żeby zrobić ME i IR nie trzeba mieć najpierw CPL ? Można to robić bezpośrednio po PPL ? To by było duże ułatwienie ... dzięki za info.
    MRSKUTER, PPL`a robiłeś w NORMALU ? Wnioskuje to po tym, że jesteś z Bielsko-Białej. Możesz napisać coś o szkoleniu ? Czy wszystko było ok ?

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    saturn5, czyli żeby zrobić ME i IR nie trzeba mieć najpierw CPL ?
    Nie trzeba.

  17. #17
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    Szkoliłem się w Bielskim aeroklubie - nie żałuję Wszystko było ok - reszta na priwa pytaj pozdrawiam

  18. #18
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emce
    saturn5, czyli żeby zrobić ME i IR nie trzeba mieć najpierw CPL ? Można to robić bezpośrednio po PPL ? To by było duże ułatwienie ... dzięki za info.
    MRSKUTER, PPL`a robiłeś w NORMALU ? Wnioskuje to po tym, że jesteś z Bielsko-Białej. Możesz napisać coś o szkoleniu ? Czy wszystko było ok ?
    Jeśli chodzi o Normal to jak na razie OK. Jestem w trakcie, wiec jak coś to wal na Priv

  19. #19
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    A czy przypadkiem nie jest teraz tak, ze po zdobyciu licecji PPL(A), zdaje sie teorie do atpl'a i mozna miec mniej godzin nalotu do zawodowej?

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Bi3gan
    A czy przypadkiem nie jest teraz tak, ze po zdobyciu licecji PPL(A), zdaje sie teorie do atpl'a i mozna miec mniej godzin nalotu do zawodowej?
    Niestety nie ma takiej opcji. Po prostu nie musisz już tłuc teorii przed szkoleniem IR czy CPL.

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •