Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30
Like Tree6Likes

Wątek: PPL'ka w warszawie

  1. #21

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Podam na przykłądzie modlina ~2-4 rejsy na godzinę - zależnie od pory. Robiąc kręgi co 5-6 kręgów trzeba na 5-10 min holding. jakby holding był co 2 kręgi to ja dziękuje. Płacisz za godzinę fakt, ale weź pod uwagę, że jak ktoś ma się nauczyć lądować to ileś tych lądowań musi zrobić i może ich zrobić w tę godzinę 10 albo 3. Jest różnica. Jak się można przygotować do kręgów inaczej niż w samolocie? No chyba nie ćwicząc wytrzymanie w FS?
    Latanie na sąsiednie lotniska zajmuje czas i często kosztuje (ja np. jak ćwiczyłem kręgi to lataliśmy z Babic do Chrcynna gdzie krąg trwał 4-5 min a nie 9 - 10 co po 4 kręgach pozwalało odzyskać czas na przelot).

    Ja nie neguję sensu uczenia się na kontrolowanym lotnisku, jednak uważam, że do szkolenia stricte podstawowego małe lotnisko jest lepsze.

  2. #22
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Liverpool - 15 rejsow na godzine i czasami wogole nie trzeba czekac. dobra koordynacja.
    jezeli ktos spedzi na kregach podczas ppl wiecej niz 5-6 godzin to znaczy ze mamy problem.

    ktos ma dobrze opanowany samolot NIE POTRZEBUJE napierdzielac kregow do upadlego, no ale to osobny temat i to juz bylo gdzies poruszane

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    ....jezeli ktos spedzi na kregach podczas ppl wiecej niz 5-6 godzin to znaczy ze mamy problem.

    ktos ma dobrze opanowany samolot NIE POTRZEBUJE napierdzielac kregow do upadlego, ...
    Krąg sam w sobie nie wymaga nawet 5h, to raptem 4 zakręty i jeśli ustawi się właściwie jedną gałkę i dwa popychacze to lot po kręgu jest banalny. Na tym etapie nauki największym problemem jest start i lądowanie (to drugie zdecydowanie częściej) i tu czasami trzeba napierdzielać do upadłego. A ponieważ nauka startu i lądowania jest najefektywniejsza latając po kręgu, to zdecydowanie lepiej (i taniej) gdy mamy możliwość zrobienia kręgu w 4 minuty niż w 10...
    konradeck likes this.

  4. #24
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    to nie tylko chodzi o pieniadze.
    1) robiac szkolenie w UK od razu masz zapewnione ICAO level 6. W PL nie do przejscia, wiec co jakis czas bedziesz musial odnawiac, a to Ł plus zmarnowany czas.[...]
    Dlaczego jest to nie do przejścia w Polsce?

  5. #25
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Liverpool - 15 rejsow na godzine i czasami wogole nie trzeba czekac. dobra koordynacja.
    hehe...to mnie zawsze śmieszy w Polsce. Jeden samolot podchodzi do Balic i już każą się kręcić nad Kryspinowem przez 15 minut.

  6. #26
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    A ponieważ nauka startu i lądowania jest najefektywniejsza latając po kręgu
    nauka startu i ladowania jest najefektywniejsza jak sie dobrze, spokojnie i systemowo przerobi w ciagu 10 godzin zadania od 4.1 do 10.2 ( te oznaczenie jest wedlug programu z UK )
    jak to masz opanowane to nauka startu i ladowania pojdzie szybko i bezproblemowo

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kobuch a mógłbyś rozwinąć, bo nie znam i przyznam szczerze ze wstydem nie chce mi się szukać programu UK. Ty jako instruktor masz to w jednym palcu.

  8. #28
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    program jest taki sam w kazdej szkole
    1) teorie student przerabia sam, jak sie nauczy to sobie zdaje, wazne jest tylko aby przed pierwszym solo mial zdane air law

    2) praktyka
    ex 4 ( part 1 & 2 ) effects of control - ja to robie 2 x 50 minut czesc 1 to zapoznanie z dzialaniem sterow, prawidlowym uzyciem trymera oraz umiejetnosc wytrymowania samolotu na tzw datum attitude, czesc 2 to zapoznanie z ustawianiem mocy, klap i trymowanie po zmianie mocy i konfiguracji
    ex 6 (1&2) straight and level - 2x60 minut - ustabilzowanie lotu po prostej, utrzymanie i korekta wysokosci/kierunku, nauka prawidlowego lookoutu, czesc druga to to samo, ale przy zmianie predkosci i konfiguracji
    ex 7/8 (1&2) - climb/descend - czesc pierwsza to okolo 60 minut - wznoszenie na pelnej mocy na Vy, glide descend na V best glide, czesc druga bardziej hardcorowa to climb Vx, cruise climb, climb na roznych konfiguracjach, symulacja go around oraz cruise descend, descend on flaps.czesc 2 zajmuje okolo 1,5 godziny do 2 godzin. jest to wstep do ladowan/startow. dopiero po tym cwiczeniu student zaczyna sam ladowac i startowac
    ex 9 (1&2) zakrety, czesc 1 level turns (30* AOB), czesc druga climb, descend turn, po 60 min na lekcje
    ex10 part 1a/b, part2 - stalls, jedna lekcja 60 minut na slow flight, best economy flight, pre aerobatic checks from memory, potem stalls w clean conf ( okolo 2 godzin )z wyprowadzeniem z moca i bez mocy a potem stalls w approach/landing conf

    ex11 spins - to tylko dla chetnych

    ex 12/13 - kregi - dopiero po zakonczeniu wszystkiego co powyzej zaczynamy kregi i tutaj kazda lekcja to cos nowego a to rozne emergency, crosswind, pozniej flapless, go arounds, radio failure, block controls itp itd. po okolo 6 lekcjach po 60 minut kazda student jest gotowy poleciec sam

    ex 14 - first solo. potem jeszcze okolo 3 lekcji po 60 minut student lata kregi samodzielnie

    ex 15 a/b/c - steep turns ( wiecej niz 45* AOB), spiral dive, upset prevention and recovery, collision avoidance - jedna lekcja okolo 60 minut, czasami troche wiecej

    ex 16 practice forced landings - okolo 2 godzin

    ex 17 - precaution landings ( ja poswiecam na to okolo 2 godzin, bo lacze to od razu z ex 18c - diversions )

    ex 18 - navigation - no i tutaj caly zakres nawigacji low level, high level, dead reconing, bad weather, diversions, radio navigation itd itp - okolo 20 godzin razem z 7 godzinami latania solo po trasach

    ex 19 - instruments - i to jest niestety najglupsza rzecz w UK, bo program przewiduje tylko nauke zakretu o 180*, natomiast z racji tego ze mam IR(I) i wyposazony porzadnie samolot to uczylem chetnych o ile chca kilku bardziej zaawansowanych rzeczy

    kolejna rzecz - jak ja prowadzilem zajecia to kazda lekcja miala okolo 40 minut briefing przed lotem i 15 minut po. Bez briefingu NIE LECIALEM ! kazde cwiczenie bylo szczegolowo omawiane a podczas lotu student mial TYLKO wykonac to co zostalo ustalone. jezeli cwiczymy np straight & level, to student leci TYLKO straight and level a ja robilem reszte. Zrobic jedno, ale perfekcyjnie ! Nie wolno wymagac, aby ktos robil w tym czasie np zakrety bo nie zostalo to zbirefowane, potem wraz z kolejnymi cwiczeniami student zaczyna robic wiecej i wiecej bo juz wie jak, nabiera dobrych nawykow i w ten sposob po 10 lekcjach UMIE latac samolotem, ma go opanowanego i kregi wychodza dobrze.

    no bo teraz odpowiedzmy sobie na pytanie, co to jest krag ? - dla mnie to jest po prostu lot w miniaturze i synteza wszystkich zadan od 4 do 9. Jezeli w spokoju, w strefie, na duzej wysokosci pocwiczylo sie porzadnie np znizanie na klapach, to potem na prostej do ladowania student robi dokladnie to samo znizanie na klapach bo juz wie jak, wie jak utrzymac predkosc, kierunek i teraz pod presja zblizajacej sie ziemi nie panikuje tylko robi dokladnie to czego sie nauczyl to ladowania wychodza elegancko.

    kolejna rzecz, chyba najwazniejsza, to traktowac kazdego w taki sposob, jak sam chcialbys byc traktowany. cynizm, chamowa, wysmiewanie czy brak cierpliwosci to sa rzeczy za ktore odbieralbym uprawnienia FI bo jezeli ktos tak postepuje to znaczy ze powinien kury szczac prowadzic a nie pracowac z ludzmi ktorzy placa ciezkie pieniadze za nauke.

    Nie chwalac sie chyba jednak mam racje w tym co napisalem, ludzie chcieli ze mna latac i w ciagu 3 lat wylatalem prawie 2 tys godzin jako FI, i do dzisiaj mimo ze juz poszedlem do przodu z kariera dzwonia i pytaja sie czy moze bede dostepny na sobote

    btw, w tym zakresie zadan jak zauwazyles nie ma cwiczenia 1,2,3 i 5

    1 i 2 to jest zapoznie z samolotem na ziemi, gdzie jest gasnica, wyscie, jak sprawdzic olej itp - nie spotkalem sie aby ktos to wpisywal jako osobne zadanie do logbooka, po prostu zalada sie ze przed kazdym lotem sprawdza sie samolot ze studentem
    ex 5 to po prostu taxy - to jest zawarte w kazdym locie, nie robi sie tego przeciez osobno
    ex 3 to fajna sprawa ktora pozwala robic loty "widokowe" bez AOC, po prostu zapisujesz to jako lekcja probna, jedyny wymog jest taki zeby PIC siedzial z prawej strony

  9. #29

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Witajcie!
    Czy ktoś z forumowiczów robił licencje PPL(A) w LFA (Lot flight academy)? Teorie lub praktykę.
    Jeżeli tak, prosiłbym o opinie.

  10. #30

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Jestem obecnie w uk i rozwazalem zrobic tu licencje, ale niestety w miejscu ktorym mieszkam(irlandia polnocna) musialbym wydac kase na,wyjazdy dodatkowo,

    Poza tym dla osoby ktora sama sobie zarobila na licencje koszt rzedu 8100 (40 tys zl) a 23-24 tys w aeroklubach to rzonica. Ja sam bede sie szkolil nsna lotnisku kontrolowanym w Lodzi

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •