Jakie okulary przeciwsłoneczne polecacie/używacie do latania ppl? Mogą być to zwykłe czy muszę szukać tych antypolaryzujacych?nie chcialbym duzo przeznaczac na. Nie ale tez nie chce kupic okularow ktore nie przydadza sie tam w niebie
Wersja do druku
Jakie okulary przeciwsłoneczne polecacie/używacie do latania ppl? Mogą być to zwykłe czy muszę szukać tych antypolaryzujacych?nie chcialbym duzo przeznaczac na. Nie ale tez nie chce kupic okularow ktore nie przydadza sie tam w niebie
PPL nie robiłem, ale latając szybowcem okulary bez polaryzacji były mało przydatne gdy słońce jest nisko, ale też pleksa w szybolu jest bardziej gięta niż w większości samolotów. Nie są wiele droższe, a zdecydowanie lepiej się przez nie patrzy (także prowadząc samochód sporo pomagają), możesz kupić przyzwoite okulary z polaryzacją za ok. 100zł, nie musisz od razu się rzucać na Ray Bany ;).
Jeżeli planujesze latać samolotem z LCD na Cirrusem czy Diamondem, okulary polaryzacyjne odpadają. Nie będziesz widział prawidłowo wskazań przyrządów. Nie oszczędzaj na okularach, oczy i uszy mamy jedne.
Pozdro
A to gdzie moge kupic jakies porzadne, no bo wpisujac lotnicze okulary to wiadomo wyskakuja typowe okularki dna lato "avioner"
Wygooglaj sobie Ray-Bany ze szkłami G-15, albo Randolph Aviator. Na pewno będą dobre do latania
Ja rozumiem, że latanie to droga zabawa, a ja patrzę z pespektywy biednego szybownika, ale naprawdę konieczne jest wydawanie 500-600zł na okulary przeciwsłoneczne? W czym są lepsze od np. Polaroidów za 200zł?
W polaryzacyjnych nie da się obsługiwać nic z LCD, serio.
No dobra ale wciaz pytam czy macie jakies do ppl, uczyl sie bede latac na cessnie 152/172 a czy zostane pilotem kiedys to zbyt odlegla sprawa i do tego czasu kupie sobie nowe
Nie do końca jest to prawda. Sporo zależy od konkretnego modelu. Miałem okulary w których ten problem występował i takie, w których nie. W niektórych problem dotyczył bardzo ostrego kąta widzenia, w niektórych niewielkiego.
Mam teraz okulary polaryzacyjne RB 8305 (kupione w salonie, także nie podróby z dopiskiem "P" ;)) I nie mam problemu z obsługą G1000, GNS itd. Szczerze mówiąc, to nie spotkałem jeszcze żadnego LCDka w samolocie, z którym miałbym problem w tej serii polaryzacyjnych okularów. Tyczy się to też wskaźników z wyświetlaczami LCD (zegarki itd.).
Zadnych, nie korzystalem zwykle z okularow, a jesli juz byla taka koniecznosc to uzywalwm najtansze za 15 zl
Jeśli masz pewność, że te za 15 zł mają filtr UV (tak dla własnej zdrowotności) to nic nie stoi na przeszkodzie byś je także używał w szkoleniu do PPL. Sprawdzą się tak samo dobrze jak te za 50, 150, czy 650 zł, a najistotniejszym parametrem okaże się zausznik który pod słuchawkami może albo cisnąć niemiłosiernie, albo leżeć "jak ulał", ale to już zależy od kształtu anatomicznego czerepu i budowy słuchawek... ;)
Okulary z 'ulicznej kraty' mają naklejkę 'filtr UV' natomiast samego filtra zazwyczaj nie mają. W takiej sytuacji lepiej wogóle ich nie używać.
W tych za 15zł źrenice się rozszerzają a do oka wpada więcej UV niż miałoby to miejsce bez użycia okularów.
Modele za 500+ można sobie odpuścić jeśli nie jest to narzędzie pracy na FL390(*) ale dobry filtr to podstawa dla każdego dlatego lepiej zainwestować ~200pln.
Krótka Prosta słusznie zwrócił uwagę na zausznik, z tym, że wg. mnie nie chodzi tu strice o wygodę ale o to jak spasują się z słuchawkami - grube, sportowe oprawki mogą 'odklejać' słuchawki od uszu.
* - WHO podaje, że intensywność UV rośnie o 10% z każdym 1000m wysokości.
A co polecacie dla kogoś kto ma wadę wzroku? Wiadomo, muszę mieć drugą parę na pokładzie ale ona chyba może mieć przyciemnione szkła czy coś...
Optyk i fotochromy.
Dla szybownika czy innego ultralajtowca, który siedzi w bąblu z plexi - bardzo dobre rozwiązanie. Dla pilota górnopłata już niekoniecznie.
Barwnik w fotochromach przyciemnia się, gdy na szkła pada promieniowanie UV, proporcjonalnie do jego intensywności. Gdy się ich używa w bezpośrednim oświetleniu słonecznym, działa to doskonale. Natomiast gdy głowa jest w cieniu i na szkła pada jedynie rozproszone światło, przyciemnienie jest niewystarczające. Dlatego nie zaleca się używania fotochromów w samochodach (dach przesłania Słońce). W górnopłatach może być podobna sytuacja.
A soczewki i normalne okulary przeciwsłoneczne?
Soczewki i okulary przeciwsłoneczne są chyba dobrym rozwiązaniem.
Ja noszę soczewki i mam okulary przeciwsłoneczne bez polaryzacji.