Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2017

    Unhappy PPL(A) - dodatkowa płatność, wątpliwości


    Polecamy

    Cześć,

    Kończę praktykę PPL(A), zostało mi niecałe 10 godzin. Dziś dowiedziałam się w Aeroklubie, że nie wyrobię się ze szkoleniem (mam do zrobienia jeszcze parę tras i sporo godzin samodzielnych) i że muszę dopłacić za dodatkowe godziny ponad przewidziane 45. Czy to powszechna praktyka?

    Będę bardzo wdzięczna za wszelkie odpowiedzi.

  2. #2
    Awatar Stranger3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    45 godzin to minimum do uzyskania zaswiadczenia o zakonczeniu kursu PPL. W aeroklubie powinienes miec dostep do programu szkolenia i przewidzianych lotow na kazde cwiczenie (oraz wymagan dotyczacych minimalnego czasu trwania np. stref czy tras). Nie znam wielu osob ktore koncza kurs z 45 godzinami. Zawsze wychodzi troche wiecej bo nie zrobisz trasy rowno co do minuty. Wszystko jednak powinienes byc w stanie policzyc w oparciu o to, jakie cwiczenia masz za soba i jakie jeszcze sa do zrobienia wedlug programu.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Ja robię w Bartolini Air (0-ATPL) i wiem, że nie zmieszczę się w 45h. Mało kto się mieści. 45h to jak kolega wspomniał to czas minimalny by przystąpić do egzaminu ( o ile dany podmiot podpisze się, że zrobiłeś wszystko z planu szkolenia). Nie wiem jakie masz kwoty ale ja już założyłem, że 10h trzeba pewnie będzie dokupić.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Radlin PL

    Domyślnie

    Spójrz na to z drugiej strony, więcej godzin w powietrzu wyjdzie Ci tylko na dobre. Więcej czasu z instruktorem, więcej przećwiczonych emergency itp.
    45h to tylko przepisowe minimum. Szkolenie to nie wyścigi, nikt nie będzie Cię pózniej pytał z jaką ilością godzin ukończyłaś PPLA. Głowa do góry i kasa na stół

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Jeżeli robisz 0-ATPL , to czemu będziesz musiał dokupić ?? Nie możesz wziąść z nalotu który i tak będziesz u nich budować .

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Który aeroklub prowadzi szkolenie 0-ATPL?

    Co do dopłacania. Jest to powszechna praktyka i wszystko byłoby wporządku, gdyby wynikało to (nie wiem jak było u ciebie) faktycznie z faktu, że żeby opanować dane zadanie uczeń potrzebuje więcej czasu niż przewiduje program.

    Ja swoje PPL skończyłem w 49,5h a dodatkowe 4,5 h wynikało z faktu, iż np. jeden krąg w programie był rozpisany na 6 min, a na Babicach gdzie latałem nie było możliwości zrobić kręgu szybciej niż w minut 9... Podobnie, przed pierwszym lotem samodzielnym danego dnia trzeba było zrobić 2 "kręgi sprawdzające" z instruktorem, czego również nie było wiadomo na etapie podpisywania umowy. Trasy planowałem z dokładnością do kilku minut, więc da się.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek86 Zobacz posta
    Jeżeli robisz 0-ATPL , to czemu będziesz musiał dokupić ?? Nie możesz wziąść z nalotu który i tak będziesz u nich budować .
    Można by i tak ale nalot jaki potrzebujesz dalej to nalot dowódczy. A jeśli robisz PPL to jest pilot dowódca i pilot lecący. Po drugie chcę umieć latać dobrze przed zrobieniem nalotu. Jak napisał kolega MADBALL więcej godzin z instruktorem przynosi same plusy. Moment PPL traktuje jako naukę i nie spieszę się. Będzie czas by przyśpieszyć właśnie podczas robienia nalotu, nie jesteś wtedy uzależniony od czasu instruktora.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •