Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 2 Post By Buashy
  • 1 Post By PiotrekR

Wątek: KTP i KWT

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie KTP i KWT


    Polecamy

    Cześć,

    Mam takie pytanie, wiem że jest coś takiego jak KTP i KWT, nawet w loogbooku mam strony gdzie można wpisać te konrole. Wiem rónież, że ośrodki skzoleniowe wymagają co jakiś czas przeprowadzenia powyższych.

    I teraz moje pytanie: nie latam w ośrodku - wynajmuję prywatny samolot. Jak to jest z tym KTP i KWT, czy powinienem raz na jakiś czas polecieć z instruktorem, czy o co chodzi? Nie kojarzę żadnych przepisów które nakłądałyby taki obowiązek.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O ile ubezpieczyciel lub wynajmujący tego nie wymaga to nie ma takiej konieczności.

  3. #3
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Niestety tak łatwo to nie ma. W GA obowiązuje rozporządzenie PL-6, a tam w załączniku 2, pkt 9.4 wymaga kontroli techniki pilotażu.
    aaben and Krótka Prosta like this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  4. #4
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Na zachodzie w każdym razie nie wymagają i są mocno zdziwieni jak się im to pokazuje.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    No dobra, raz w roku przy samolotach poniżej 5,7 t MTOM. A czy to się nie sprowadza w praktyce i tak do przedłużenia SEP? Bo jakoś nie widzę teraz szukania inspektora ULC i proszenia o KTP... KTP czyli co w zasadzie? Po przedłużenie nie z nalotu z tego co wiem raz na 2 lata jest.

  6. #6
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    SEPL przedłużasz raz na 2 lata, a KTP musisz zrobić 1/rok.
    Jeśli przedłużysz SEPL z nalotu to nie jest to KTP.
    Przedłużać SEPL z nalotu możesz co roku ile razy chcesz. Te "co 2 lata" to mit.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    No jak zawsze z nalotu? To ktoś w ogóle przedłużałby z egzaminatorem? Bo chyba tak ludzie robią? A co jak nie zrobię KTP? Reguluje to jakiś przepis? Przecież licencja i uprawnienie ciagle ważne? A co w takim razie z KWT? Chętnie bym o tym poczytał.

  8. #8
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    To poczytaj PART-FCL. Nie wiem jak ludzie robią, ale nie ma konieczności przedłużania z instruktorem co 2 lata. Jak spełniasz warunki przedłużenia z nalotu to możesz zawsze z nalotu.
    Jak nie zrobisz KTP, to uprawnienia masz teoretycznie ważne ale np. ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania właścicielowi samolotu jeśli uszkodzisz samolot. Znam takie przypadki.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  9. #9
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    No jak zawsze z nalotu? To ktoś w ogóle przedłużałby z egzaminatorem? Bo chyba tak ludzie robią?
    Buashy ma racje. Zawsze można z nalotu i ja nigdy nie przedłużałem w locie.
    Buashy likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •