Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie PPL czy robic po polsku czy po angielsku


    Polecamy

    Czesc,
    niedlugo rozpoczne szkolenie PPL potem moze CPL o ile pozaliczam wszystko. Czy waszym zdaniem lepiej jest robic PPL po polsku czy od razu po angielsku? Wiem ze ang mi bedzie potrzebny na CPL ale wydaje mi sie ze latac po ang w razie czego zdaze sie nauczyc np na hour building a po polsku okazji raczej juz nie bedzie. Czy warto umiec latac z polska komunikacja? Czasem jak slucham live atc to komunikacja z pilotami np z Lot odbywa sie polsku dlatego wiec sie nad tym zastanawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A to szkolenie do PPLa to gdzie będziesz robił?

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Bartolini

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Nieważne jest to w jakim języku będziesz robić teorię ale to jaki język masz wpisany w licencję. Jeśli chcesz latać za granicą to tak czy tak musisz zdać angielski ICAO. Jeśli będziesz latać w PL to spokojnie wystarczy polski, a potem w każdej chwili możesz zdać egzamin z angielskiego i latać za granicą.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Tez mysle ze angielski zawsze zdaze zdac wiec warto chyba po polsku zaczac. Wiecej zrozumiem. Angielski zdaze zrobic

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Znaczy w Polsce będziesz robił. Ja bym robił po polsku, po grzyba sobie życie utrudniać....

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Dokladnie

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Przemyśl to jeszcze. Sam jestem w Bartolini i robię PPL. Długo mi idzie bo dojeżdżam 2h do Łodzi plus pracuje. Do tego pogoda. Nie pomaga mi nic a nic. Mam teraz dwóch instruktorów. Obaj super wiedza i podejście. Jednak ostatnio jeden z instruktorów powiedział mi że namawia by robić PPL po angielsku i brać angielsko jezycznych instruktorów. Siła rzeczy będzie zmuszony nauczyć się nie tyle awiacji po angielsku co po prostu nauki angielskiego. Teraz wiem, że jest to dobre. I jest do ciekawe rozwiązanie.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Zdecydowanie po polsku. Jeśli nie jesteś w jakimś super-turbo programie 0-atpl i nie planujesz za rok być za sterami 737 to ppl po angielsku jest zwyczajnie przerostem formy nad treścią. W pierwszych godzinach będziesz próbował 'dogonić samolot' i ogólnie ogarnąć sytuację, na tym etapie nie ma sensu utrudniać sobie życia komunikacją. Zresztą jak już opuścisz lotnisko szkolne, przez większość czasu będziesz na łączności z FIS, gdzie dominuje j. polski.

    Po drugie, trochę czasu upłynie zanim w ogóle zaczniesz rozumieć co się dzieje 'na radiu' - początkujący piloci zazwyczaj odmawiają pacierz z pamięci - Tecnam XXx, po starcie z Y, wysokość V na QNH XXXx, świecę 7000 - niż przekazują informacje dla atc. Komunikacja radiowa innych użytkowników jest dla nich niezrozumiałym bełkotem, szumem tła i ogarnięcie tego tematu zajmuje zazwyczaj więcej czasu niż podstawowych manewrów samolotem. Nie ma sensu komplikować tego angielskim.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    No racja. Dlatego sam nie wiem co bym zrobił. Teraz jestem po Polsku. We wrześniu miałem mnóstwo slotów a nic nie wyszło przez pogodę. I jak ostatnio leciałem to miałem problem z komunikacją. Ważną by zacząć i się nie zrażać. Mam nadzieję za 3 lata już latać w jakiś liniach. Droga długa i nie łatwa. Samozaparcia życzę

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AirPablo Zobacz posta
    ....Mam nadzieję za 3 lata już latać w jakiś liniach. Droga długa i nie łatwa. Samozaparcia życzę
    3 lata do linii to raczej droga ze super skrótem

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Widzę że masz doświadczenie w tym Jestem w tym już rok. Tak realnie patrząc jak inni robią i dostają pracę do jest to realne.

  13. #13
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    W 3 lata moze i ktos zrobil ale raczej dolozylbym jeszcze kilka

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Praca to z tym może być różnie, ale jak się chce to można. Ja zacząłem ppl w październiku 2015. Obecnie kończę egzaminy ATPL i w listopadzie chce zacząć ir. Pracuje na pełen wtat a w tym roku urodziło mi się dziecko. Także się da tylko wymaga to pracy samozaparcia i wielu wyrzeczeń. No i niestety oczywiście środków.

  15. #15
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    U nas w szkole rekord z PPL to miesiac. Da sie ale wszystko musi spasowac.
    28 Day (20 Flying) / 45h50m PPL(A) Completed at ANT, Blackpool - PPRuNe Forums

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Wszystko fajnie, ale czym innym jest zrobienie uprawnień, a czym innym rozpoczęcia latania w linii...

  17. #17
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Gosc lata. W BA.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Wyrobił się w 3 lata?

  19. #19
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Tak. Ale to jest jedyny przypadek jaki znam. Dlatego napisalem wczesniej zeby dolozyc dobre kilka lat.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Dokładnie jestem tego samego zdania - dla szkoleń modułowych, realizowanych indywidualnie, 3 lata na prawy fotel to jest nie lada wyczyn.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •