Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree1Likes

Wątek: Nalot po PPL(A)

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie Nalot po PPL(A)


    Polecamy

    Cześć.Skończyłem w tym roku studia, mało związane z lotnictwem, jedynie od strony technicznej. Chodzę do pracy i po moich wyliczeniach wyszło mi że w wakacje 2018 mógłbym zacząć szkolenie na PPL(A). Chciałbym później starać się o CPL(A), z tym że po PPL będę miał na koncie przynajmniej 45 godzin, a do CPL wymagane jest 150, a do egzaminu aż 200. Szkolenie będę robił w aeroklubie i kwestia czy nie ma jakiejś innej opcji budowania nalotu oprócz płacenia ok. 450 zł za godzinę lotu? Jak byłbym członkiem aeroklubu to cena jest nieco niższa, ale członkostwo też kosztuje. Obliczyłem że miesięcznie na sprawy związane z lotnictwem mógłbym przeznaczać (czy też odkładać) do 2000 zł. Zrobienie ponad 100 godzin z takim budżetem za ok. 450 zł za godzinę trwałoby parę lat. Oprócz tego mam jeszcze proste pytanie, czy latając samemu w ramach szkoleń, godziny tych lotów liczą się jako nalot dowódczy czy jako ogólny? I czy "TT" oznacza nalot ogólny?

  2. #2
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Jest wiele możliwości "darmowego" robienia nalotu, chociażby holowanie szybowców lub zrzucanie skoczków. Jednakże aby uzyskać jedno z tych uprawnień i tak musisz mieć wylatane jako PIC ok. 30h, więc tego raczej nie ominiesz. Co do członkostwa w aeroklubie to czym jest kilkaset zł wpisowego przy całkowitym wydatku na licencję PPL(A), CPL.... Poza tym sugeruję lepiej poszukać bo 450zł/h to dość wysoka cena, skoro chcesz robić nalot po taniości.

    TT - nalot całkowity, do niego wlicza się nalot ze szkoleń z instruktorem czyli "dual"

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź, ciekawe tylko jakie by było zapotrzebowanie na takich świeżych pilotów do holowania szybowców czy zrzucania skoczków

  4. #4
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    To zależy od konkretnego aeroklubu. Piloci zawsze się znajdą, lecz jak siedzisz na lotnisku to zawsze coś polatasz. Słyszałem też o opcji holowania za granicą: Szkocja, Szwecja. Jedynie musisz mieć wpisany angielski ICAO lvl 4 lub wyżej.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Zagranica czy jakiś dalszy aeroklub chyba nie wchodzi niestety w grę bo do pracy chodzić muszę żeby mieć na to wszystko pieniądz

    Edytuje: "jak siedzisz na lotnisku to zawsze coś polatasz", w sensie że jak przyjadę sobie na pół dnia posiedzieć na lotnisku czy o coś innego chodzi?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Skąd jesteś, w sensie jaki aeroklub?

    2 000 to całkiem przyzwoity budżet. Oczywiście chwilę to potrwa, ale jesteś w stanie się wyszkolić za tyle. Możęsz np. część odpłożyć, część finansować na bieżąco, a na IR+ME+CPL (to koszt koło 40-60 tys. zł) wziąc kredyt. Ja tak właśnie robię, a mój miesięczny budżet jest niewiele większy od twojego.

    Mam 140 h nalotu, kończę ATPL i jeszcze w tym roku chcę zacząć szkolenia do zawodowej.
    supermajku likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Kraków. No tak, kredyt to nie jest zła opcja bo finansowanie i odkładanie w sumie ok. 150 000 zł to kilka lat zajmie A jakie szkolenia po ATPL potrzebujesz jeszcze?

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    ATPL to był skrót myślowy - chodziło o teorię ATPL. Potem zostaje jescze IR ME i CPL.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    A, jasne, myślałem po prostu że jesteś już w trakcie IR+ME+CPL Jeszcze się zastanawiam czy dam radę pogodzić pracę ze szkoleniami z teorii choć mam nadzieję że nie będzie konieczności chodzić na wszystkie wykłady tylko większość będzie można w domu się uczyć.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja Ci powiem tak, ja pracuję na pełen etat w dużej korporacji, mam dziecko, które nie ma roku i daję jakoś radę (chociaż naprawdę ciężko nie jest). Więc da się, tylko trzeba chcieć.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Jasne, chcę Wiesz to są tylko takie moje małe obawy ale absolutnie nie zdecydują one o tym że nie zrobię tego co będę chciał Nie po to zbieram teraz pieniądze na szkolenie zapewniając sobie takie minimum środków do życia na tą chwilę żeby nagle zrezygnować z marzeń Kwestia właśnie już z nalotem po PPL aby dążyć do CPL+inne szkolenia, albo znajdzie się czasem jakaś praca z aeroklubu albo trzeba będzie wziąć kredyt

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk_db Zobacz posta
    Oprócz tego mam jeszcze proste pytanie, czy latając samemu w ramach szkoleń, godziny tych lotów liczą się jako nalot dowódczy czy jako ogólny? I czy "TT" oznacza nalot ogólny?

    Jak latasz samemu podczas szkolenia to masz nalot PIC, natomiast TT to masz całkowity nalot czyli twoj PIC+DUAL (z instruktorem)

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Rozumiem, PIC to jak lecę sam albo jak lecę z kimś kto nie jest instruktorem (np z rodzinką ) a TT to jest wszystko w powietrzu w kupie, dzięki

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk_db Zobacz posta
    Rozumiem, PIC to jak lecę sam albo jak lecę z kimś kto nie jest instruktorem (np z rodzinką ) a TT to jest wszystko w powietrzu w kupie, dzięki

    nie do końca wszystko w kupie, bo jak będziesz leciał z kolegą, który ma licencję i on zapisze PIC, to Ty nie masz nalotu żadnego, nawet TT.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    O, coś takiego No dobrze w takim razie jak będę leciał z kimś kto też jest pilotem ale nie jest to mój instruktor to ja mam być kapitanem i wtedy mam PIC i TT, dzięki bo to ważna uwaga

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Dla sprostowania już ostatecznie, jeśli będzie z tobą leciał nawet i twój instruktor, ale nie będzie to szkolenie, tylko będzie siedział na prawym fotelu bo np. będziesz leciał w miejsce, gdzie akurat chciał się wybrać to również wpiszesz PIC

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie

    Dziękuję! Czyli jak on mnie uczy to on ma PIC a ja mam TT, a jak po prostu leci jako pasażer to ja mam PIC, super dzięki

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    dokładnie

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk_db Zobacz posta
    Dziękuję! Czyli jak on mnie uczy to on ma PIC a ja mam TT, a jak po prostu leci jako pasażer to ja mam PIC, super dzięki
    A wtedy może sobie z np cessny dopisać nalot jako drugi pilot? Czy w ogóle taki nalot drugiego gdziekolwiek jest przydatny?

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Nalot jako drugi pilot możesz wpisywać jak lecisz samolotem certyfikowanym jako samolot z załogą wieloosobową.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •