Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie Samoloty z Glass Cocpit czy analogowe


    Polecamy

    Witam, czy w początkowej fazie szkolenia do licencji zawodowej (PPL + nalot) jest sens dopłacania do nowocześniejszych samolotów z glass cocpit, czy jednak zacząć z taka awioniką dopiero od IR?
    Osobiscie uważam ze jeżeli ktoś nauczy się obsługi i interpretacji analogowych wskaźników to poradzi sobie ze wszystkim. Pytanie jak to widza później pracodawcy...

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Mi bardziej podoba się klasyka.
    "Gajgerki" wg mnie, są na pierwszy rzut oka czytelniejsze, taki ładny "six pack"

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Z punktu widzenia pracodawcy nie sądzę żeby miało to znaczenie. Z doświadczenia jak człowiek ponad 1000h patrzy w analogi, a potem siada na glass to ciężko mu połapać te paski, tendencje zmian od razu, trzeba kilku godzinek i jest ok.

  4. #4
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Santos Zobacz posta
    Pytanie jak to widza później pracodawcy...
    Najlepiej miec doswiadczenie i na jednym i na drugim. Moja subiektywna ocena jest taka, ze latwiej z szesciopaka przejsc na glass niz na odwrot

    druga sprawa - zalezy gdzie potem bedziesz pracowal - kazdy chcialby na dreamlinera, ale realistycznie to twoja pierwsza praca raczej moze byc na 40 letnim samolocie gdzies w afryce

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja latałem PPL na analogach, potem cały PIC i IR na Glassie. Generalnie jestem z tego układu zadowolony. Wydaje mi się, że liznąć gajgerów warto, żeby umieć się w tym połapać, natomiast na koniec dnia chyba nie ma to wielkiego znaczenia na czym te 200h wylatałeś. Na glassie na pewno się lata przyjemniej i pewniej się człowiek czuje, bo ma znacznie więcej informacji na wyciągnięcie ręki. Zgadzam się natomiast, że na pewno łatwiej przesiąśc się z analoga na glasa niż w drugą stronę - po prostu nagle nie masz masy informacji które dotąd miałeśi to jest niekomfortowe.

    Kobuch, realistycznie pierwsza praca na 40 letnim samolocie gdzieś w afryce? W tej chwili i pewnie jescze jakiś czas tak będzie to nie kończą ludzie jescze pełnego szkolenia a już ich linie ciągną...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •