Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree3Likes
  • 2 Post By kiesier
  • 1 Post By kitenation

Wątek: Najlepsza szkoła do PPL (Warszawa, Poznań...)

  1. #1

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie Najlepsza szkoła do PPL (Warszawa, Poznań...)


    Polecamy

    Cześć, jestem tu nowy, ale od dość dawna przeglądam forum. Chciałbym prosić Was o opinię, ktora szkoła jest najlepsza do kursu PPL i jaki samolot polecacie na taki kurs. Szczególnie interesuje mnie kurs w pobliżu Warszawy lub Poznania.

    Myślałem o Modlinie ( krótki krąg i dość blisko) ale nie jestem pewien, która szkoła jest lepsza. Widziałem dość niechętne opinie co do Lot Flight Academy, no i dojazd do Łodzi jak rozumiem na kurs praktyczny mnie zniechęca. Po opiniach na forum wolę nie zaczynać też od Balic ;)
    Będę wdzięczny za sugestie!

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W Poznaniu w zasadzie masz dwie szkoły. Biernat pod Poznaniem, fajne lądowisko, betonowe, dość krótkie ale można sie nauczyć latać i Smart Aviation na Ławicy - nowe samoloty i wygodne lotnisko tylko jak polatasz takim małym samolotem na 2500 metrów DS to później 800 metrów wydaje się, że jest zbyt mało, a można nim bezpiecznie wykonywać operacje na 600 m.
    Warszawa to przede wszystkim wysokie ceny.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W Łodzi nie ma Lot. Lot lata w Piotrkowie. W Łodzi masz tylko Bartolini Air i Aeroklub Łodzki.

  4. #4

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi! Wybaczcie moją ignorancję, Łódź była skrótem myślowym

    Co do Poznania, poczytałem o tych szkołach więcej i ciekawe się wydają. Biernat jest trochę tańszy, ma szkolenia na C152 i C172, oczywiście jest spora różnica ceny. Smart aviation ma dość nowe maszyny i lotnisko EPPO ma spory ruch, co jest i plusem i minusem...

    Zależy mi jeszcze bardzo o opinii o szkołach z EPMO, z tego co wiem są dwie: Salt i Smartaero. Salt nie ma podanych cen, ale zakładam, że będzie droższą opcją.


    Pytanie do doświadczonych: Czy jest sens płacić więcej za kurs na większym samolocie (np. C172 zamiast C152)?


    Jak bardzo trudno przestawić się z lotniska dużego na małe i krótkie? Jordanj mnie trochę nastraszył. Nigdy o tym nie myślałem...

    Z góry dzięki!

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    C172 jest wygodniejsza i to chyba jedyny powód dla którego warto byłoby dopłacić. Najlepiej przeleć się w obydwu i oceń - ja wybrałem C152.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Witaj,

    Też spędziłem trochę czasu szukając szkoły. W okolicach WAW na pewno mogę ODRADZIĆ szkołę Goldwings flight academy. Poczytaj zresztą opinie na google.pl. Szkoła oraz zaplecze same w sobie robią wrażenie, ale prowadzący zdecydowanie mnie nie zachęcił do podjęcia nauki w ich ośrodku (a co dopiero przekonał). Fakt, że są przeładowani oraz idą bardziej w ilość, zdecydowanie na plus, że ostatnio postawili symulator A320.
    Jeśli chodzi o EPMO to z czystym sumieniem mogę polecić Smart Aero. Poruszasz się już po jakimś konkretnym obiekcie, no i kontakt z wieżą po ANG, poza tym sama szkoła też na plus. Znam osobiście osoby zarządzające więc nie jest to żadna autoreklama tylko szczera porada.

    Przede wszystkim kieruj się tym, gdzie Ci jest najbliżej bo pogoda nie raz potrafi zepsuć plany.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2017
    Mieszka w
    WAW, EPBC

    Domyślnie

    chyba Babic a nie Balic ;P
    Fly by Adrenaline

  8. #8
    Awatar PuChaCz

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    okolice EPWA

    Domyślnie

    Osobiście nie widzę sensu dopłacania do szkolenia na większej cessnie. To dodatkowe 10-12tyś? Lepiej zostawić te pieniądze na budowę nalotu

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ja też polecam Modlin i SmartAero. Zrobiłem tam PPL, dojeżdżałem z Warszawy. Krąg jest świetny, jeśli nic dużego nie lata można ćwiczyć bez większego problemu nawet krąg skrócony. Widoki rewelacyjne - na zachód Wisła, na wschód zalew zegrzyński. Fajni ludzie, samoloty w porządku. Sprawdź.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Głos na SmartAero – super ekipa i przyjemne lotnisko.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Postaram się wypunktować wady i zalety:
    1. Lotnisko: Biernat fajne otoczenie, kameralna atmosfera ale przy tym jeden drobny ale szalenie istotny szczegół: lotnisko jest wymagające. Różnica pomiędzy osobami z licencją PPL z EPZE i EPPO jest taka że ci pierwsi po treningu na 618m pasa Żernik bez problemu wylądują na każdym innym w drugą stronę tak łatwo to nie działa: Szkolenia na 2500m są zapewne przyjemniejsze ale zamiast lądować z tolerancją przyziemienia 5-10m tam możesz mieć tolerancję liczoną w km. Na Ławicy raczej nie usłyszysz od instruktora: "następny krąg spróbuj wyrównać 10cm niżej nad pasem niż poprzednio"
    Subiektywnie +1 Punkt dla Biernata za poziom wynoszonych umiejętności

    2. W kwestii maszyn: C152/172 to sprawdzona przez dziesięciolecia maszyna szkoląca (tu) z tradycyjnym zestaw przyrządów, nowiutkie tecnamy to z kolei wygodna elektronika i współczesny standard lotnictwa. Wynoszone umiejętności można porównać do samochodów z automatyczną i manualną skrzynią biegów - wiadomo w którą stronę jest łatwiej się przestawić ale jak ktoś nie planuje wsiadać do manuala tak też można.
    Moja Ocena: +1 Biernat (za większą wiedze którą można wynieść z nauki na analogowym typie maszyn) +1 Smart (za najbardziej współczesne technologie)


    3. W kwestii korespondencji:
    - Smart w CTR Ławica - pełna praktyka dotycząca procedur na dużym lotnisku cywilnym łącznie z dzieleniem się pasem z benkami
    - Biernat MCTR Krzesiny - korespondencja z kontrolerem wojskowym z Krzesin z kilkoma modyfikacjami wynikającymi z faktu iż z wieży nie widać lotniska w Żernikach. Niestety raczej odpada możliwość spotkania się z landryną w kolejce do startu
    + 1 dla Smart

    4. Perspektywy: W smart masz możliwość szerokiego spektrum szkoleń od LAPL do ATPL przechodząc przez chociażby ME, których u Biernata nie ma. Jeśli zatem planujesz kurs ukierunkowany na szybkie zdobycie zawodu - Smart. Jesli jednak chcesz najpierw parę lat polatać rekreacyjnie Biernat chyba jest przyjemną alternatywą. Bardzo ładne lotnisko, fajna kameralna atmosfera fajni ludzie. Zawsze można zacząć naukę na klasykach myśli szkoleniowej a następnie zawodowo przesiąć się do nowszych maszyn
    +1pkt dla Smart jesli chcesz być zawodowym pilotem; +1pkt Biernat jeśli wolisz latać prywatnie dla przyjemności

    Podsumowując przydługi wywód wynik wychodzi 3:3.
    Obie szkoły są po prostu różne każda ma inne atuty inne wady. Mój wybór padł na Biernata ale bliski byłem wstąpienia do Smart.
    Pozostaje mi życzyć wyboru który najlepiej spełni oczekiwania pokładane w szkoleniu.
    STYRO and kitenation like this.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    No i na + dla Biernata jescze (albo na - zależy jak kto na to spojrzy) za niespotykaną indziej taxiway z górki / pod górkę z możliwym bliskim spotkaniem z przytaxiwayowym jeziorkiem...
    supermajku likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    nie widze sensu przepłacania za większą cessne, jeśli będziesz jej tylko uzywał do szkolenia, pozniej jak bedziesz chciał więcej paxów zabrać to sobie zrobisz typ na te cessne.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Zgadza się nawet taxiwaye uczą precyzji

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •