Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree3Likes
  • 1 Post By kubekow
  • 1 Post By tux
  • 1 Post By luktr

Wątek: Dialog z wieżą

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie Dialog z wieżą


    Polecamy

    Witajcie,
    Czy możecie po krótce napisać jak powinien wyglądać dialog z wieża?
    wiem że na Babicach powinno w pierwszej kolejności zgłosić do Babice Radio później na Info. Dlaczego w dwa miejsca? Co tam powinno się mówić? Niebawem zaczynam praktykę i chciałbym już wiedzieć coś nt prowadzenia łączności.

    pytanie dla Was może i dziwnie i banalne, ale chciałbym się dobrze przygotować

    pzdr!

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Rzeszów EPRZ

    Domyślnie

    Najlepiej jakbyś zapytał o materiały ze swojej szkoły latania. Co więcej, ja przed rozpoczęciem komunikacji z wieżą usiadłem ze swoim instruktorem przy biurku i na sucho ćwiczyliśmy wszystkie podstawowe zgłoszenia, odpowiedzi itp. Później w samolocie komunikacja szła już dość sprawnie. Możesz mu to zasugerować, jeżeli sam nie wyjdzie z taką inicjatywą. A do samodzielnego studiowania polecam książkę Rafała Laskowskiego "Szkolenie samolotowe EASA - Łączność"

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Tak jak napisał Budynio - nauczą cię komunikacji spokojnie. Pewnie na początku będzie ją prowadził instruktor stopniowo coraz więcej przekazując tobie. Najpierw info potem radio jeśli działa - info to AFIS babicki, radio to kierownik lotów jak działa kwadrat szybowcowy i wtedy to on "zarządza" ruchem.

  4. #4
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Babice to akurat pod wzgledem budowy kręgu oraz komunikacji pewien ewenement.
    Kiedys wystarczylo zglosic sie na RADIO/INFORMACJE, teraz procedura sie zmienila i wyglada to tak ze wpierw zglaszasz sie na INFO, potem jesli chcesz przeciac trawiasty a rozlozony jest kwadrat to RADIO i po zgodzie na przeciecie wracasz na info.
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Znając życie chodziło o to, że chłopaki z wieży musieli ciągle nasłuchiwać całej korespondencji z kwadratu i mogło im umknąć jak ktoś zgłaszał swoje plany, więc teraz musisz ich wywołać a potem kontaktować się z radiem. Pamiętaj tylko że wtedy na 122,3 nie podajesz swoich planów bo są one nikomu niepotrzebne.
    Co jest istotne dzięki temu na dość obleganej częstotliwości gada się mniej i zajmuje to mniej czasu.

  6. #6
    Awatar kubekow

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Tak jak koledzy wyżej napisali, wszystkiego nauczą Cię instruktorzy, ale gdybyś chciał poczytać nieco to podsyłam "Doc 9432" wydany przez ICAO na temat frazeologii lotniczej (ULC wydał spolszczoną wersję) http://edziennik.ulc.gov.pl/api/DU_U...Zalacznik1.pdf
    kacperkacper likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Czy dobrze zrozumiałem, że aktualnie obowiązująca procedura na EPBC to: Wpierw INFO (po odpaleniu silników etc. ) przechodzę na RADIO/Kwadrat proszę o zgodę na przecięcie trawiastego i znowu na INFO (zgoda na zajęcie pasa, zgoda na start) ? Mam wrażenie, że teraz jest: Radio, a pozniej Info jak są szybownicy, a jak nie ma to Tylko INFO i tyle?

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jak latają szybowce to zgłaszasz się na AFIS a potem przechodzisz na EPWA RADIO gdzie rozmawiasz z kierownikiem lotów, jak nie latają szybowce to wszystko jest na AFIS.

  9. #9
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    EPWA RADIO gdzie rozmawiasz z kierownikiem lotów, jak nie latają szybowce to wszystko jest na AFIS
    Zrobiło mi dzień
    Marek. likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Miało być EPBC oczywiście Odzywczaiłem się od EPBC na rzecz EPWA

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Jak latają szybowce to zgłaszasz się na AFIS a potem przechodzisz na EPWA RADIO gdzie rozmawiasz z kierownikiem lotów, jak nie latają szybowce to wszystko jest na AFIS.
    LO1 z uwagą na liny szybowcowe.
    frik likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Przecinam trawiasty z uwagą na liny. LO1


    have a good day!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •