Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    fda
    fda jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie [PPL(A)] Areoklub Białostocki


    Polecamy

    Witam wszystkich.
    Od dawna czytam forum, ale nadszedł czas żeby coś napisać

    Planuje w najbliższym czasie rozpocząć szkolenie PPL(A).
    Ponieważ mieszkam w bliskiej okolicy Białegostoku, naturalnym wyborem jest Aeroklub Białostocki (w zasadzie w okolicy chyba nie istnieje żadna alternatywa). Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z nimi?

    Jakieś wrażenia ze szkolenia?

    Ponieważ pracuje zawodowo, szkolenie muszę robić popołudniami i w weekendy. Czy taki sposób szkolenia znacząco wydłuży czas niezbędny do zdobycia licencji?

    Pozdrawiam serdecznie

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze Grądy, trochę dolotu jest ale dla niektórych lepiej robić weekend lotny kiedy skupiasz się na szkoleniu przez dwa dni niż latanie "z doskoku" blisko swojego miejsca zamieszkania.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wyszków / EPGY

    Domyślnie

    Polecam Grądy Ale z tego co wiem to ciężko się teraz wbić :P

  4. #4
    fda
    fda jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Dzięki. Faktycznie nie brałem pod uwagę dojazdów - a może to być ciekawa alternatywa - zwłaszcza że mają teorie w e-learningu.
    Z góry przepraszam za głupie pytanie , ale ile realnie można wylatać w ciągu 1 weekendu? Oczywiście nie chodzi mi o tłuczenie godzin, ale o naukę. Ile taki początkujący uczeń może wylatać dziennie, żeby się czegoś nauczył? Dla uproszczenia odrzućmy czynnik pogodowy.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    2h na dzień. ewentualnie 2 x 1,5 - 2h ale to już taki totalny maks i raczej na początek za dużo.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wyszków / EPGY

    Domyślnie

    Ja robiłem w weekendy czasem po 7-8h, np. 2h lotu, przerwa 2-3h i znowu 2h lotu

  7. #7
    fda
    fda jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Czyli teoretycznie, przy dużym samozaparciu i dobrej pogodzie 2 do 3 miesięcy można, latając głownie w weekendy, uwinąć się z praktyką?
    Martwi mnie trochę brak opinii n/t Aeroklubu Białostockiego. Cały czas rozważam też tą opcje - na plus jest odległość. Grądy to min 1h dojazdu w 1 stronę. Robiąc też PPL w Białymstoku pewnie łatwiej będzie wypożyczyć samolot w AB. Z drugiej strony gdybym chciał się dalej szkolić (co nie jest takie oczywiste w wieku ponad 36 lat) to i tak nie byłby to Białystok.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez fda Zobacz posta
    Czyli teoretycznie, przy dużym samozaparciu i dobrej pogodzie 2 do 3 miesięcy można, latając głownie w weekendy, uwinąć się z praktyką?
    Dorzuć do tego jeszcze ilu będzie chętnych do latania na jeden samolot - a w weekendy zazwyczaj więcej osób chce polatać.
    Ponadto nie nastawiaj się, że będziesz latać po 5h dziennie. W pierwszej części szkolenia 1,5h-2h (i to z przerwą) to będzie max. Oczywiście można więcej, ale wtedy ciężko o pełną koncentrację i człowiek zaczyna popełniać głupie błędy, a takie szkolenie jest nieefektywne. Jak zaczniesz latać na trasach to wtedy można przyjąć 2x2,5h na dzień.
    Co do dojazdów - ja dojeżdżałem ponad 2h w jedną stronę i nie było tragedii.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •