Witam wszystkich, wytłumaczy ktoś mi to zadanie ?https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html
https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html
Wersja do druku
Witam wszystkich, wytłumaczy ktoś mi to zadanie ?https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html
https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html
Tak na szybko:
Pytanie pierwsze wynika wprost z AIP Polska VFR ENR 1.2 pkt 1.9
dostępny poziom dla VFR to 1350m.
Pytanie drugie drogą eliminaji:
a) FL 190 w Polsce jest zawsze w klasie C
b) 2300m to inaczej 7500 ft - to już FL a nie wys bezwzględne
c) wręcz przeciwnie niż b), poza tym parzysty więc nie dla VFR
d) jest ok - możesz, z naciskiem na słówko "możesz" jak w pytaniu
Pisałem na szybko więc to taki trochę skrót myślowy. Generalnie nie chodzi o jednostki (te sobie można oczywiście przeliczać dowolnie) a o nastawę wysokościomierza.
W skrócie w FIR Warszawa latamy na wysokościach bezwzględnych czyli z wysokościomierzem ustawionym na QNH do 6500 ft. Potem wszyscy wspólnie jak jeden mąż przestawiamy wysokościomierze na ciśnienie std. i od tego momentu używamy (wznosząc się) określenia FL - poziom lotu. Jadąc w dół robimy odwrotnie. Na poziomie przejściowym przechodzimy na QNH. W naszym FIRze poziom przejściowy to FL80 lub FL90, zależnie od ciśnienia. I teraz uważaj. Nie wykonuje się lotu poziomego (a o tekie pyta pytanie) w warstwie przejściowej (pomiędzy 6500 ft a FL80).
To co napisałem powyżej eliminuje odpowiedzi b i c
Też miałem problem ze zrozumieniem tego zadania dopóki nie zajrzałem do AIP VFR. Tam masz rozdział w którym podane są wysokości przelotu w FIR WARSZAWA. Zerknij sobie w rozdział ENR 2.1. gdzie masz podane minimalne wysokości przelotu nad różnymi obszarami a potem do ENR 1.4. gdzie jest tabela poziomów przelotu. Interesują Cię na razie tylko rubryka z lotami VFR.
Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdro :)
Jest to przykład nieco bezsensownych zadań, ale do rozwiązania. Bezsensowne jest w nich to, że wysokości podane są w metrach. Gdyby to były stopy, to zadanie byłoby banalne.
Generalnie jest tak:
- do 1050m (3500ft) latasz na dowolnej wysokości, więc jeśli jest odpowiedź poniżej 1050 (włącznie) to jest prawidłowa
- powyżej obowiązują dla VFR wysokości 3500ft, 4500ft, 5500ft i tak dalej. Przy czym dla kierunków wschodnich (000 -> 179) są one nieparzyste (3500, 5500, 7500, ...), dla zachodnich (180 -> 359) parzyste (4500, 6500, 8500, ...), choć w tych zadaniach nie ma to znaczenia. Mój sposób to przekształcanie wysokości w zadaniach z metrów na stopy (mnożenie razy 3,3). Jeśli wyjdzie końcówka w okolicach 500 (np. 6497) to jest to prawidłowa odpowiedź. Dla nieprawidłowych wyjdzie Ci np. 6179.
Tabelkę masz tu: http://4.bp.blogspot.com/-6k7k7RPZRe...TMM/s640/2.jpg
Są też wysokości podane w metrach, ale ponieważ nie ma tu żadnej jasnej reguły, nie ma co się tego ryć na pamięć.
Nie chcę zakładać nowego tematu .. :)
1) Pytania PPL na stronie ULC. Są to wszystkie, które można spotkać na egzaminie ? Pełna pula ?
2) Czy są podzielone jakoś na rozdziały, tj. nawigacja, prawo lotnicze , (...), czy wiadomo,że prawo 45-125 strony .. A może wymieszane ?
3) Czy są gdzieś odpowiedzi ? Słyszałem, że a) będzie zawsze prawdziwe ..
Dziękuje za pomoc koledzy i koleżanki :)
1) Tak
2) wpisz w Google boruh
3) Na stronie ULC zawsze poprawną odpowiedzią jest A, na egzaminie nie zawsze :lol:
Ok super, dokładnie o to chodziło. Ale boruh ma testy, a bardziej myslalem o czytaniu prosto z ULCu i tam jakimś podziale. Celna uwaga z tym a, może ktos by sie nabral.. :P
Prawo lotnicze, pyt.514-010
"Lot VFR - spec dzienny statkiem powietrznym innym niż śmigłowiec może być wykonany, jeżeli widzialność w locie nie jest mniejsza niż:"W ulc poprawne jest 2km.
A jak sprawdzam w EP_ENR_1_2 jest odpo 1.5km, pkt 1.13/2)
I jak to interpretują tam ? :)