Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 2 Post By TomekGD

Wątek: PPL teoria - zadania

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie PPL teoria - zadania


    Polecamy

    Witam wszystkich, wytłumaczy ktoś mi to zadanie ?
    https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Damq_n Zobacz posta
    Witam wszystkich, wytłumaczy ktoś mi to zadanie ?
    https://zapodaj.net/841a5076ed2b4.jpg.html
    Tak na szybko:
    Pytanie pierwsze wynika wprost z AIP Polska VFR ENR 1.2 pkt 1.9
    dostępny poziom dla VFR to 1350m.

    Pytanie drugie drogą eliminaji:
    a) FL 190 w Polsce jest zawsze w klasie C
    b) 2300m to inaczej 7500 ft - to już FL a nie wys bezwzględne
    c) wręcz przeciwnie niż b), poza tym parzysty więc nie dla VFR
    d) jest ok - możesz, z naciskiem na słówko "możesz" jak w pytaniu

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mafiu Zobacz posta
    b) 2300m to inaczej 7500 ft - to już FL a nie wys bezwzględne
    d) jest ok - możesz, z naciskiem na słówko "możesz" jak w pytaniu

    Trochę nie rozumiem tego co napisałeś gdyż b) możesz zamienić sobie metry na ft tak samo w d) i 1700m to inaczej 5500ft, a nie wys bezwględna... ??

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Damq_n Zobacz posta
    Trochę nie rozumiem tego co napisałeś gdyż b) możesz zamienić sobie metry na ft tak samo w d) i 1700m to inaczej 5500ft, a nie wys bezwględna... ??
    Pisałem na szybko więc to taki trochę skrót myślowy. Generalnie nie chodzi o jednostki (te sobie można oczywiście przeliczać dowolnie) a o nastawę wysokościomierza.
    W skrócie w FIR Warszawa latamy na wysokościach bezwzględnych czyli z wysokościomierzem ustawionym na QNH do 6500 ft. Potem wszyscy wspólnie jak jeden mąż przestawiamy wysokościomierze na ciśnienie std. i od tego momentu używamy (wznosząc się) określenia FL - poziom lotu. Jadąc w dół robimy odwrotnie. Na poziomie przejściowym przechodzimy na QNH. W naszym FIRze poziom przejściowy to FL80 lub FL90, zależnie od ciśnienia. I teraz uważaj. Nie wykonuje się lotu poziomego (a o tekie pyta pytanie) w warstwie przejściowej (pomiędzy 6500 ft a FL80).
    To co napisałem powyżej eliminuje odpowiedzi b i c

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Też miałem problem ze zrozumieniem tego zadania dopóki nie zajrzałem do AIP VFR. Tam masz rozdział w którym podane są wysokości przelotu w FIR WARSZAWA. Zerknij sobie w rozdział ENR 2.1. gdzie masz podane minimalne wysokości przelotu nad różnymi obszarami a potem do ENR 1.4. gdzie jest tabela poziomów przelotu. Interesują Cię na razie tylko rubryka z lotami VFR.

    Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdro

  6. #6

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jest to przykład nieco bezsensownych zadań, ale do rozwiązania. Bezsensowne jest w nich to, że wysokości podane są w metrach. Gdyby to były stopy, to zadanie byłoby banalne.

    Generalnie jest tak:
    - do 1050m (3500ft) latasz na dowolnej wysokości, więc jeśli jest odpowiedź poniżej 1050 (włącznie) to jest prawidłowa
    - powyżej obowiązują dla VFR wysokości 3500ft, 4500ft, 5500ft i tak dalej. Przy czym dla kierunków wschodnich (000 -> 179) są one nieparzyste (3500, 5500, 7500, ...), dla zachodnich (180 -> 359) parzyste (4500, 6500, 8500, ...), choć w tych zadaniach nie ma to znaczenia. Mój sposób to przekształcanie wysokości w zadaniach z metrów na stopy (mnożenie razy 3,3). Jeśli wyjdzie końcówka w okolicach 500 (np. 6497) to jest to prawidłowa odpowiedź. Dla nieprawidłowych wyjdzie Ci np. 6179.

    Tabelkę masz tu: http://4.bp.blogspot.com/-6k7k7RPZRe...TMM/s640/2.jpg

    Są też wysokości podane w metrach, ale ponieważ nie ma tu żadnej jasnej reguły, nie ma co się tego ryć na pamięć.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    Nie chcę zakładać nowego tematu ..
    1) Pytania PPL na stronie ULC. Są to wszystkie, które można spotkać na egzaminie ? Pełna pula ?
    2) Czy są podzielone jakoś na rozdziały, tj. nawigacja, prawo lotnicze , (...), czy wiadomo,że prawo 45-125 strony .. A może wymieszane ?
    3) Czy są gdzieś odpowiedzi ? Słyszałem, że a) będzie zawsze prawdziwe ..
    Dziękuje za pomoc koledzy i koleżanki

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    1) Tak
    2) wpisz w Google boruh
    3) Na stronie ULC zawsze poprawną odpowiedzią jest A, na egzaminie nie zawsze
    frik and Hastian like this.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    Ok super, dokładnie o to chodziło. Ale boruh ma testy, a bardziej myslalem o czytaniu prosto z ULCu i tam jakimś podziale. Celna uwaga z tym a, może ktos by sie nabral.. :P

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Prawo lotnicze, pyt.514-010
    "Lot VFR - spec dzienny statkiem powietrznym innym niż śmigłowiec może być wykonany, jeżeli widzialność w locie nie jest mniejsza niż:"W ulc poprawne jest 2km.
    A jak sprawdzam w EP_ENR_1_2 jest odpo 1.5km, pkt 1.13/2)

    I jak to interpretują tam ?

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •