Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: C150 a C150

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie C150 a C150


    Polecamy

    Drodzy,
    Czy jest jakaś większa różnica w pilotowaniu C150 a 152?
    Czy warto dopłacać kilkadziesiąt pln na godzinie aby polatać na nieco nowszym sprzęcie? Niby różnica niewielka ale w kontekście licencji zawodowej robi się już większa suma.
    Z tego co słyszałem 152 ma mocniejszy silnik. Szybciej sie wznosi itp. Jeżeli dzięki temu można skrócić minimalnie śr czas kręgu to myśle ze warto. Pytanie czy tak faktycznie jest.

  2. #2

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Różnica jest mikroskopijna. Główna to taka, że w C152 klapy mają predefiniowane ustawienia, a C150 regulujesz je płynnie. Różna w prędkości, jeśli jest, to minimalna. Jeśli myślisz pod kątem CPL, to głównie liczy się nalot, a nie pokonana odległość więc nie ma to większego znaczenia. Zresztą prędkość przelotowa będzie w większym stopniu zależała od zamontowanego śmigła, niż od tych paru 40-letnich koni różnicy.

    W praktyce to te samoloty można swobodnie zmieniać. Lata się tym tak samo. Podejrzewam, że w trakcie szkolenie będziesz latał raz jednym, raz drugim, w zależności o dostępności.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Masz już licencję?

    Różnice są, ale niewielkie.

    Lepsza zadbana 150 po remoncie niż zajechana 152 i sugeruję bardziej stanem technicznym niż typem sugerować się przy wydawaniu pieniędzy.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •