-
C150 a C150
Polecamy
Drodzy,
Czy jest jakaś większa różnica w pilotowaniu C150 a 152?
Czy warto dopłacać kilkadziesiąt pln na godzinie aby polatać na nieco nowszym sprzęcie? Niby różnica niewielka ale w kontekście licencji zawodowej robi się już większa suma.
Z tego co słyszałem 152 ma mocniejszy silnik. Szybciej sie wznosi itp. Jeżeli dzięki temu można skrócić minimalnie śr czas kręgu to myśle ze warto. Pytanie czy tak faktycznie jest.
-
Różnica jest mikroskopijna. Główna to taka, że w C152 klapy mają predefiniowane ustawienia, a C150 regulujesz je płynnie. Różna w prędkości, jeśli jest, to minimalna. Jeśli myślisz pod kątem CPL, to głównie liczy się nalot, a nie pokonana odległość więc nie ma to większego znaczenia. Zresztą prędkość przelotowa będzie w większym stopniu zależała od zamontowanego śmigła, niż od tych paru 40-letnich koni różnicy.
W praktyce to te samoloty można swobodnie zmieniać. Lata się tym tak samo. Podejrzewam, że w trakcie szkolenie będziesz latał raz jednym, raz drugim, w zależności o dostępności.
-
Polecamy
Masz już licencję?
Różnice są, ale niewielkie.
Lepsza zadbana 150 po remoncie niż zajechana 152 i sugeruję bardziej stanem technicznym niż typem sugerować się przy wydawaniu pieniędzy.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki