Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    kpl
    kpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie Szkolenie Praktyczne PPL(A) - Sobienie


    Polecamy

    Witam,

    Zastanawiam się nad szkoleniem praktycznym PPL(A) w Sobieniach (Silvair).
    Na stronie internetowej (Silvair - szkoła awiacji) oferują całkiem konkurencyjne ceny.

    Czy ktoś ma może doświadczenia z tą szkołą?
    Warto?

    Czy zaczynając szkolenie praktyczne teraz można skończyć (tzn. zdać egzamin) do końca sezonu?
    Bo robienie sobie przerwy na zimę to chyba trochę bez sensu.

    K.

  2. #2

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Skoro masz teorię i teraz zaczynasz praktykę to spokojnie powinieneś dać radę. A na temat pogody to nigdy nic nie wiadomo, bywa lepiej lub gorzej
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam,
    dwa lata temu zrobiłem u nich PPL(A) i wciąż tam latam. Według mnie naprawde warto szkolić się w Sobieniach. Miła atmosfera, niskie ceny, świetni instruktorzy, własne lądowisko z bazą noclegową i dość duża flota, praktycznie same zalety. Jestem bardzo zadowolony z ich usług i z czystym sumieniem mogę polecić ten ośrodek.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak jak Artur robiłem w Sobieniach licencję w 2009. Mam jednak trochę mniej optymistyczne nastawienie, chociaż nadal tam latam
    - klimat lotniska, przestrzeni i spokoju jest rewelacyjny i wokół Warszawy trudno chyba o lepsze miejsce do szkolenia; do tego świadomość, że wszędzie wokół lotniska masz pola, jest mocno uspokajająca :]
    - Cenowo są bardzo konkurencyjni, ale podejmując decyzję rozważ koszty dojazdów. Ja na szkolenie potrzebowałem ok. 25-30 wyjazdów na lotnisko, więc jeśli to pomnożysz przez odległość (50km od Centrum Wwy w jedną stronę), wyjdzie Ci też mocny koszt. Wadą jest brak jakichkolwiek innych środków komunikacji...
    - Co do kadry instruktorskiej - bez zarzutu, bardzo doświadczeni ludzie.
    - Jeśli chodzi o sprzęt - tutaj kwestia jest najsłabsza, choć nie jest tragicznie. 152ki są w dobrym stanie, chociaż zdażają się małe usterki (np. niedziałający od dłuższego czasu VOR). 150tki na szczęście na razie nie latają. Generalnie przydałoby się im doinwestować w maszyny, ale jest szansa, że będzie szło ku lepszemu.
    - Organizacja - nie jest tragicznie, ale jest "duży potencjał do poprawy" :]

    Generalnie nie odradzam, ale nie mogę polecić w 100% z czystym sumieniem. Z innej strony jak na razie "ideału" nie znalazłem

    Co do czasu: Ja, zaczynając szkolenie w marcu, byłem gotowy do egzaminu praktycznego pod koniec lipca (pracując na etacie, czyli latanie wieczorami i w weekendy). Niestety za późno wziąłem się do zdawania teorii, więc praktyczny wypadł mi w październiku.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Faktycznie na dojazdy do Sobieni trzeba troche wydać lecz z pewnością ogólne koszty szkolenia w Silvair wraz z dojazdami będą o wiele niższe niż szkolenie na Babicach czy w Modlinie. A jeśli chodzi o flote to są trzy C 152 w dobrym stanie w tym jedna w wersji Long Range oraz cztery C 150 z czego dwie są w przyzwoitym stanie. Ogólnie można powiedzieć, że C 152 na trasy, C 150 na kręgi i stefy lecz nimi też często latam gdzieś dalej i nie miałem nigdy żadnych przykrych niespodzianek. Ja szkolenie praktyczne zacząłem pod koniec czerwca, a zakończyłem je w połowie sierpnia, latając 3-4 razy w tygodniu.

  6. #6
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na razie 150 są uziemione (nie wiadomo do kiedy), z 3 szt 152 latają 2 (Long range i zwykła).

    Na pewno olbrzymią zaletą szkolenia w EPSJ jest własne lotnisko z małym ruchem na kręgu (obcy raczej się nie pałętają). Szczególnie teraz, kiedy 2 samoloty są do szkolenia
    Oczywiście do tego ciekawostki w stylu CSSa czy Biesa też dają smaczek. Szkoda tylko, że Arrow jest w remoncie...

    Ech, te czasy kiedy na kręgu bywało po 5 biało-pomarańczowych małych :]
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ostatnia 152 wkrótce ma zacząć latać. A co do 150 to podobno mają być dostępne w okresie wakacyjnym. Więc może niebawem znów wróci widok kilku samolotów na kręgu. Dodatkową zaletą EPSJ jest to, że do strefy leci się parę minut.

  8. #8
    kpl
    kpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Witam,
    Powracam do tematu, żeby go zakończyć.
    Zdecydowałem się na szkolenie praktyczne w Sobieniach.
    Szkolenie skończyłem (nie obyło się bez drobnych problemów różnorakiej natury) i w poniedziałek 7 listopada zdałem egzamin praktyczny
    Dziękuję wszystkim za ich uwagi w odpowiedzi na mój pierwszy post - pomogliście mi wybrać. Jak się okazało - z sukcesem.

    Dzięki

    K.

  9. #9
    Awatar danymcl

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Witam,

    przede wszystkim gratuluje zdanego egzaminu!!

    blisko pół roku po rozpoczęciu przez Ciebie wątku znalazłem się w bardzo podobnej sytuacji. Chętnie dowiedział bym się o Twoich doświadczeniach z Silvair? Jaki jest klimat? instruktorzy? sprzęt? co to za drobne problemy różnorakiej natury (ludzkie? sprzętowe?)? o wszystkich innych rzeczach, które są ważne, a o których nowicjusz nie ma pojęcia a mogą być istotne przy dokonywaniu wyboru (za wyjątkiem dojazdów - bo o tym już było)? no i generalnie czy polecasz?

    Dzięki,

    Pozdr,
    A.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Silvair - czy ktoś się orientuje, jak wygląda obecnie sytuacja w szkole? Warto tam robić PPL?

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wygląda że przejęte przez F.N.Aviation.
    Silvair
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •