Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree4Likes
  • 1 Post By Cruiser
  • 1 Post By frik
  • 2 Post By Argus95

Wątek: Orzeczeniem lotniczo-lekarski przed PPL(A)

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie Orzeczeniem lotniczo-lekarski przed PPL(A)


    Polecamy

    Cześć,


    wiem, że orzeczenie lotniczo-lekarskie II klasy wraz z pozytywnym wynikiem teorii jest potrzebne do odbycia czesci praktycznej PPL(a)
    Niestety nie znalazłem informacji o ich ważności. Na pewno jest jakiś okres ważności. Chcialbym przejść badania wystarczająco wcześnie by nie mieć wątpliwości do swojej kondycji i niekoniecznie robić je w ostatniej chwili


    Pytanie bonusowe: gdzie polecacie badania w Warszawie? Lista:
    Lekarze orzecznicy - Urząd Lotnictwa Cywilnego
    jest długa.

    Jakies podpowiedzi?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez heretyk12 Zobacz posta
    orzeczenie lotniczo-lekarskie II klasy wraz z pozytywnym wynikiem teorii jest potrzebne do odbycia czesci praktycznej PPL(a)
    Niestety nie znalazłem informacji o ich ważności. Na pewno jest jakiś okres ważności.
    2klasa jest ważna 5lat

  3. #3
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Zależy w jakim wieku....
    pasazernagape likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    >40 -5lat
    40-49 -2lata
    <50 -12mies

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Oczywiście znaki mniejsze/większe u Leszka powinny być na odwrót .
    Patryk13 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Oczywiście znaki mniejsze/większe u Leszka powinny być na odwrót .
    Zgadza się, gdyby tylko można było edytować...

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Czy na wstępne badania do orzeczenia lotniczo-lekarskiego I klasy trzeba mieć jakieś dokumenty albo zaświadczenia oprócz dowodu? Również podpinam się do pytania :Gdzie polecacie badania w Warszawie? Ile mniej wiecej trzeba czekać na terminy?
    Może ktoś wie?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vital Zobacz posta
    Czy na wstępne badania do orzeczenia lotniczo-lekarskiego I klasy trzeba mieć jakieś dokumenty albo zaświadczenia oprócz dowodu? Również podpinam się do pytania :Gdzie polecacie badania w Warszawie? Ile mniej wiecej trzeba czekać na terminy?
    Może ktoś wie?
    Ja robiłem w WIMLu, nie narzekam.

    Wymagania są takie:
    http://www.wiml.waw.pl/?q=pl/centrum-medycyny-lotniczej

    Nie ma w nich mowy o przynoszeniu badań jakie posiadamy, z tym że wypełniamy ankietę o naszym stanie zdrowia i jeśli coś w niej zaniepokoi orzecznika to może on się wstrzymać z wydaniem orzeczenia, być może przełożenie odpowiednich badań pozwoli tego uniknąć.
    Proszę nie traktować mojej opinii jako wiążącej, sprawa każdej osoby jest wielce indywidualna.
    Najlepiej jest zadzwonić na infolinię i się dopytać przed badaniami. Na swoim przykładzie nie za bardzo mogę powiedzieć bo raczej zdrowy jestem i nie było wątpliwości.

    Chyba że chodzi o zaświadczenia typu jaką mamy wadę wzroku od okulisty itp. to nic nie trzeba brać, wszystko robią sami na miejscu.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Generalnie badam się od kilku lat na WIML. Robiłem tam tez badania wstępne i polecam. Na termin w zasadzie się nie czeka, chociaz najlepiej zadzwonić i umówić się na kolejny tydzień - wtedy bez problemu będą miejsca. Na wstępne badania na 1 klase trzeba sobie zarezerwować tak z pół dnia. Od 7 do 13 np. torchę tych badań jest.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    To ja mam jeszcze dodatkowe pytanie. Czy klasa 1 jest również ważna 5 lat (dla wieku poniżej 40 lat). Klasa 2 jest potrzebna do PPL(a), ale teoretycznie jak ktoś planuje dalsza ścieżkę CPL /ATPL można zamiast klasy 2 robić od razu klasę 1 ?

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    1 jest ważna rok a po 40 pół roku. Warto sobie zrobić od razu 1 jak ktoś planuje latać zawodowo, bo warto wiedzieć, że tą jedynkę się dostanie (co jest oczywiście trudniejsze niż w przypadku 2 bo ostrzejsze są wymagania - chociaż dalej raczej przeciętnie zdrowy człowiek nie powinien mieć problemu). Potem można jej nie przedłużać najwyżej do czasu ubiegania się o uprawnienie IR (dopóki ważna będzie klasa II doputy idąć na badania na I, nawet jeśli ich ważność już wygasłą będą to badania okresowe a nie ponownie wstępne").

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    do wimlu lepiej zadzwonic i sie umówic, ja jak przyjechałem dostałem informacje ze dzisiaj jest kocioł i nie ma miejsc, ale jako iz pokazałem ze dzwoniłem 5x do nich i nie mogłem sie dodzwonić to mnie wyjątkowo pani przyjeła.

  13. #13
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    1 jest ważna rok a po 40 pół roku..
    Po 40 I klasa jest ważna rok ograniczenie do pół roku jest w przypadku wykonywania operacji komercyjnych w przewoźnie pasażerów w załodze jednoosobowej.

    Apropos ktoś się orientuje, czy wg EASA wykonywanie lotów widokowych w Aeroklubie podchodzi pod operacje komercyjną w przewozie osobowym i wtedy działa te ogranicznie do pół rocznej ważności badań ?

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie

    Czy u was też pani doktor przed badaniem kazała się rozebrać do naga?
    mcxmcx and lew3k like this.

  15. #15
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Do EKG trzeba było się rozebrać do pasa.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Argus95 Zobacz posta
    Czy u was też pani doktor przed badaniem kazała się rozebrać do naga?
    Spodobales jej sie ;D

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    Po 40 I klasa jest ważna rok ograniczenie do pół roku jest w przypadku wykonywania operacji komercyjnych w przewoźnie pasażerów w załodze jednoosobowej.

    Apropos ktoś się orientuje, czy wg EASA wykonywanie lotów widokowych w Aeroklubie podchodzi pod operacje komercyjną w przewozie osobowym i wtedy działa te ogranicznie do pół rocznej ważności badań ?
    fakt. Co do Aeroklubu jeśli loty widokowe są wykonywane przez pilota zawodowego pod AOC to tak to pewnie działa. Tam gdzie ja latałem to tak to wyglądało, ale to była firma zajmująca się w dużej mierze przewozami.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •