Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie Szkolenie online do PPL(A)


    Polecamy

    Cześć, z racji tego, że w moim ośrodku nie robią już szkolenia teoretycznego stacjonarnie (niestety), jestem zmuszony wybrać jakieś szkolenie online. Polecano mi avionera, możecie coś na ten temat powiedzieć? Ewentualnie inne szkoły godne polecenia?

    A propos avionera: wiem, że liczy się merytoryka, ale to co mnie odstraszyło trochę, to realizacja materiałów szkoleniowych - nie wygląda to zbyt profesjonalnie. Może ktoś się wypowie na ten temat, kto ukończył kurs u nich?

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Robiłem niedawno teorię do PPL(A) w Avionerze i szału nie ma, ale też nie ma co odradzać. Wykładowcy są różni, niektórzy dobrze prezentują, inni nie bardzo się czują przed kamerą i to widać. Pewne maniery językowe, różne eeee, yyyy które na żywo by przechodziły niezauważone, przy oglądaniu nagranego wykładu potrafią przeszkadzać. Przy formie e-learningu oczekiwałbym też więcej grafik i animacji, zamiast pisania po flipcharcie flamastrem.

    Z zastrzeżeniem, że ja kiedyś już robiłem teorię do PPL(A) i PL(G), więc sporej ilości materiału słuchałem jednym uchem (zaliczając potem jednostkowe testy bez problemu). Dla mnie forma e-learningowa to duża zaleta w porównaniu do stacjonarnych wykładów o sztywno wyznaczonych dniach igodzinach.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Ja robiłem kiedyś w targor flight club, ale tam tylko ksiazke jakbys czytal, nie ma wykladow

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Ja robie w grafpromie online. Polecam

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Macie może porównanie Grafproma i Targor Flighta z Avionerem? Obejrzałem sobie przykładowe nagranie/materiały z Grafproma i bardziej do mnie przemawia niż Avioner. Ale wolałbym jeszcze zasięgnąć Waszej opinii.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Także byłbym zainteresowany opinia, gdyż byłbym zainteresowany taką formą szkolenia. Niestety jak chyba każdy mam wątpliwości gdzie takie szkolenie wykonać aby nie marnować czasu oraz pieniędzy.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Ja robię w Grafpromie i też szału nie ma, jest trochę chaotycznie, informacje trzeba doszukiwać gdzie indziej mimo to, że byłem zapewniany iż żadne książki nie są potrzebne, wszystko jest w kursie... Ale można szybko ukończyć ten kurs bo nie trzeba umawiać się na żadne wykłady on-line, robisz kiedy Ci pasuje. Polecam robić skrupulatne notatki albo przynajmniej screeny

    Pozdrawiam!

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muvo13 Zobacz posta
    Ja robię w Grafpromie i też szału nie ma, jest trochę chaotycznie, informacje trzeba doszukiwać gdzie indziej mimo to, że byłem zapewniany iż żadne książki nie są potrzebne, wszystko jest w kursie... Ale można szybko ukończyć ten kurs bo nie trzeba umawiać się na żadne wykłady on-line, robisz kiedy Ci pasuje. Polecam robić skrupulatne notatki albo przynajmniej screeny

    Pozdrawiam!
    Możesz rozwinąć nieco szerzej czego brakuje w ich materiałach? Albo inaczej - skąd wiesz, że czegoś brakuje (dlatego, że pewne tematy pozostają niezrozumiałe/niewyczerpane czy dlatego, że trudno zdać testy po nauce z ich materiałów)? Akurat jestem świadom, że sam kurs nie pozwoli na zdanie egzaminów bez ćwiczenia z bazą pytań (zresztą w Avionerze było dokładnie tak samo - po obejrzeniu nagrań dotyczących danego przedmiotu pojawiała się konieczność zaliczenia testu, który zawierał pytania o tematy często zupełnie nieporuszane na nagraniach).

    Sesje on-line to w Avionerze kolejna rzecz, która mi nie odpowiadała - nie wyglądało to tak ładnie i pięknie jak reklamowali, terminy sesji nie były tak elastyczne, bardziej na zasadzie "albo da Pan radę teraz, albo nie wiadomo kiedy i czy będzie w najbliższym czasie kolejny termin" (robiłem szkolenie do świadectwa kwalifikacji, było wówczas bardzo mało osób chętnych).

    Czyli jak jest w Grafpromie - oglądasz mateirały, robisz notatki, kończy się dany przedmiot (np. meteorologia) i co dalej? Po każdym przedmiocie jest test, który należy zaliczyć aby przejść do kolejnego tematu? Na koniec szkolenia czytałem o obowiązkowym zjeździe/zjazdach (właśnie nie jest to do końca wytłumaczone ile ich jest), dokończeniu szkolenia i egzaminie.

    Z góry dzięki za rozwinięcie tematu.
    Pozdrawiam!

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muvo13 Zobacz posta
    ... informacje trzeba doszukiwać gdzie indziej mimo to, że byłem zapewniany iż żadne książki nie są potrzebne, wszystko jest w kursie...

    Pozdrawiam!
    Nie, żebym bronił Grafproma (bo nie znam tych materiałów), ale co do zasady to nie spotkałem się, aby materiały z kursów zapewniały na tyle pełne informacje, których znajomość miałyby zapewnić zdanie egzaminów PPL.
    Oprócz materiałów z mojej szkoły (całkiem niezłe), miałem do dyspozycji materiały z drugiej szkoły + mnóstwo pościaganych materiałów z Chomika + Szutowskiego etc. A i tak raczej nie pozwoliłoby to odpowiedzieć na wszystkie pytania ULC.

    Tak więc nauka z bazy pytań jest tak czy siak obowiązkowa.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez do_progu_pasa Zobacz posta
    Nie, żebym bronił Grafproma (bo nie znam tych materiałów), ale co do zasady to nie spotkałem się, aby materiały z kursów zapewniały na tyle pełne informacje, których znajomość miałyby zapewnić zdanie egzaminów PPL.
    Ja nawet nie łudzę się, że tak będzie. Szczerze powiedziawszy kurs teoretyczny traktuję jako podwaliny pod szkolenie, tak, aby świadomie wykonywać loty i wdrożyć się w temat. Do tego jako uzupełnienie od paru lat kompletuję publikacje z serii "Aeroklub PRL". Nie zależy mi na zdaniu egzaminu (znaczy zależy, ale w innym znaczeniu) dla papierka - po prostu chcę zdobyć konieczną wiedzę i zrozumieć zagadnienia związane z lotnictwem. Nie zależy mi na czasie, na łatwości, ale na rzetelności. W tych czasach jednak niestety o to ciężko... Marzy mi się solidny kurs stacjonarny, ale musiałem się pogodzić z tym, że tak nie będzie.

    Co do testów, to jestem świadom, że po prostu trzeba je przećwiczyć, bo niektóre pytania są nieżyciowe i oderwane lub po prostu należy wstrzelić się w klucz przewidziany przez autora pytania. Nie wiem dlaczego nie może to normalnie wyglądać, tylko jest tak dziko zorganizowane.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Może wynika to z mojego braku wiedzy, ale muszę doszukiwać informacji, żeby zrozumieć niektóre rzeczy, a jednak wydaje mi się, że powinno to być wytłumaczone w taki sposób, żebym jednak był w stanie bez doszukiwania informacji pojąć co jest grane
    Są miejsca, w którym jest poruszony dany temat, ale żeby ten temat zrozumieć musisz nabyć wiedzę która w tym kursie podana jest w dalszych lekcjach, więc trochę chaotycznie tak jak wspomniałem wcześniej.
    Po skończeniu przedmiotu masz test sprawdzający i wówczas możesz przejść do kolejnego rozdziału.
    Na koniec szkolenia jest dwudniowy zjazd, w sumie 16 godzin po którym wychodzisz z zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia teoretycznego.

    Ja już jestem na finiszu tego szkolenia, każdy slajd szkolenia ląduje u mnie na dysku twardym ponieważ mam ograniczony dostęp do internetu więc wiele lekcji robię "na szybko", żebym mógł później na spokojnie uczyć się ze screenów.

    Szukając szkolenia on-line, wybrałem to od GrafPromu...po przemiłej rozmowie telefonicznej z Panem odpowiedzialnym za szkolenie szkoły Avioner, który bardzo niechętnie odpowiadał na moje pytania, postawiłem na Grafprom i myślę, że to była dobra decyzja. Przy ograniczonym dostępie do internetu to szkolenie avionera zajęłoby mi bliżej nieokreśloną ilość czasu, bo jesteś uzależniony od sesji online i musisz się do nich dostosować, w grafpromie robisz lekcje, kiedy to Tobie odpowiada.

    Szkolenie nie jest idealne, ale jak ktoś chce to może bez problemu zbudować na nim podwaliny do faktycznej nauki przed egzaminem teoretycznym w ULC.

  12. #12
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muvo13 Zobacz posta
    jesteś uzależniony od sesji online i musisz się do nich dostosować, w grafpromie robisz lekcje, kiedy to Tobie odpowiada.
    Tutaj trochę mieszasz, bo w avionerze lekcje też robisz kiedy Tobie odpowiada, a ten dwudniowy zjazd w Grafpromie chyba nie jest organizowany w każdej chwili nawet dla jednego kursanta, tylko trzeba się do niego dostosować? Więc podobnie jak sesje z danego przedmiotu w Avionerze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Teoretycznie tak to ma wyglądać:

    Drugi element szkolenia to nauka w systemie stacjonarnym w następujących opcjach:



    - przyjazd do naszej Szkoły Lotniczej na terenie Portu Lotniczego w Bydgoszczy, szkolenie dwudniowe (zazwyczaj zjazdy odbywają się raz w miesiącu w weekend, jednakże jesteśmy otwarci na kompromis w sprawie wyboru terminu) oraz egzamin kończący całość szkolenia.

    lub

    - przyjazd do aeroklubu lub innej szkoły lotniczej, która ma podpisaną umowę z naszą firmą na przeprowadzenie szkolenia stacjonarnego w naszym imieniu.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muvo13 Zobacz posta
    Może wynika to z mojego braku wiedzy, ale muszę doszukiwać informacji, żeby zrozumieć niektóre rzeczy, a jednak wydaje mi się, że powinno to być wytłumaczone w taki sposób, żebym jednak był w stanie bez doszukiwania informacji pojąć co jest grane
    Są miejsca, w którym jest poruszony dany temat, ale żeby ten temat zrozumieć musisz nabyć wiedzę która w tym kursie podana jest w dalszych lekcjach, więc trochę chaotycznie tak jak wspomniałem wcześniej.
    Po skończeniu przedmiotu masz test sprawdzający i wówczas możesz przejść do kolejnego rozdziału.
    Na koniec szkolenia jest dwudniowy zjazd, w sumie 16 godzin po którym wychodzisz z zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia teoretycznego.

    Ja już jestem na finiszu tego szkolenia, każdy slajd szkolenia ląduje u mnie na dysku twardym ponieważ mam ograniczony dostęp do internetu więc wiele lekcji robię "na szybko", żebym mógł później na spokojnie uczyć się ze screenów.

    Szukając szkolenia on-line, wybrałem to od GrafPromu...po przemiłej rozmowie telefonicznej z Panem odpowiedzialnym za szkolenie szkoły Avioner, który bardzo niechętnie odpowiadał na moje pytania, postawiłem na Grafprom i myślę, że to była dobra decyzja. Przy ograniczonym dostępie do internetu to szkolenie avionera zajęłoby mi bliżej nieokreśloną ilość czasu, bo jesteś uzależniony od sesji online i musisz się do nich dostosować, w grafpromie robisz lekcje, kiedy to Tobie odpowiada.

    Szkolenie nie jest idealne, ale jak ktoś chce to może bez problemu zbudować na nim podwaliny do faktycznej nauki przed egzaminem teoretycznym w ULC.
    W moim przypadku, zdecydowanie łatwiej jest zorganizować czas na jeden weekend, niż "polować" na wykłady online po zakończeniu każdego działu. Pracuję na statku i niestety nie mam stałego dostępu do internetu, więc w tej sytuacji niejednokrotnie nie byłbym w stanie trafić z internetem na wykład, który aktualnie potrzebuję do zakończenia działu. W grafpromie, wracam z kontraktu, poświęcam jeden weekend i teoretyczne szkolenie zaliczone. Dla mnie to różnica olbrzymia i pewnie zamiast 4 tygodni, szkolenie teoretyczne w avionerze zajęło by mi 2 razy tyle, bo mogłoby być ciężko wyjść z pierwszego działu podczas trwania kontraktu

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Tutaj trochę mieszasz, bo w avionerze lekcje też robisz kiedy Tobie odpowiada, a ten dwudniowy zjazd w Grafpromie chyba nie jest organizowany w każdej chwili nawet dla jednego kursanta, tylko trzeba się do niego dostosować? Więc podobnie jak sesje z danego przedmiotu w Avionerze.


    W moim przypadku, zdecydowanie łatwiej jest zorganizować czas na jeden weekend, niż "polować" na wykłady online po zakończeniu każdego działu. Pracuję na statku i niestety nie mam stałego dostępu do internetu, nie mówiąc nawet o różnicy stref czasowych, więc w tej sytuacji niejednokrotnie nie byłbym w stanie trafić z internetem na wykład, który aktualnie potrzebuję do zakończenia działu. W grafpromie, wracam z kontraktu, poświęcam jeden weekend i teoretyczne szkolenie zaliczone. Dla mnie to różnica olbrzymia i pewnie zamiast 4 tygodni, szkolenie teoretyczne w avionerze zajęło by mi 2 razy tyle, bo mogłoby być ciężko wyjść z pierwszego działu podczas trwania kontraktu

    W rozmowie telefonicznej z przemiłą Panią z Grafprom zostałem poinformowany, że mają tak dużo kursantów, że częstotliwość tych zjazdów jest bardzo wysoka, więc nie jest to jakiś problem. Ale oczywiście Grafprom w moim przypadku jest lepszy, bo w większości przypadków nikt nie będzie mieć takich dylematów jak dostępność internetu czy różnica czasu.

  16. #16
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Rozumiem, dla mnie sesje online były wygodne i na tyle często by bez problemu zaliczać kolejne przedmioty (co 7-10 dni z każdego przedmiotu do PPL). Wyprzedzenie było na tyle duże, że można było też odpowiednio zaplanować naukę poszczególnych przedmiotów zależnie od czasu do dyspozycji (niektóre to 3-5 wykładów, inne ponad 10). Dla odmiany poświęcenie pełnego weekendu nie bardzo wchodziło w grę .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Skontaktowałem się z Grafpromem i powiem Wam, że jestem mile zaskoczony. Napisałem maila z wieloma pytaniami na temat szkolenia on-line, niedługo później dostałem odpowiedź z prośbą o podanie numeru telefonu. W poniedziałek skontaktował się zgodnie z obietnicą "Szef" (nie wiem czy szkolenia czy ośrodka, nie zarejestrowałem tego szczegółu) i bardzo rzeczowo wytłumaczył jak szkolenie wygląda. Poniżej pare kwestii dla zainteresowanych, o które pytałem:

    1. Szkolenie kończy się JEDNORAZOWYM przyjazdem do Bydgoszczy, podczas którego następuje rozwianie ewentualnych wątpliwości powstałych w czasie e-learningu, zaznajomienie namacalnie z podstawami obsługi samolotu. Spotkanie kończy się testem, który ma na celu nie tyle "suche" zaliczenie pytań, co usystematyzowanie i powtórzenie wiedzy, która powinna zostać nabyta podczas kursu teoretycznego.

    2. Dostęp do platformy e-learningowej i tym samym wybranego kursu, jest możłiwy przez 6 miesięcy od momentu zakupu szkolenia.

    3. Platforma e-learningowa zawiera dwa rodzaje bazy pytań - jedną, z zebranymi wszystkimi pytaniami (2000 pytań), które należy przerobić (dobra do nauki). Druga baza natomiast to zestawy pytań wybrane z danych przedmiotów (dobra to ćwiczeń przed egzaminem państwowym w ULC).

    Mam nadzieję, że niczego nie przekręciłem - o korektę ewentualnych nieścisłości proszę osoby, które odbyły/odbywają szkolenie korzystając z usług Grafpromu.

  18. #18
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam-> Zobacz posta
    2. Dostęp do platformy e-learningowej i tym samym wybranego kursu, jest możłiwy przez 6 miesięcy od momentu zakupu szkolenia.
    To jest dużo dłużej niż w Avionerze (tam 70 dni, potem trzeba płacić za wydłużenie kursu).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Racja. Dopytywałem, bo dla mnie jest to istotną kwestią i okazuje się, że wspomniany sześciomiesięczny okres jest podyktowany przepisami (szkolenie teoretyczne? /e-learningowe? nie może trwać dłużej-to też informacja od Grafpromu).

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziwne, ja dostałem dostęp do szkolenia na 4 miesiące, może coś się zmieniło od połowy lutego

    Aczkolwiek potwierdzam, ze wszystkich ATO z jakimi do tej pory się kontaktowałem, kontakt z Grafpromem był najprzyjemniejszy oraz najszybszy,

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •