Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree1Likes
  • 1 Post By m@cieq

Wątek: Czy niezbędne jest laszowanie do wpisania nalotu?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie Czy niezbędne jest laszowanie do wpisania nalotu?


    Polecamy

    Cześć! Czy należy wykonać "laszowanie" żeby móc wpisać sobie nalot? Mam tu na myśli to, że do książki po szkoleniu mam wpisane typy Cessna 150/152 , aktualnie chciałbym wykonywać nalot kilka innymi typami np. sportstar, socata. Z tym, że samoloty te są prywatne - a więc nie mam jak wykonać typowego laszowania -> czyli oblatania ich z instruktorem i wpisania sobie do książki typów z pieczatką instruktorską. Z tego co mi wiadomo laszowanie jest to wymóg/wymysł aeroklubów żeby mieć bezpieczeństwo przy wypożyczaniu i posiadając licencję PPL(a) mogę latać dowolnym samolotem tłokowym i wpisywać do książki jego nalot.

  2. #2
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    A dlaczego nie masz możliwości odbycia szkolenia na inny typ w aeroklubie? Każdy ma program takiego szkolenia. Ja, żeby móc latać kolegi 182 też robiłem takie szkolenie w aeroklubie zakończone krótkim egzaminem.
    Jesteś pewien, że latając np samą 152 właściciel pozwoli Tobie latać samolotem z przestawialnym śmigłem?

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    To czyjś prywatny samolot - ten którym chcę robić nalot , przestawialnego śmigła nie ma. Raczej standard

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli licencja upoważnia cię do latania tym typem samolotu to jak najbardziej taki nalot możesz wpisać do książki.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na tym forum było to pisane z tysiąc razy. Szkolenie różnicowe w ramach klasy SEP(L) wymagane jest jeśli samolot wyposażony jest w:
    VP - zmienny skok śmigła
    RU - chowane podwozie
    EFIS - glass cockpit
    SLPC - jedną wajchę do sterowania mocą i skokiem śmigła
    TW - kółko ogonowe
    P - kabinę hermetyzowaną
    T - silnik turbodoładowany

    Jeśli już masz któryś z powyższych endorsementow to na kolejny samolot nie musisz odbywać oddzielnego szkolenia np. jeśli latałeś na Tecnamie JR to możesz latać C177.

    Tyle przepisy, wymogi ubezpieczycieli i właścicieli są różne. Nierzadko można spotkać się z wymogiem 70 godzin PIC zanim zmienisz typ na inny niż ten, na którym się szkoliłeś.

    W klasie MEP(L) na każdy typ.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W praktyce chcąc wynajmować samolot od osoby prywatnej właściciel będzie chciał odbyć z tobą lot lub kilka właśnie w celu zapoznania z nowym typem i „wylaszowania” go. Sam wpis w zasadzie nie jest do niczego potrzebny.

  7. #7
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    A tak z ciekawości zapytam, czy w trakcie szkolenia praktycznego można zmienić samolot na przykład z C150 na C172?

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    mozna
    Patryk13 likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    dopytam czy szkolenie ppl może zawierać w sobie "Szkolenie różnicowe w ramach klasy SEP(L) wymagane jest jeśli samolot wyposażony jest w:
    VP - zmienny skok śmigła
    RU - chowane podwozie
    EFIS - glass cockpit
    SLPC - jedną wajchę do sterowania mocą i skokiem śmigła
    TW - kółko ogonowe
    P - kabinę hermetyzowaną
    T - silnik turbodoładowany " ? za jednym zamachem?

  10. #10

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Nie wiem co masz na myśli pisząc „za jednym zamachem”, bo chyba nie ma samolotu który miałby to wszystko
    Ja w trakcie PPLki przesiadłem się z C152 do Tecnama z G500.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    a to szkolenie różnicowe jest przez prawo wymagane?

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Na tym forum było to pisane z tysiąc razy. Szkolenie różnicowe w ramach klasy SEP(L) wymagane jest jeśli samolot wyposażony jest w:
    VP - zmienny skok śmigła
    RU - chowane podwozie
    EFIS - glass cockpit
    SLPC - jedną wajchę do sterowania mocą i skokiem śmigła
    TW - kółko ogonowe
    P - kabinę hermetyzowaną
    T - silnik turbodoładowany

    Jeśli już masz któryś z powyższych endorsementow to na kolejny samolot nie musisz odbywać oddzielnego szkolenia np. jeśli latałeś na Tecnamie JR to możesz latać C177.

    Tyle przepisy, wymogi ubezpieczycieli i właścicieli są różne. Nierzadko można spotkać się z wymogiem 70 godzin PIC zanim zmienisz typ na inny niż ten, na którym się szkoliłeś.

    W klasie MEP(L) na każdy typ.
    Właaśnie, czy jest to prawnie wymagane? Tzn. Czy jeżeli chcę przesiąść się na samolot ze zmiennym skokiem śmigła i prywatny właściciel mi go udostępnia, a w licencji mam wpisaną tylko cessnę 150 (która zmiennego nie ma), to czy ten nalot na nowym typie samolotu będzie się liczył i mogę go bez problemu wpisać?

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Formalnie nie masz uprawnień do latania takim samolotem. A lot bez uprawnień raczej słabo by wyglądał w książce ;-p

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •