Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree2Likes
  • 2 Post By jonizator_steroidalny

Wątek: FAA PPL Standalone w USA , Floryda ?

  1. #1
    Ola
    Ola jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    Wrocław EPMR

    Domyślnie FAA PPL Standalone w USA , Floryda ?


    Polecamy

    Cześć

    W ramach urlopu wakacyjnego rozważam zrobienie PPL w USA. Nie chcę "dodawać" mojej przyszłej PPL'ki do FAA PPL. Chciałabym ją zrobić od "zera" - tj zdać egzamin teoretyczny i potem praktyczny przed certyfikowanym egzaminatorem w USA.

    Jest kilka firm które się specjalizują w tego typu działaniach - dostałam ofertę na 40 h (w tym 10 solo) na 8300USD + egzaminy (ca 800$) + TSA (260USD).

    I teraz pytane: czy ktoś robił taką licencje i czy może polecić jakieś szkoły ? Niekoniecznie wyspecjalizowane w "international" ?
    Mam też obawy czy akurat pogoda na Florydzie jest najlepsza w lipcu / sierpniu - jak tam kiedyś byłam to było często wietrznie i burzowo w tym czasie.

    pozdrawiam
    Ola

  2. #2
    APW
    APW jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Ola, czy możesz podać dane podmiotu, który przedstawił ci tę ofertę?
    Zawsze postępuj uczciwie. W ten sposób jednych zadowolisz, a innych zadziwisz. - Mark Twain

  3. #3
    Ola
    Ola jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    Wrocław EPMR

    Domyślnie

    Cześć
    Nie chcę podawać konkretnych nazw - jak wpiszesz w wyszukiwarce "ppl licence in florida" to wyskoczy Ci wiele szkół - w tym "moja"
    jedna z nich też ma fajną reklmę "Our Accelerated Private Pilot License course can be completed from scratch in as little as 21 days!"



    Pozdrawiam
    Ola

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    dopytam a czemu tak? co to daje?

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ola Zobacz posta
    (...) Nie chcę "dodawać" mojej przyszłej PPL'ki do FAA PPL.(...)
    Możesz wyjaśnić mi, jako jeszcze laikowi w temacie, co oznacza to sformułowanie (piszę na serio, bez żadnego wyśmiewania, po prostu nie mam pojęcia o co chodzi)?

    Druga kwestia - czy zrobienie skumulowanego szkolenia w 21 dni jest rozsądnym rozwiązaniem ze względu na nabywanie i utrwalanie umiejętności, co przekłada się w późniejszym czasie na bezpieczeństwo? Wydawało mi się, że nauka taka powinna stanowić pewien dłuższy proces, a takie natężenie nowych wiadomości i przyswojenie nowych umiejętności jest chyba zbyt intensywne. Ale mogę się mylić.

  6. #6
    Ola
    Ola jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    Wrocław EPMR

    Domyślnie

    Cześć Adam
    Zwyczajowo robi się tak że mając europejską PPL'ke poprzez odpowiednie procedury ( głównie urzędowe) możesz otrzymać licencję FAA PPL - tylko ona będzie "piggybacked" , czyli ważna tylko wtedy gdy ważne jest nasze uprawnienie z Europy zobacz: Jak dostać licencję FAA mając polską PPL(A)? | Lotnicze przygody w USA .

    Drugi sposób to tzw standalone FAA PPL czyli przechodzisz całą procedurę od 0 do PPL w usa .Możesz to zrobić wg part 141 ( "usystematyzowana" szkoła , wykłady, sztywny program szkolenia ) lub wg tzw Part 61 - gdy tok szkolenia jest indywidualny.
    Masz tam egzamin pisemny z teorii + egzamin praktyczno-teortyczny tzw."ride check". Z tego co wiem w minutę później po zdanym egzaminie masz już uprawnia i możesz latać sama/sam

    Czyli robisz to jak to robią zwykli amerykanie. I masz normalna amerykańską licencję niezależną od polskiej.
    ( Na bazie której teoretycznie mogę uzyskać naszą od ULC ( egzamin z kilku przedmiotów + 100 godzin lotu)

    Twoje drugie pytanie czy 21 dni to dobry pomysł, tak to raczej nie jest dobry pomysł - tak jak sam napisałeś. Osobiście nie wyobrażam sobie bezpiecznego latania po 21 dniach. Myślę jednak że jeśli ktoś ma "smykałkę' to może mu to wystarczyć i resztę doświadczenia zrobi sobie sam.

    Ja robię swojego LAPL'a od kwietnia , zostało mi kilka godzin do wylatania. Mam nadzieje przed wylotem do USA mieć już zdany egzamin LAPL tu w Polsce. Teorii amerykańskiej własnie się uczę (Europejską mam już zdaną).

    Teraz czekam na clearance z TSA - każdy kto chce robić PPL w USA musi to przejść sprawdzenie czy nie jest zagrożeniem dla US ( 130$+ fingerprints w USA (ca $100) ) .

    Pozdrawiam
    Ola

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Proszę opisz różnice takie istotne dziękuję

  8. #8
    Ola
    Ola jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2019
    Mieszka w
    Wrocław EPMR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez supermajku Zobacz posta
    Proszę opisz różnice takie istotne dziękuję
    Cześć ,
    nie wiem za bardzo jakie różnice Ciebie interesują.
    Różnice w szkoleniu , różnice w PPL'kach , w egzaminach ?
    Co do zasady jestem nowa w temacie latania i za bardzo się nie znam , dopiero zaczęłam swoją przygodę z lataniem ..
    Pozdrawiam
    Ola

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Hej.
    Cena wygląda na atrakcyjną, nawet jeśli szkolenie było by prowadzone na C152.
    Należy się liczyć z tym że te 40h to absolutne minimum i z doświadczenie wiem że raczej nie kończy się na tych 40h.
    Samo latanie w Stanach to super przygoda, niestety później ciężko wrócić do latania w Polsce (Europie)- szybko można przyzwyczaić się do dobrego

    Adam
    Ola and supermajku like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •