Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: PPLA VS LAPL

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2019

    Domyślnie PPLA VS LAPL


    Polecamy

    Witam,

    Chciałem się dowiedzieć czy jest sens robić LAPL jeżeli zakłada się możliwość zdobywania kolejnych licecji (CPL)?
    Spotkałem się z dwoma opiniami. Jedna taka, że LAPL to ślepa uliczka i po jej zdobyciu nie ma dalszych etapów, ale spotkałem się też z taką, że korzystniej jest zrobić LAPL i potem zdobyć odpowiedni nalot, by móc iść dalej.
    W przypadku, gdyby skończyło się na samolotach turystycznych to LAPL wypada korzystniej cenowo.

    Jak to wygląda w praktyce? Wybrać LAPL czy PPLA, dlaczego tak?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    A cóż stoi na przeszkodzie by zrobić "upgrade" LAPL do PPL
    Cytat Zamieszczone przez FCL.210.A

    .....
    b) Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A)posiadająca już licencję LAPL(A) musi mieć zaliczone co najmniej 15 godzin czasu lotu na samolotach po uzyskaniulicencji LAPL(A), z czego co najmniej 10 godzin stanowi szkolenie w locie zaliczone w ramach szkoleniaw zatwierdzonym ośrodku szkolenia. Szkolenie to musi obejmować co najmniej 4 godziny czasu lotu samodzielnegopod nadzorem, w tym co najmniej 2 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowaniaz pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.
    LAPL ma tę wadę, że ogranicza cię do latania tylko tam gdzie swoje macki zapuściła EASA.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •