Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie LAPL(A)/PPL - pomoc w wyborze samolotu do szkolenia praktycznego


    Polecamy

    Hej Wszystkim
    Właśnie kończę kurst teoretyczny do LAPL(A) i zabieram się do szkolenia praktycznego w aeroklubie Krakowskim. Szkolenie praktyczne organizują w podobnej cenie zarówno na C152 jak i Tecnam P2008JC -> w związku z tym pojawiaja się wątpliwość, który wybrać.

    Czy mógłbym poprosić kogoś o opinie w tej sprawie? Teraz skłaniam się bardziej do tecnama z racji, że nowy i świeży samolot + wbudowana Navi, która na pewno ułatwia życie w VFR dla początkujących. Tak czy siak chcąc kiedyś wozić pasażerów, musiałbym robić laszowanie na C172, prawda?

    Prośba o pomoc i wasze opinie

    Dzieki!

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Ja latam bez nawigacji. Jeśli ogarniasz nawigację w terenie według map, bez pomagania sobie GPS-em to w powietrzu też dasz radę.

    Brałbym samolot, który będzie łatwiej dostępny (możliwe, że na cessnie jest 10 szkolących się, a na tecnamie 2 szkolących się).

    Jednego pasażera możesz wozić na C150/C152 czy Tecnamie. Trzech pasażerów to faktycznie musisz wylatać trochę z kimś na C172 (należy tak robić, jeśli samolot znacząco różni się od poprzednio używanego, np. C172 potrafi mieć chowane podwozie i zmienny skok śmigła). Myślę, że z C152 łatwiej będzie Ci przeskoczyć na C172 z racji podobnego typu samolotu (wolant, górnopłat, zazwyczaj podobne rozmieszczenie przyrządów).

  3. #3
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja bym brał swieższy i z glass cockpitem, lepiej się nauczysz radionawigacji bo będzie działający VOR, a nie pozostałości po wskaźniku, nie będziesz musiał kręcić wkółko żyro aby lecieć po poprawnym kursie, heading pokazywany na glass będzie precyzyjny a nie jak w tradycyjnych cesnowych busolach +-30 stopni i nie będziesz musiał walczyć z łącznością (porty od słuchawek nieprzerabianych cessnach są pod deską i są odsłonięte dzięki czemu często kable nie stykają i trzeszczy albo słabo słychać) i nie będą Ci rurki od nadmuchów zostawały w ręcę przy próbie regulacji nawiewu.

    Zresztą w dzisiejszych czasach cessny powoli odchodzą do przysłowiowego lamusa a tecnamów przybywa

    Z plusów cessny to dużo lepiej wymyślone zapięcie pasów i o niebo lepsze sterowanie klapami przy konwojerach i cessna wydaje się bardziej pancerna i ma bardziej wytrzymałe podwozie od tecnama

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •