Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Gąszcz licencji, klas, wymagań...


    Polecamy

    Dość długo interesuję się lotnictwem ale od niedawna myślę o tym aby coś bardziej na serio zrobić i może zdobyc jakąś licencję i polatać trochę. Ale jak tylko próbuję coś poczytać i się zorientować od czego zacząć i gdzie dążyć, to znajduję tylko masę różnych skrótów i nie mogę się w tym wszystkim połapać. Dlatego mam taką prośbę czy ktoś mógłby w dość jasny i przejrzysty sposób objaśnić kilka kwestii.

    Jakie są typy licencji lotniczych?

    Jakie klasy zdrowia do jakich licencji są potrzebne?

    Jakie są różnice w licencjach w Polsce a w reszcie świata?

    Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ściągnij plik http://nakolannik.pl/samoloty/fcl%201.rar przeczytaj materiały, będziesz ekspertem.

  3. #3
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Nie tego się spodziewałem ale dzięki, poczytam i spróbuję się zorientować.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Panie Jacski , licencja taka czy owaka to nie patent sternika jachtowego , faktycznie lepiej sie zaznajomic z przepisami lub postami z tego forum -pomijajac wypadki- co by pozniej nie latac 3 h rocznie i byc nowym narybkiem , tematow - kolejny raport PKBWIL - Tego Panu nie zycze .Lotnictwo to niestety nie nasze naturalne srodowisko i szanujmy to , wiec warto zadac sobie trudu,znalezienia informacji, a na tym forum jest wszystko co trzeba wiedziec , z czym sie zmierzamy.Pozdrawiam i milego latania

  5. #5
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że zostałem trochę źle zrozumiany. Nie mam intencji luźnego podchodzenia do tematu, a pisząc, że nie takiej odpowiedzi się spodziewałem, nie chodziło mi o to aby dostać wszystko podane na tacy, tylko że spodziewałem się innej formy.

    Trochę już poczytałem polecone materiały i znalazłem wiele cennych dla siebie informacji. Przejrzałem także trochę zawartość strony nakolannik.pl, której wcześniej nie znałem i muszę przyznać, że żałuję bo jest tam masa ciekawych rzeczy.

    O ile dojdzie do tego, że będę latał, mam zamiar podchodzić do tego jak najbardziej poważnie.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Zycze powodzenia , a moje slowa proponuje zachowac jak biblie latajacego lub przyszlego pilota .Pozdrawiam

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacski Zobacz posta
    Dość długo interesuję się lotnictwem ale ....
    'Dosc dlugo' sie interesujesz i nie znasz odpowiedzi na te PODSTAWOWE pytania ???

    Leniuszek....

  8. #8
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    'Dosc dlugo' sie interesujesz i nie znasz odpowiedzi na te PODSTAWOWE pytania ???

    Leniuszek....

    Tak, dość długo ale więcej interesowałem się historią, czy stroną techniczną a strona formalna mnie jakoś nie interesowała.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacski Zobacz posta
    Tak, dość długo ale więcej interesowałem się historią, czy stroną techniczną a strona formalna mnie jakoś nie interesowała.
    99% forumowiczow zna odpowiedzi na Twoje pytania, ... ale nie chca (oni) odbierac Tobie przyjemnosci (poznania odpowiedzi).

    Czytaj/szukaj/klikaj...

    lotnictwo.net.pl, awiator.com (Szkoła lotnicza > Pytania do pilota), szybowce.com, latajniskoipowoli.blog.pl, aviate.pl, spajkej.bloog.pl, psmietana.blox.pl, notam.pl, flying.xtreemhost.com, blogi.lotniczapolska.pl, myFTO, vlatanie.blog [:-)]
    a po godzinach: cabin-crew.blog.onet.pl :-))

  10. #10
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Ja też już znam, okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go malują.

    Dzięki za linki.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacski Zobacz posta
    Ja też już znam, okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go malują.
    Dzięki za linki.
    Nie taki diabel ogoniasty, jakby chcialy niewiasty :-))
    (tak siakos mi sie skojarzylo...)
    PS:
    i jeszcze jedna linka + odrobinka humoru (bo to juz piatek)

    http://flyingswissmade.wordpress.com

    Jaka jest ulubiona piosenka Pierwszego Oficera?
    „I believe I can fly”
    A Kapitana?
    „Money for nothing, chicks for free”

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacski Zobacz posta
    Przejrzałem także trochę zawartość strony nakolannik.pl, której wcześniej nie znałem i muszę przyznać, że żałuję bo jest tam masa ciekawych rzeczy.

    Jacski, nic straconego, bo Nakolannik.pl istnieje dopiero od kilku tygodni. Strona rzeczywiście zawiera sporo materiałów. A z ciekawostek - dziś dodałem manual do IL-2 Shturmovik z kolorowymi ilustracjami w języku rosyjskim i manual do De Havilland Mosquito FB6


    Pozdrawiam,
    Michał
    Nakolannik.pl - pierwszy w Polsce niezbędnik pilota!
    Sigmet.pl - przekaźnik pogodowy - wszystko, czego potrzeba w jednym miejscu.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W dużym uproszczeniu...

    Cytat Zamieszczone przez Jacski Zobacz posta
    Dość długo interesuję się lotnictwem ale od niedawna myślę o tym aby coś bardziej na serio zrobić i może zdobyc jakąś licencję i polatać trochę. Ale jak tylko próbuję coś poczytać i się zorientować od czego zacząć i gdzie dążyć, to znajduję tylko masę różnych skrótów i nie mogę się w tym wszystkim połapać. Dlatego mam taką prośbę czy ktoś mógłby w dość jasny i przejrzysty sposób objaśnić kilka kwestii.

    Jakie są typy licencji lotniczych?

    Szybowcowa, samolotowa, helikopterowa. Samolotowa i helikopterowa dzieli się na turystyczną, zawodową i liniową - jeżeli samoloty, to pierwsza licencja, podstawowa, która nie upoważnia do latania zarobkowego, a jedynie za własne pieniądze, to turystyczna - PPL(A), obowiązuje na samoloty - w zależności od uprawnienia, ale generalanie - jednosilnikowe, tłokowe do maks. masy startowej 5700 kg - czyli od Cessny 150 do AN-2, chociaż przeszkolenia na konkretny typ są czasem wymagane.

    Jakie klasy zdrowia do jakich licencji są potrzebne?

    Klasy są 3, od 3 do 1 - najwyższa. Do latania prywtnego - licencja turystyczna, potrzebna jest klasa 2- o ile wszystko ma się proste i widzi telewizor z odległości ok 5 metrów bez okularów typu "denka" można ją uzyskać spokojnie.

    Jakie są różnice w licencjach w Polsce a w reszcie świata?

    Licencja wydana w Polsce upoważania do latania w całej UE na samolotach zarejestrowanych w UE, pod warunkiem posiadania wpisu o poziomie jez. angielskiego w licencji. Bez ang. raczej zostaje tylko Polska.

    Z góry dzięki za pomoc.

  14. #14
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Żeby nie zakładać nowego wątku pytanie tutaj. Czy są określone jakimiś przepisami (ULC, JAA, plan szkolenia) terminy ile może max upłynąć czasu od rozpoczęcia szkolenia lub ostatniego lotu z instr do czasu podejścia do examinu teoretycznego/praktycznego do PPL? Czy nie ma czegoś takiego i w powyższym wypadku instr "aplikuje" dodaktowe ćwiczenia wznawiające wg.programu?

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Zależy od programu szkolenia zatwierdzonego w ULC.

  16. #16
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, czy ktoś wie jaki w jakim okresie od ukończenia szkolenia praktycznego do licencji PPL(A) należy odbyć egzamin praktyczny?

    Pzdr, Maciej

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •