Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 98
Like Tree22Likes

Wątek: Praca po CPL(A)

  1. #41

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodam jeszcze tylko, że sprawę takiemu nowicjuszowi może ułatwić fakt, że są często miejsca, gdzie kominy są tam częstsze i jak się nie wie, gdzie zostawić, to zawsze można lecieć tam gdzie prawdopodobieństwo noszenia jest największe, u nas nazywamy je "kominami dyżurnymi" i to się przeważnie sprawdza, aaa no i nad szklarniami dobrze nosi u nas tego wokół lotniska dużo to na bezchmurnej jak znalazł

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hellcat
    Nie trzeba latać na szybowcach, żeby je holować. Z doświadczenia wiem, że pilot, który ma wylatane kilkaset godzin na szybowcach potrafi holować gorzej niż taki, co w ogóle nimi nie latał( kolega Pavka coś o tym wie, dobry z niego holownik, chociaż w szybowcu to może siedział, ale raczej jako pasażer) Także jest to raczej kwestia dogadania się w aeroklubie i wylatania tych kilkudziesięciu godzin, także wszystko da się zrobić. Choć z drugiej strony fakt, szybownicy lepiej wiedzą gdzie szukać i lepiej czują gdzie nosi.
    O skoczkach nie mam pojęcia, ale z tego co wiem, to kolega co zrzuca skoczków sam nim nie jest a buduje nalot w ten sposób(lata w innym aeroklubie).
    O Boże ! dziekuje ! Takie tutaj zachwalanie... a kolezanka to jak z imienia ?

    P.S. fakt w szybowcu siedziałem nie raz ale jako pasazer, a kominy... no cóż tego trzeba sie nauczyc ale mozna... i latając na szybowcu jako pasazer i np. na malej cessnie ktora swietnie lapie kominy hehe a tak powaznie to w Wildze np. elegancko czuc kominy, jak ktos jeszcze umie korzystać z wariometra i potrafi rozrozniać chmury to nie widze przeszkód.

    A holowanie to, uwazam, najlepsza szkola dla ludzi miedzy PPL a CPL, tyle lądowań co sie człowiek narobi, zeslizgow sie poprawnie nauczy i pod wiatr i z wiatrem i to przeciez Wilga, albo inny JAK/Gawron... wiec łatwo nie jest, ale naprawde POLECAM

  3. #43
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavka
    A holowanie to, uwazam, najlepsza szkola dla ludzi miedzy PPL a CPL, tyle lądowań co sie człowiek narobi, zeslizgow sie poprawnie nauczy i pod wiatr i z wiatrem i to przeciez Wilga, albo inny JAK/Gawron... wiec łatwo nie jest, ale naprawde POLECAM
    Tez holowalem, ale nie zgodze sie, ze to najlepsza szkola, co najwyzej najtansza. Duzo bardziej wartosciowy jest nalot po trasie, na lotniska kontrolowane, w roznych warunkach atmosferycznych, przez rozne rodzaje przestrzeni itd...
    Polecam PPL'owcom latanie jak najczesciej na wieksze lotniska.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-07-2011 o 18:31

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan
    Cytat Zamieszczone przez Pavka
    A holowanie to, uwazam, najlepsza szkola dla ludzi miedzy PPL a CPL, tyle lądowań co sie człowiek narobi, zeslizgow sie poprawnie nauczy i pod wiatr i z wiatrem i to przeciez Wilga, albo inny JAK/Gawron... wiec łatwo nie jest, ale naprawde POLECAM
    tez holowalem, ale nie zgodze sie, ze to najlepsza szkola, co najwyzej najtansza. duzo bardziej wartosciowy jest nalot po trasie, na lotniska kontrolowane, w roznych warunkach atmosferycznych, przez rozne rodzaje przestrzeni itd...

    polecam PPL'owcom latanie jak najczesciej na wieksze lotniska.

    pzdr
    Nie no, to to oczywiście też i to bez dwóch zdań, ja mowilem bardziej pod kątem pilotażowym, bo takiej ilosci startów/ladowań nie uswiadczysz podczas lotów na trasach, a jedak taka Wilga czy JAK są DUZO bardziej wymagające niz cessna 150 na ktorej najczesciej sie tłucze te trasy Ja powiem nawet wiecej, najbardziej z mojego punktu widzenia, wartosciowy jest nalot po trasach na duze lotniska, ale w nocy, jak jest duży ruch... widoki tez duzo fajniejsze... ten Calvert albo HIALSy, mmm , nieprawdaż ?


    P.S. A my, z kolei, to chyba sie znamy z tego samego piętra z Matrixu/Szklarni (zwał, jak zwał ) ?

  5. #45
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavka
    A my, z kolei, to chyba sie znamy z tego samego piętra z Matrixu/Szklarni (zwał, jak zwał ) ?
    Powaznie??
    Dawaj PW
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-07-2011 o 18:30

  6. #46

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    A praktykuje się holowanie Cessną? W instrukcji jest mowa o haku do holowania jak i o samym holowaniu...
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 21-07-2011 o 18:30

  7. #47
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Dużą Cessną się praktykuje. Podobno gdzieś na zachodzie próbowali nawet małą, ale to chyba było z górki

  8. #48

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Holowanie na C172 jest możliwe ale można bardzo szybko zarżnąć samolot. To nie jest konstrukcja, która może pracować na wysokich granicznych temperaturach (wolny lot - 70 kt, wysokie parametry) a później w ciągu minuty schładzać się poniżej dopuszczalnych. Do holowania potrzeba wołów roboczych, najlepiej ciężkich żeby szybowiec nie przeciągnął samolotu. Tak btw - macie jakieś pomysły na holówkę z obecnie produkowanych samolotów?

  9. #49

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Aviat Husky

  10. #50
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Maule, SuperCub!

  11. #51
    Awatar Juliusz

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Witam, chciałbym odświeżyć temat.
    Jak to jest teraz z pracą, jak się zrobi CPL (+ np. IFR, ME).
    Wydaje mi się że holowanie wymaga jednak większego doświadczenia.
    Kilka osób mówiło mi o byciu instruktorem (do PPL oczywiście).
    Ale dla mnie trochę dziwne być instruktorem mając zaledwie nieco ponad 200 h. Chyba że się mylę.
    A jakie są inne (realne) opcje pracy aby robić sobie nalot mając już CPL?
    Czy jest jakaś różnica w tym temacie między PL i zagranicą?

  12. #52

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Teraz jest jeszcze gorzej niż przed rokiem. Holowanie to nie czary-mary, starczy ci PPLka i "parę" lądowań na holówce.
    Nie ma nic dziwnego w FI z 200h nalotu. W zupełności wystarczy o ile oczywiście ma się pewną "smykałkę" do instruktorzenia, czyli umie się przekazać swoją wiedzę i umiejętności.
    Realnie (niezależnie od tego czy masz PPL czy CPL) darmowo możesz polatać tylko na usługach w aeroklubach - hole, skoki, inne.

  13. #53
    Awatar Juliusz

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Teraz jest jeszcze gorzej niż przed rokiem.
    No to kiepsko.
    Czyli zaczyna się zwykle od instruktorzenia...
    Ale chyba im się ma większy nalot, tym większe szanse na ciekawszą fuchę.
    Np. widziałem raz taki samolot (firmy Vulcanair) wykonujący "kartografię". Miał jakiś przyrząd
    (chyba) laserowy służący do pomiaru wysokości terenu.
    Miał 2 osobową załogę (pilot + operator). Podobno latają nawet 10h dziennie.
    To jest niezła praca, ale pewnie nie ma takich dużo.

    Podejrzewam, że za granicą jest niestety podobnie
    (tj. nadmiar pilotów), w końcu jest globalizacja...

  14. #54

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ja mam trochę inne pytanie. Czy ktoś podejmuje się prognozowania sytuacji na rynku lotniczym?
    Rozumiem, że jest kryzys, ale z drugiej strony cały czas wszystko się rozwija. Jak patrzę chociażby na flightradar to bardzo wyraźnie widać granicę między zachodnią Europą (maksymalnie zatłoczony ruch), a Polską (niewielki ruch). IMO to świadczy, że za jakiś czas Polska próbując się rozwijać powinna zwiększać swoją pozycję, również w ruchu lotniczym - co za tym idzie, z czasem powinno przybywać miejsc pracy.
    Dobrze rozumuję? Ewentualnie jaki czas może upłynąć (5 lat czy 15 lat?) zanim coś się ruszy?

  15. #55

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Flight Radar generalnie nie jest miarodajny.

    Nasza cywilizacja (a transport w szczególności) ma tę właściwość, że opiera się na tym co można wykopać spod ziemi. Dopóki jesteśmy od tego uzależnieni, dopóty będą co kilka-kilkanaście lat totalne cyrki. Akurat teraz jest totalny cyrk i nikt Ci nie powie kiedy się skończy na pewno, bo nie siedziałby tu na forum tylko był milionerem.

    Historia tego typu kryzysów jest długa jak historia "wolnego" rynku, można do poduszki poczytać np. 1973 oil crisis - Wikipedia, the free encyclopedia , 1979 energy crisis - Wikipedia, the free encyclopedia

    Nasz rynek oczywiście ma bardzo dużo miejsca na rozwój, ale nie przy tych cenach paliwa.

  16. #56

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. O niemiarodajności flightradaru wiem, patrzyłem na niego orientacyjnie. Pozostaje być dobrej wiary

  17. #57

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Odświeżę temat. Jak to wygląda w 2013r?

  18. #58

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    W klubie w którym latam jest obecnie 6 pilotów z CPL poszukujących zatrudnienia w tym zawodzie. Dwóch z nich teoretycznie się załapało. Jeden w pewnej norweskiej linii, drugi w Polsce na agro. Obaj dzięki działaniu znajomych - czyli ktoś coś wiedział wcześniej niż inny, ktoś komuś polecił kandydata. Obaj panowie mają naloty po 2500+ h.

    Napisałem "teoretycznie" bo póki co do pracy nie wyjechali. Ten od norwegów jest po testach, czeka na symulator, ale czeka już chyba 3 miesiąc... Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność przeniesienia się do krainy fiordów.... "Zuowiec" z kolei finalnie dostał propozycję etatu instruktora szkolenia naziemnego i symulatorowego, z opcją latania, ale okazuje się że wynagrodzenie balansuje w okolicach średniej krajowej i bez dodatkowych godzin w powietrzu jakoś nie odbiega od tego co chłopak teraz zarabia gdzieś tam pracując + instruktorka w klubie więc jakoś mu się nie spieszy z wyjazdem w drugi koniec Polski....

  19. #59

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Niewiele się zmieniło. Albo lataj za darmo i się ciesz, albo zapłać 70.000 EUR za szkolenie preferencyjne z TR w Enter Air i wtedy masz szansę na F/O. Taka smutna prawda.

  20. #60

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    U mnie też cienko - mam komplet + 250h. Pracy nie ma. Jest fucha darmowa.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •