Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 98 z 98
Like Tree23Likes

Wątek: Praca po CPL(A)

  1. #81
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kamil99 Zobacz posta
    czy jest coś co upoważnia do samolotów odrzutowych
    Type rating.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #82

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że mylisz trochę kwestie licencji i uprawnień. Mając PPL, MEP i type rating możesz teoretycznie takim Mustangiem latać niekomercyjnie. Do lotów komercyjnych potrzebujesz CPL. W praktyce przydałoby się pewnie również IFR.

    ATPL to taki trochę skrót myślowy, obejmuje CPL, IFR, MEP, ATPL teorię, odpowiedni nalot i parę innych drobnych wymagań.

    W praktyce każdy teraz zdaje ATPL teorię również do CPL. Zawiera on w sobie również teorię do IFR. Wobec tego, zasadzie robiąc CPL, mało kto nie ma tzw. ATPL Frozen (bez type ratingu i nalotu).

  3. #83

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Na Mustangu można nawet jako dowódca bo ma masę startową poniżej 5,7 ton ale jak jakiś samolot ma masę powyżej tej wartości to z CPL można być tylko 2 pilotem. Inna kwestia, że z gołym CPL to możesz sobie być co najwyżej instruktorem na małej cessnie albo wyrzucać skoczków. Aby zrobić uprawnienie na C510 to jeszcze IR/ME i MEP(L) trzeba mieć na wstępie jak jest się bez doświadczenia w przewozie (w dużym skrócie). No chyba, że tak jak kobuch napisał kupisz sobie własnego mustanga - wtedy prawie nic nie trzeba. Kolejna kwestia to dostępność tego typu pracy. W Polsce latanie dyspozycyjne nie jest jakoś mocno rozwinięte, jest kilkakrotnie lepiej niż było jeszcze 10 lat temu ale to nie to co na zachodzie.

  4. #84

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kowgli Zobacz posta
    ATPL to taki trochę skrót myślowy, obejmuje CPL, IFR, MEP, ATPL teorię, odpowiedni nalot i parę innych drobnych wymagań.
    No frozen ATPL tak ale pełny ATPL to jest typ licencji (na tekturce jest napis ATPL) i dopiero taka licencja upoważnia do bycia dowódcą na samolotach z masą startową powyżej 5,7 ton. Nie ma możliwości wyszkolenia się ot tak do pełnego ATPL, trzeba mieć 1500h ogólnego i m.in. 500h w załodze wieloosobowej także w praktyce ATPL robi się dopiero po jakimś czasie pracy w charakterze 2 pilota.

  5. #85
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Kolega frik odpowiedział parę postów wcześniej, do wykonywania lotów na samolocie odrzutowym niezbędne jest szkolenie na typ. Nie ma znaczenia czy to jest Cessna Mustang czy Boeing 777. EASA wymaga TR w licencji na każdy samolot z napędem turboodrzutowym.
    Podział samolotów (śmigłowców) na te do 5700 kg i powyżej już nie funkcjonuje. Ważne jest czy loty są związane z operacjami w przewozie czy też nie. W przewozie dochodzą wymagania związane z tym czy samolot jest certyfikowany do lotów w załodzie jednoosobowej czy nie. Na skład załogi i wymagania w stosunku do pilotów ma znaczenie ile miejsc pasażerkich samolot posiada, czy są to loty IFR, VFR, w dzień, w nocy, blisko od lotniska, daleko, itp.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 27-10-2016 o 14:48

  6. #86

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    OK w takim razie się poprawiam. CPL uprawnia do bycia dowódcą w zarobkowym transporcie lotniczym o ile wymagana jest załoga 1 osobowa oraz do bycia 2 pilotem gdy załoga kokpitowa to więcej niż 1 osoba. ATPL uprawnia do dowodzenia w załodze wieloosobowej. Tak po krótce. Sorki

  7. #87
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    CPL uprawnia do bycia dowódcą w zarobkowym transporcie lotniczym o ile wymagana jest załoga 1 osobowa
    W locie VFR powyżej 50 NM od lotniska musi mieć dodatkowo 500 h na samolotach i uprawnienie IR.
    W lotach IFR na ME (nie można wykonywać przewozu w lotach IFR i w nocy na samolotach SE) musi mieć 700 h, w tym 400 h jako PIC, 100 h IR, 40 ME.
    Co oznacza, że młody pilot świeżo po Chełmie, Rzeszowie, innym Ośrodku Szkolenia w przewozie może być co najwyżej F/O.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 27-10-2016 o 18:15

  8. #88
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kamil99 Zobacz posta
    to czy jest coś co upoważnia do samolotów odrzutowych
    tak, dwie rzeczy, najlepiej obie na raz

    1) znajomosci
    2) duzo kasy

    niestety takie sa fakty
    melonpl320 likes this.

  9. #89
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    tak, dwie rzeczy, najlepiej obie na raz

    1) znajomosci
    2) duzo kasy

    niestety takie sa fakty

    A Ty w kółko to samo. LOT wsysa wszystkich zdolnych, jak leci. Żadnej kasy, żadnych znajomości. Nie histeryzuj, bez kitu.

    G.

  10. #90
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    LOT wsysa wszystkich zdolnych, jak leci
    Czyżby ??

    a nie chciał byś Marcin do Lotu zamiast tułać się po świecie
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  11. #91

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Praca leży na ulicy na obecną chwilę. Wystarczy się po nią schylić.

    PS. Sprawdzone info.
    norman171 and Irik like this.

  12. #92

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Czyżby ??

    a nie chciał byś Marcin do Lotu zamiast tułać się po świecie
    Mylisz pojęcia. To, że LOT zasysa osoby bez doświadczenia na FO to nie znaczy, że ta opcja opłaca się doświadczonemu kapitanowi. LOT i
    Ryan na serio zatrudniają już wszystkich jak leci. Nie wszyscy zdążą nawet skończyć Chełm a już dostają pracę. Oczywiście to nie potrwa wiecznie tak na moje.

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    W locie VFR powyżej 50 NM od lotniska musi mieć dodatkowo 500 h na samolotach i uprawnienie IR.
    W lotach IFR na ME (nie można wykonywać przewozu w lotach IFR i w nocy na samolotach SE) musi mieć 700 h, w tym 400 h jako PIC, 100 h IR, 40 ME.
    Co oznacza, że młody pilot świeżo po Chełmie, Rzeszowie, innym Ośrodku Szkolenia w przewozie może być co najwyżej F/O.
    Jest masa różnych niuansów o których nie chciałem pisać bo to nie miało za bardzo sensu - tak przeczytałem sobie to wszystko jak zwróciłeś mi uwagę, że operuje na starych przepisach. "Co najwyżej F/O" to trochę złe określenie - sam dość długo pracowałem jako pilot w VFR aby w końcu zostać F/O...
    Kaczorra likes this.

  13. #93
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Czyżby ??

    a nie chciał byś Marcin do Lotu zamiast tułać się po świecie
    Ty tak serio czy udajesz w halloween, że mnie znasz?

  14. #94
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    "Co najwyżej F/O" to trochę złe określenie - sam dość długo pracowałem jako pilot w VFR aby w końcu zostać F/O...
    Przepraszam, oczywiście, w końcu 99% marzy o tym, żeby zostać FO w jakichkolwiek liniach. Wymagane doświadczenie jakoś zdobyć trzeba, a nikt od razu nie zostaje kapitanem na A380.
    Ja też kiedyś chciałem zostać kapitanem dużego pasażerskiego odrzutowca. Życie potoczyło się jednak inaczej i co najwyżej mogę sobie z zazdrością spoglądać w niebo. Też bym chętnie został FO tylko, że już odrobinę za późno.

  15. #95
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Ja też kiedyś chciałem zostać kapitanem dużego pasażerskiego odrzutowca. Życie potoczyło się jednak inaczej i co najwyżej mogę sobie z zazdrością spoglądać w niebo. Też bym chętnie został FO tylko, że już odrobinę za późno.
    MZ za ratowanie człowieków zbiera się "na górze" więcej punktów, niż za wożenie busami self loading cargo, więc nie ma czego zazdrościć...

    /p.

  16. #96

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Nie no dokładnie, żadna opcja nie jest lepsza od innej. Mi teraz przykładowo bardzo brakuje latania w łapach z takim większym jajem niż w liniach można sobie pozwolić. Każdy rodzaj latania może być spełnieniem czyiś marzeń. Z tego samego powodu uderzyło mnie to trochę, że można sobie być "co najwyżej FO" .

  17. #97
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Robert, latanie m.in. z Tobą jako F/O na LPRowskiej Mewie, to była najlepsza szkoła latania jaką dostałem.

    Pozdr!

    M.

  18. #98
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Robert, latanie m.in. z Tobą jako F/O na LPRowskiej Mewie, to była najlepsza szkoła latania jaką dostałem.

    Pozdr!

    M.


    Jak widać, nauka nie poszła w las.

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •