787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 98
Like Tree23Likes

Wątek: Praca po CPL(A)

  1. #1
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie Praca po CPL(A)


    Polecamy

    uważacie,że trudno jest zdobyc pracę po CPL(A).
    Ja musiałem wziac kredyt na licencję i mam coraz wieksze wątpliwości.

    Jesli zdublowałem temat-proszę przesunąc.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 20-07-2010 o 17:39
    Fuji S2500HD.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To chyba w głównej mierze zależy od sytuacji na rynku przewozów, czyli zapotrzebowaniu na pilotów. Poza tym operatywności i szczęścia samego zainteresowanego.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    CPL na pewno nie daje ci na rynku pracy tych samych mozliwosci zarobkowych co ATP. Naprzyklad mozesz byc intruktorem (wielu tak zaczyna) lub prowadzic male "taksowki powietrzne". Jak chcesz sie starac nawet do malych lini - potrzebujesz ATP.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    atpl nie jest warunkiem koniecznym aby pracować w linii...

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    swego czasu Eurolot przyjmował chłopaków z CPL.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    To było kiedyś teraz zwalniają. Dla przykładu oferty pracy http://dlapilota.pl/praca a tutaj oferty pracowników http://dlapilota.pl/ogloszenia-szukam-pracy

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    fakt. daje do myslenia.

  8. #8
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X
    atpl nie jest warunkiem koniecznym aby pracować w linii...
    pewnie, ze nie jest, bo atpl to (piszac w ogromnym skrocie) minimum 1500h nalotu z minimum 500h nalotu multipilot

    Cytat Zamieszczone przez whitetrash
    swego czasu Eurolot przyjmował chłopaków z CPL.
    tez prawda, tyle ze to CPL mialo podczepione ME i IR oraz zdane 14 egzaminow teoretycznych co daje w sumie 'frozen ATPL', czego CPL jest czescia skladowa.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    no i wlasnie. nie wiem za bardzo co mialo na celu pisanie o wymaganiach CPL+IR+ME - skoro wiadomo ze z teoria zdana to jest frozen ATPL

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez whitetrash
    no i wlasnie. nie wiem za bardzo co mialo na celu pisanie o wymaganiach CPL+IR+ME - skoro wiadomo ze z teoria zdana to jest frozen ATPL
    Bo nie ma czegoś takiego jak frozen ATPL w przepisach. Albo masz ATPL(A) albo masz CPL(A). Nawet jak masz 14 egzaminów zdanych na 100% na najwyższym levelu trudności plus bonusy i gratisy wraz z IR, ME, single na wodne, podbiegunową nocke, ICAO na 7 poziomie i złotą z trzema diamentami podświetlaną neonem, to w papierach jestes CPL i przyjmują cie jako CPL.
    Nikt nie jest w stanie mnie przekonać, że mając takie CPL z resztą pokemonów w kartce na węgiel jest się skazanym na niepowodzenie. Wszyscy, którzy są na ty z JARami zdają sobie sprawe, że uzyskanie ATPLa bez pracy w liniach graniczy z cudem wygranej w totolotka. Nawet ci najbogatsi nie są w stanie sobie na to pozwolić, a jeśli są, to na ich miejscu zakładałbym nowe airtaxi z takim kapitałem.

    Robiąc mały OT: "Praca po CPL(A)" przez pryzmat obecnego kryzysu. Na jakąkolwiek "społeczność" (mam na myśli grupe dyskusyjną/forum) lotniczą w internecie by się nie spojrzało, wszędzie słychać głosy jak to bez sensu się szkolić bo to koniec z liniami mając basic. Ten kto takie bzdury pisze powinien zostać przymusowo zesłany na studia na akademii ekonomicznej. Na każdym rynku trendy się odwracają co jakiś czas i na naszym też się odwrócą. Póki ktoś teleportacji nie wymyśli (broń Boże bezzałogowych samolotów ) lotnictwo będzie się rozrastać w najlepsze i prędzej czy później praca się znajdzie. Może nie na A380, ale na jakimś biczu na początek.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kiedys powinno pojsc w gore tylko pytanie kiedy.
    Na razie sytuacja nie jest ciekawa. Linie zwalniaja pilotow, na rynku oprocz tych zwolnionych z doswiadczeniem w linii jest wysyp nowych kursantow z uprawnieniami. Moze byc roznie. Wymagania na F/O skoczyly z 200h na 2000h i do tego jeszcze 500h na jakims typie. Miejmy nadzieje, ze sie to poprawi.

  12. #12
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    ok. pytanie dla mnie bardzo ważne i proszę o odpowiedź kogoś kto zna się na rzeczy. Wiele szkół podaje mi inne minima nalotu do CPL-a. Jedni 200h inni 170. Wiem,że im więcej tym lepiej ale jak to wygląda przepisowo?
    Kolejna kwestia-jaka kolejnośc do CPL-ki. PPL->IR->ME, czy nalot dla ME i IR zaliczy się w poczet CPLki (np. nalot do CPL=XXX z czego odejme nalot dla ME i IR).
    Dzięki.
    Przepraszam za formę pytania, ale kredyt w drodze i postawiłem wszystko na jedną kartę.

    Mac
    Fuji S2500HD.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    moze byc i 170 do CPL pozostale 30 na symulatorze

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Myślę, ze wszystkie wątpliwości dotyczące liczby godzin moze rozwiac JAR-FCL 1, subpart D.
    http://www.jaa.nl/publications/new_releases.html
    pozdrawiam

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    moze byc i 170 do CPL pozostale 30 na symulatorze
    Na jakim symulatorze ? Chyba nie na FNTPII bo z niego sobie nalotu nie naliczysz.

    Zasady są proste:
    - 150 godzin total (bez znaczenia ile masz w tym PIC), żeby zacząć w ośrodku szkolenie (w tym 20 h po trasach i jedna z nich musi byc ponad 540 km z dwoma obcymi lotniskami).

    - 200 h total i w tym 100 h jako PIC i wszystkie poprzednie warunki, zeby móc dostać skierowanie na egzmin z ULC po ukonczonym szkoleniu praktycznym.

    Oznacza to tyle, ze mozesz zaczac szkolenie i je ukonczyc ale nie mozesz isc na egzamin jak nie masz tych 200 h i tak jak wyżej.

  16. #16
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    nie bardzo rozumiem?
    150 czy 200h??
    Fuji S2500HD.

  17. #17
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    pytam z ciekawości bo nie wiem jaką kolejność szkoleń przyjąć, a co najgorsze każda szkoła podaje inne informacje. Moja myśl była taka,że PPL(a)+ME+IR-tylko nie wiem czy nalot z ME i IR naliczy się w poczet tych 150/200h.
    Fuji S2500HD.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zubeer
    pytam z ciekawości bo nie wiem jaką kolejność szkoleń przyjąć, a co najgorsze każda szkoła podaje inne informacje. Moja myśl była taka,że PPL(a)+ME+IR-tylko nie wiem czy nalot z ME i IR naliczy się w poczet tych 150/200h.
    Co do poprzedniego postu to tak jak napisałem musisz miec wylatane 150 h zeby zaczac szkolenie i mozesz je skonczyc majac np. 172 godz. (150 ktore miales + 22 ktore wylatałes na szkoleniu wszystko jako dwuster - czyli nie PIC) ale nie pojdziesz zdawac licencji bo nie masz jeszcze 200 h wiec musisz do nich dolatac.


    Sa dwie kategorie naliczania sie nalotu 1) dwuster = loty szkoleniowe, z instruktorem i 2) dowódczy = PIC = Pilot In Command , obie kategorie licza sie do nalotu CAŁKOWITEGO, ktory pozniej jest rozbijany... np. ja mam 201 h całkowitego w tym 100 h dowódczego, co oznacza ze razem nalatałem 201 godzin, z czego 100 godzin byłem w powietrzu (samolocie) sam albo nie z instruktorem (upraszczajac to bardzo), a 101 godzin to były moje szkolenia - najpierw PPL, pozniej srednie warunki, nocka i ifr.

    Takie sa przepisy ja nie podaje wymogow jakiejs szkoly... z reszta szkoly dzialaja w oparciu o przepisy...

    I uwaga ! Podaje moja droge do CPL ktora w moim wypadku była najtansza, ale nie oznacza to ze w Twoim przypadku moze byc ona najtasza, to zalezy czy sie zalapiesz zeby np. holować albo robic inne loty lub czy bedziesz po prostu latał za wlasna kase zeby bic nalot, latajac bez wiekszego celu, czy tez wozac rodzine.

    Moja droga : PPL -> srednie warunki zgodnie z AP(nie sa konieczne, zrobilem bo chciałem) -> VFR noc -> IFR (na jedno-silniku) -> CPL z wielosilnikami (ME) robiony razem podczas jednego kursu (tak, tak sie da zrobić !) -> ME/IR czyli IFR na wielo-silnikach (tak, potrzeba jeszcze raz robic IFR na wielosilniku, oddzielnie, nawet po zrobieniu go na jedno-silniku i wychodzi taniej niż by go robić od razu na wielosilniku, czyli najpierw robimy na 1-silniku, a pozniej na wielosilniku) (?) (tak, wtedy wychodzi taniej)

    Jesli jest to za trudne do zrozumienia to nie wiem juz jak inaczej wytlumaczyc

    P.S. Acha i Uwaga ! Nie daj sie zwiesc wymogom na integrated course, w Polsce zadna szkola nie prowadzi szkolenia tym programem/nie ma takiego programu, wiec wszystko odnoś sobie do "Modular Course", ktory z całym szacunkiem uwazam ze jest lepszy bo sie wychodzi z wieksza iloscia godzin, tak samo jak uwazam ze nocka wg. ICAO jest lepsza niz wg. JAR (bo sie wylatuje wiecej godzin i pozniej czlowiek sie czuje pewniej w nocy), oczywiscie to moje prywatne i subiektywne zdanie, bo sam robilem nocke programem ICAO.

    Co do kosztow... z czystym sumieniem moge powiedziec, że ze wszystkimi dojazdami, zarciem, imprezowaniem (tak, podczas latania sie imprezuje, kto sie nie integruje ten nie lata ), kosztami zycia oraz oplatami egzminacyjnymi w ULC, robiac wiekszosc nalotu po PPL-ce holujac a nie latajac ot tak sobie kredyt/pozyczka u rodziny/wyjecie oszczednosci z lokaty w wysokosci ok 150.000 zł w aktualnych warunkach powinno wystarczyc, pod wyzej zastrzezonymi warunkami i jeszcze jednym, nie robimy szkolen podstawowywych w Warszawie, na Bemowie gdzie wszystko jest przynjamniej 2x drozsze.

    Polecam oczywiscie Aeroklub Grudziadzki najlepsza atmosfera w polsce. - też opinia jak najbardziej subiektywna (!)

  19. #19
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Pavka, swietnie napisane, wreszcie jakis konkretny post. uwazam, ze raczej powinien sie znalezc w innym temacie (byl jakis temat dotyczacy sciezek robienia licencji) ale i tak sie zgadzam z tym co napisales. jesli mozesz to dopisz ile Ci to zajelo, zeby nie bylo watpliwosci. sciezka integrated nie jest zawsze lepsza od sciezki modular. i nie zawsze musi byc dluzsza.

    pozdr
    K

  20. #20
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Pavka-dzięki za rzeczowe wyjaśnienia.
    Ja raczej zrobię PPL+ME+IFR.
    Potem CPL jednocześnie z nalotem ale u jakiejś osoby prywatnej (nawet 270zł/h).
    Pojawia się sporo ogłoszeń typu ''udostępnie swój samolot do zrobienia nalotu'',jest to dosyc dobra oferta ze względu na cenę,ale nie mam pojęcia jak udowodnic to,że faktycznie wylatałem określona liczbę godzin (poza ośrodkiem).
    Pozdrawiam

    Mac
    Fuji S2500HD.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •