jak w temacie
Wersja do druku
jak w temacie
Zależy od ośrodka w jakim masz zamiar to robić, a dokładniej od programu wg jakiego będziesz to robił. Jeśli jest to program zintegrowany, to można nie robić PPL i od razu szkolić się dalej, ale jeśli jest to program modułowy (ten ma większość ośrodków) to trzeba PPL.
Warto dodac, ze robiac szkolenie zintegrowane do licencji zawodowej wystarczy tyklo 150h w tym 70 PIC, natomiast szkolac sie modulowo trzeba miec 200h i 100 PIC
Mowie tutaj o Aeroklubie w Lesznie. Oni chyba w ogole CPL nie robia, ale znalazlem pewna szkole na EPPO, co owe CPL prowadzi. Tam sie zorientuje, dzieki za odpowiedzi.
PS. Jakieś ograniczenie wiekowe na tę licencję jest?
PPL od 16, CPL od 18, ATPL od 21 lat.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
17Cytat:
Zamieszczone przez Mariusz
Do otrzymania licencji tak, ale w dniu pierwszego samodzielnego lotu trzeba mieć 16 ukończone.Cytat:
Zamieszczone przez thewho
To sie zgadzaCytat:
Zamieszczone przez Mariusz
Poczytałem trochę temat "Gdzie szkolić się na pilota liniowego???". Zrozumiałem z niego, że można robić ATPL mając tylko PPL, dobrze wnioskuję?
EDIT: Bo samego ATPL nie mogę zrobić bez posiadania czegoś "słabszego", nie?
Nie.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
Moza tylko rozpoczac kurs teoretyczny do ATPL i zdac egzaminy teoretyczne - potocznie zwie sie to "frozen" ATPL. Od tego czasu masz 3 lata na zrobienie CPL i IR. Przy czym od czasu wpisania uprawnien IR do Twojej licencji CPL masz 7 lat na dolatanie wymaganych godzin do ATPL.
Czyli tak na dobra sprawe najlepiej zrobic CPL, a potem dopiero przejsc do ATPL?
Nie.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
Jak od razu po PPL rozbisz teorie do ATPL i zdasz wszystkie egzaminy to masz zglowy wszystkie pozniejsze egzaminy - czyli nie musisz juz zdawa teorii do CPL i IR. Tak jak napisalem wazne jest to przez 3 lata i do tego czasu musisz zrobic szkolenie praktyczne do CPL i IR i zdac egzaminy praktyczne. Od chwili jak wpisza Ci uprawienie IR do licencji CPL liczy sie okres 7 lat w ciagu ktorych musisz wylatac wymagana liczbe godzin do ATPL.
Podsumowując:
1.PPL
2. Teoria do ATPL (czyli ATPL(A)??)
3. CPL (sama praktyka, bo teorię już będę miał)
4. Pozostałe uprawnienia (np. MCC)
Na stronie LOT-u w wymaganiach jest coś takiego jak "JAR-FCL1", co to?
I jeszcze jedno pytanie: co to jest IR?
Są to przepisy według których wydaje sie licencje.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
http://www.ulc.gov.pl/download/pdf/FCL-1-A.pdf
1) JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;
2) JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;
3) JAR-OPS 1 - Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty);
4) JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);
5) JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);
6) JAR-FCL 2 - Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);
7) JAR-FCL 3 - Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);
8 ) JAR-FCL 4 - Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);
9) JAR-STD 1A - Samolotowe symulatory lotu;
10) JAR-STD 2A - Samolotowe urządzenia do szkolenia lotniczego;
11) JAR-STD 3A - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (samoloty);
12) JAR-STD 4A - Urządzenia do podstawowego szkolenia w lotach według wskazań przyrządów;
13) JAR-STD 1H - Śmigłowcowe symulatory lotu;
14) JAR-STD 3H - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (śmigłowce);
15) JAR-MME/MEL - Minimalne wyposażenie statku powietrznego.
(Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA))
uprawnień do lotów wg. wskazań przyrządówCytat:
Zamieszczone przez Craviec
I nieważne gdzie w Polsce bede robic licencje/uprawnienia, dostane je wlasnie wg tych przepisow?
Teraz na 99,99% tak ale zawsze trzeba powiedziec zeby pokazali Ci certyfikat osrodka - czy jest wazny itd. i tam powinno byc ze spelnia wygamania JARCytat:
Zamieszczone przez Craviec
Tak. Sa to przepisy miedzynarodowe, obowiazujace w Polsce od października 2004.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
To ośrodki z tej listy? http://www.ulc.gov.pl/download/xls/osszkol060607.xlsCytat:
Zamieszczone przez thewho
P.S. Wracając do kolejnosci szkoleń z poprzedniego mojego postu. Tak najlepiej?
Zrob najpierw PPL i kurs toeretyczny do ATPL oraz zdaj 14 egzaminow teortycznych i do tego czasu sam bedziesz wiedzial co jes najlepsze dla Ciebie - mozliwosci jest wiele.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
No to juz chyba wszystko wiem. Dzieki wielkie, Panowie! :)
EDIT: Jeszcze jedno. ATPL(A) to jest zdana sama teoria, tak?