Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Czy aby robić CPL, trzeba mieć PPL?


    Polecamy

    jak w temacie
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 20-07-2010 o 17:39

  2. #2
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Zależy od ośrodka w jakim masz zamiar to robić, a dokładniej od programu wg jakiego będziesz to robił. Jeśli jest to program zintegrowany, to można nie robić PPL i od razu szkolić się dalej, ale jeśli jest to program modułowy (ten ma większość ośrodków) to trzeba PPL.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Warto dodac, ze robiac szkolenie zintegrowane do licencji zawodowej wystarczy tyklo 150h w tym 70 PIC, natomiast szkolac sie modulowo trzeba miec 200h i 100 PIC

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mowie tutaj o Aeroklubie w Lesznie. Oni chyba w ogole CPL nie robia, ale znalazlem pewna szkole na EPPO, co owe CPL prowadzi. Tam sie zorientuje, dzieki za odpowiedzi.

    PS. Jakieś ograniczenie wiekowe na tę licencję jest?

  5. #5
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    PS. Jakieś ograniczenie wiekowe na tę licencję jest?
    PPL od 16, CPL od 18, ATPL od 21 lat.
    You Can Fly

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    PPL od 16
    17

  7. #7
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    PPL od 16
    17
    Do otrzymania licencji tak, ale w dniu pierwszego samodzielnego lotu trzeba mieć 16 ukończone.
    You Can Fly

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    PPL od 16
    17
    Do otrzymania licencji tak, ale w dniu pierwszego samodzielnego lotu trzeba mieć 16 ukończone.
    To sie zgadza

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Poczytałem trochę temat "Gdzie szkolić się na pilota liniowego???". Zrozumiałem z niego, że można robić ATPL mając tylko PPL, dobrze wnioskuję?

    EDIT: Bo samego ATPL nie mogę zrobić bez posiadania czegoś "słabszego", nie?

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Poczytałem trochę temat "Gdzie szkolić się na pilota liniowego???". Zrozumiałem z niego, że można robić ATPL mając tylko PPL, dobrze wnioskuję?
    Nie.
    Moza tylko rozpoczac kurs teoretyczny do ATPL i zdac egzaminy teoretyczne - potocznie zwie sie to "frozen" ATPL. Od tego czasu masz 3 lata na zrobienie CPL i IR. Przy czym od czasu wpisania uprawnien IR do Twojej licencji CPL masz 7 lat na dolatanie wymaganych godzin do ATPL.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli tak na dobra sprawe najlepiej zrobic CPL, a potem dopiero przejsc do ATPL?

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Czyli tak na dobra sprawe najlepiej zrobic CPL, a potem dopiero przejsc do ATPL?
    Nie.
    Jak od razu po PPL rozbisz teorie do ATPL i zdasz wszystkie egzaminy to masz zglowy wszystkie pozniejsze egzaminy - czyli nie musisz juz zdawa teorii do CPL i IR. Tak jak napisalem wazne jest to przez 3 lata i do tego czasu musisz zrobic szkolenie praktyczne do CPL i IR i zdac egzaminy praktyczne. Od chwili jak wpisza Ci uprawienie IR do licencji CPL liczy sie okres 7 lat w ciagu ktorych musisz wylatac wymagana liczbe godzin do ATPL.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Podsumowując:
    1.PPL
    2. Teoria do ATPL (czyli ATPL(A)??)
    3. CPL (sama praktyka, bo teorię już będę miał)
    4. Pozostałe uprawnienia (np. MCC)

    Na stronie LOT-u w wymaganiach jest coś takiego jak "JAR-FCL1", co to?
    I jeszcze jedno pytanie: co to jest IR?

  14. #14
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Na stronie LOT-u w wymaganiach jest coś takiego jak "JAR-FCL1", co to?
    Są to przepisy według których wydaje sie licencje.

    http://www.ulc.gov.pl/download/pdf/FCL-1-A.pdf

    1) JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;
    2) JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;
    3) JAR-OPS 1 - Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty);
    4) JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);
    5) JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);
    6) JAR-FCL 2 - Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);
    7) JAR-FCL 3 - Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);
    8 ) JAR-FCL 4 - Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);
    9) JAR-STD 1A - Samolotowe symulatory lotu;
    10) JAR-STD 2A - Samolotowe urządzenia do szkolenia lotniczego;
    11) JAR-STD 3A - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (samoloty);
    12) JAR-STD 4A - Urządzenia do podstawowego szkolenia w lotach według wskazań przyrządów;
    13) JAR-STD 1H - Śmigłowcowe symulatory lotu;
    14) JAR-STD 3H - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (śmigłowce);
    15) JAR-MME/MEL - Minimalne wyposażenie statku powietrznego.

    (Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA))


    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    I jeszcze jedno pytanie: co to jest IR?
    uprawnień do lotów wg. wskazań przyrządów
    You Can Fly

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I nieważne gdzie w Polsce bede robic licencje/uprawnienia, dostane je wlasnie wg tych przepisow?

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    I nieważne gdzie w Polsce bede robic licencje/uprawnienia, dostane je wlasnie wg tych przepisow?
    Teraz na 99,99% tak ale zawsze trzeba powiedziec zeby pokazali Ci certyfikat osrodka - czy jest wazny itd. i tam powinno byc ze spelnia wygamania JAR

  17. #17
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    I nieważne gdzie w Polsce bede robic licencje/uprawnienia, dostane je wlasnie wg tych przepisow?
    Tak. Sa to przepisy miedzynarodowe, obowiazujace w Polsce od października 2004.
    You Can Fly

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    I nieważne gdzie w Polsce bede robic licencje/uprawnienia, dostane je wlasnie wg tych przepisow?
    Teraz na 99,99% tak ale zawsze trzeba powiedziec zeby pokazali Ci certyfikat osrodka - czy jest wazny itd. i tam powinno byc ze spelnia wygamania JAR
    To ośrodki z tej listy? http://www.ulc.gov.pl/download/xls/osszkol060607.xls


    P.S. Wracając do kolejnosci szkoleń z poprzedniego mojego postu. Tak najlepiej?

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    P.S. Wracając do kolejnosci szkoleń z poprzedniego mojego postu. Tak najlepiej?
    Zrob najpierw PPL i kurs toeretyczny do ATPL oraz zdaj 14 egzaminow teortycznych i do tego czasu sam bedziesz wiedzial co jes najlepsze dla Ciebie - mozliwosci jest wiele.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    No to juz chyba wszystko wiem. Dzieki wielkie, Panowie!

    EDIT: Jeszcze jedno. ATPL(A) to jest zdana sama teoria, tak?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •