JUBILEUSZ »   08.02.2017 - 10 urodziny lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree5Likes

Wątek: Praca dla pilota z CPL(H)/IR

  1. #1
    Awatar Defibrylator

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Praca dla pilota z CPL(H)/IR


    Polecamy

    Witam!

    Mam krótkie pytanie i pilnie potrzebuję odpowiedzi - jak wygląda obecnie sytuacja na rynku pracy, czy mając CPL(H)/IR łatwo dostać pracę? Przypominam, że chodzi o śmigłowce, nie samoloty!

    Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź!

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Podbijam pytanie.
    Ktoś wie jak to mniej więcej wygląda ???

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Z tego co wiem od kolesi to raczej nie ma szans bez nalotu.

  4. #4
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Większe szanse są z uprawnieniami niż bez, więc nie można generalizować. Nawet mając info od kolesi.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    Większe szanse są z uprawnieniami niż bez, więc nie można generalizować. Nawet mając info od kolesi.
    Myśle, że osoba zadająca pytanie nie jest idiotą aby tego nie wiedzieć. Podtrzymuje swoją opinie, że obecnie odrazu po zawodowej nie ma szans się nigdzie wkręcić. Sytuacja z czasem może się zmienić...

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Moje obserwacje również to potwiedzają. Jeśli komuś marzy się latanie na śmigłowcach, a nie ma jeszcze licencji zawodowej i nie planuje iść do wojska, to polecam wyjazd na szkolenie do USA i pracę tam jako instruktor przez 1-2 lata.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI WE WROCŁAWIU INFORMUJE O ROZPOCZĘCIU PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DLA KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI W CHARAKTERZE CZŁONKA PERSONELU LOTNICZEGO
    NA STANOWISKO:
    PILOT ŚMIGŁOWCA SEKCJI LOTNICTWA SZTABU POLICJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI WE WROCŁAWIU

    (fragment)

    ...


    Kandydat na pilota śmigłowca powinien posiadać:
    - udokumentowane uprawnienia do wykonywania lotów w załodze jednoosobowej na śmigłowcach
    wielosilnikowych,
    - mile widziana licencja pilota śmigłowcowego zawodowego CPL(H)
    - nalot 200 godz. na śmigłowcach wielosilnikowych
    - ważne nadania lotniczo-lekarskie
    - wiek kandydata do 42 lat
    ...
    całość: Strona internetowa Policji Dolnośląskiej

    Z tego co pamiętam CPL H to minimum 250 godzin, więc szansa na pracę jest.
    Można też spojrzeć na stronu Straży Granicznej. Też mają śmiglaki i to chyba więcej niż Policja.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Ogłoszenia - Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
    .....SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe ogłasza nabór na kandydatów na pilotów Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS). W ciągu najbliższych lat planujemy regularne zatrudnianie około 10 osób rocznie (dwa razy do roku – w marcu i w sierpniu). Wszystkie osoby, które biorą pod uwagę możliwość zatrudnienia w charakterze pilota HEMS, proszone są o nadsyłanie swoich zgłoszeń, co umożliwi nam zaplanowanie procesu rekrutacji i szkolenia na najbliższe lata.....

    Wprawdzie wymogi spore, ale że na rynku nie ma aż tylu "czajnikowców" z dużymi nalotami to się może okazać, że obniżą nieco pułap lub będzie u nich można dolatywać godziny - w każdym razie jeśli ktoś jest zainteresowany, to warto mieć "rękę na pulsie".

  9. #9
    Awatar smeru

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA / ILS11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    (...) to się może okazać, że obniżą nieco pułap (...)
    Z tym obniżeniem to nie za bardzo, albowiem w myśl nowych regulacji UE (Rozporządzenie 965/2012):

    SPA.HEMS.130 Wymagania dotyczące załogi
    (...)
    b) Doświadczenie. Minimalne wymagane doświadczenie dowódcy wykonującego loty HEMS wynosi nie mniej niż:
    1) jedno z poniższych:
    (i) 1000 godzin w charakterze pilota dowódcy/dowódcy statku powietrznego, z czego 500 godzin w charakterze pilota dowódcy/dowódcy na śmigłowcach; albo
    (ii) 1000 godzin w charakterze drugiego pilota podczas operacji HEMS, z czego 500 godzin w charakterze pilota dowódcy pod nadzorem oraz 100 godzin w charakterze pilota dowódcy/dowódcy na śmigłowcach;


    Żródło: to lub to

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suhy Zobacz posta
    Kandydat na pilota śmigłowca powinien posiadać:
    - wiek kandydata do 42 lat
    ...
    całość: Strona internetowa Policji Dolnośląskiej
    USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    Art. 123. Kto ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną odmówi zatrudnienia kandydata na wolnym miejscu zatrudnienia lub miejscu przygotowania zawodowego, podlega karze grzywny nie niższej niż 3.000 zł.


    Rorter, mombasa and kobuch like this.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Ale z 2 strony to obczaj sobie: zatrudnienie pilota to BARDZO droga inwestycja - szczególnie śmigłowcowego. Większość śmiertelników nigdy nie widziało takich pieniędzy na oczy. I teraz idąc dalej czy firmy lotnicze stać na zatrudnienie kogoś kto polata 10 lat czy może lepiej za podobną cenę zatrudnić kogoś kto polata 2 razy dłużej. Zatrudnianie osób w zaawansowanym (zawodowo) wieku ma ogromny sens pod warunkiem, że ta osoba ma ogromne doświadczenie... wtedy wszystkim to się opłaca. I tak młodzi piloci mają dużo bardziej przekichane na rynku pracy ze względu na brak tego doświadczenia.

    Z Twojego cytatu wynika, że nie można odmówić zatrudnienia niepełnosprawnego - ciekawe jak to wygląda w lotnictwie gdzie najpierwszym wymogiem do podjęcia pracy w charakterze pilota to posiadanie 1 klasy zdrowia

    Swoją drogą w lotnictwie coraz rzadziej zatrudnia się osoby na umowę o pracę i wg przepisów prawa pracy. Teraz częściej piloci zakładają własne firmy i świadczą usługi np. liniom ... od niedawna jest tak np. w eurolocie.

    Tym postem nie chciałem nikogo obrazić ani nie wyjechać do nikogo z pyskówką. Przedstawione wyżej zdanie reprezentuje tylko mój osobisty pogląd na tą sprawę

  12. #12
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Oczywiście można odmawiać zatrudnienia ze względu na wiek, płeć, niepełnosprawność, rasę itp... ale mając mocne uzasadnienie. I to na pracodawcy spoczywa obowiązek udowodnienia/uzasadnienia, że nie jest to dyskryminacja.

    Przykłady:
    1. 55-letniej osobie można odmówić zatrudnienia na stanowisku, które wymaga długotrwałego i kosztownego szkolenia opłacanego przez pracodawcę.
    2. 40-letniej osobie można odmówić zatrudnienia na stanowisku aktora grającego 20-letniego studenta.
    3. Mężczyźnie można odmówić zatrudnienia jako tester kremów do twarzy.
    Itp, itd.

    Można pogrzebać, dużo jest takich sensownych uzasadnień dostępnych w internecie.
    Prawdopodobnie "42 lata" to jest jednak przesada i dyskryminacja dla pilota helikoptera.

  13. #13
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Osoba zatrudniona na tym stanowisku stanie się funkcjonariuszem Policji, więc "wejdzie" w system emerytur mundurowych. Od początku tego roku aby nabyć "mundurowe" uprawnienia emerytalne trzeba przepracować minimum 25 lat. 42+25=67 czyli cywilny wiek emerytalny.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Odświeże temat.
    Jak to wyglada w 2014r?

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jestem Zobacz posta
    Odświeże temat.
    Jak to wyglada w 2014r?
    Wygląda tak samo jak przed rokiem - wymagania odnośnie nalotu się nie zmieniły. Inną sprawą jest wiek kandydatów - maksymalna górna granica zatrudnienia to 50 lat (im młodszy, tym lepiej). I nie jest to kwestia "widzimisię" ale chłodna kalkulacja wynikająca z wydawania państwowych pieniędzy.
    Najlepiej złożyć podanie i przyjść na rozmowę kwalifikacyjną - jednak nie każdy spełniający sztywne wymagania może się dostać. Ważne są też predyspozycje oraz opinia ze środowiska lotniczego (jakże małego w naszym kraju) - do tak wymagającej pracy nikt nie zatrudni człowieka o wątpliwej "reputacji lotniczej" (chuligaństwo powietrzne, naruszenia przepisów, brak odpowiedzialności oraz trudności we współpracy w załodze, etc.).
    heliHansa

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Chodziło mi o sytuacje na rynku cywilnym z "małym" nalotem.

  17. #17

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Jesli bedziesz obecny na kilku lotniczych forach i bedziesz sledzil ogloszenia o pracy na portalach lotniczych to bedziesz widzial zapotrzebowanie na pilotow smiglowcow.
    Branza jest specyficzna i personel musi posiadac odpowiednie kwalifikacje wiec chyba nie musisz sie obawiac, ze przyslowiowa pani Krysia zabierze Ci etat sprzed nosa
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jestem Zobacz posta
    Chodziło mi o sytuacje na rynku cywilnym z "małym" nalotem.
    Jakis czas temu na stronie dlapilota.pl było ogłoszenie gdzie szukano operatora systemu obserwacyjnego na smigłowcu. Firma z Olsztyna zajmująca się fotografia z powietrza, dozorem itp. Wymagania: licencja PPLH z małym nalotem. No ale ogłoszenia już nie ma więc pewnie ktoś się załapał.

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    Racławice, Krosno, Poland, Poland

    Domyślnie Kilka pytań

    Witam,

    w tym roku Politechnika Rzeszowska uruchomi specjalność pilota śmigłowca (aktualnie mowa jest o samej licencji CPL(H), w planach IR i inne), i tutaj nasuwa się kilka pytań. A mianowicie: jakie są szanse znalezienia pracy w Polsce/w Europie, po uzyskaniu tej licencji i dodatków (IR, MEP(L), VFR), przy nalocie około 250h(z taką liczbą godzin PRz planuje wypuszczać studentów)? Jakie byłyby zarobki?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  20. #20
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dar94k Zobacz posta
    jakie są szanse znalezienia pracy w Polsce/w Europie, po uzyskaniu tej licencji i dodatków (IR, MEP(L), VFR), przy nalocie około 250h
    Małe szanse... Czy to w Polsce czy w EU, firmy oferujące godziwe zarobki będą z Tobą rozmawiać od (minimum) 1000 h TT.
    PZDR
    heliHansa

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •