Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie Nalot na szybowcach a CPL(A) w USA


    Polecamy

    Witam,

    Szukalem ale nie znalazlem konkretnych odpowiedzi, wiec prosze o pomoc.

    Czy nalot szybowcowy zrobiony w Polsce jest uwzgledniany do nalotu potrzebnego do licencji zawodowej samolotowej w USA? Zaznaczam, ze chodzi o sytuacje, w ktorej pilot nie ma licencji szybowcowej, tylko 3. klase i 90h calkowitego czasu w powietrzu.

    I kolejne pytanie: czy podczas konwersji lic zawodowej zrobionej w USA na polska, ULC uwzgledni takze ten nalot do calosci samolotowego?

    Dzieki

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Hehe, widzę że Cię zainteresowałem Dokładne wymagania znajdziesz w FAR 61.129. Niestety jeśli chciałbyś szkolić się wg part 141 to nalot na szybowcach niewiele Ci daje, ale wg part 61 spokojnie zaoszczędzisz 70h (licząc, że na samolotach wylatasz ok. 180h: 50 do Private, 50 do IR, 50 PIC cross country i 30 do ME Commercial). Wtedy konwersja nie powinna być problemem, bo w Polsce wymagane jest tylko 200h (z czego ileśtam też można z szybowców uznać).

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    dzieki!

    rozumiem, ze zaczynajc szkolenie w USA z wiza M1, moge dowolnie wybrac program (141 lub 61)?

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Generalnie tak, możesz sobie np. zrobić Private i Commercial wg part 61, a Instrument wg part 141 (większość osób tak robi, bo wtedy nie musisz od razu mieć 50h PIC cross country przez egzaminem na IR).

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •