Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie Kilka pytań o CPL-a (A)


    Polecamy

    Napewno dla wielu z was to pytanie wyda się mało istotne, ale dla mnei to ważne ;-)

    Mam zamiar robić w może przyszłym roku PPL-a, jednak nie chciałbym na tym zaprzestać, dlatego mam kilka pytań:

    - Jakie są koszty ukończenia CPL-a (ew. różnice pomiędzy PL / UK, USA
    - Czy w przypadku tej licencji istnieje coś takiego jak "frozen ATPL" ?
    - Czy linie lotnicze (w praktyce) rekrutują z takową licencją, i oczywiście wymaganym nalotem??

    Z góry dzięki
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 19-07-2010 o 20:44 Powód: dodanie prefixu
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Odpowiedz na wszystkie pytania jest na tym forum.

    CPL sam w sobie nie jest dużą inwestycją. Najdrożej wychodzi PPL i IR.

    W UK jest przeważnie o 30-50 % drożej jak w Polsce - ale jeżeli pracujesz w UK to mozesz zarabiać i się szkolić - więc teoretycznie wychodzi na jedno.

    ATPL - to osobna licencja, więc pytanie jest bezprzedmiotowe.

    Generalnie linie lotnicze wymagają standardowej paczki uprawnień, sam ppl i cpl to stanowczo za mało.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zarówno na stronie Eurolotu jak i LOTu w wymaganiach dla pilotów jest (obok ATPL) CPL i do tego szereg innych uprawnień.

  4. #4
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Tak, tak rozumiem że z CPL i PPL nic nie zdziałam chodzi bardzej o to że gdy ktoś ma oprócz tego nalot, MCC, TR, IR itp. to może ubiegać się o pracę
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeżeli bedziesz mial CPL, IR, MCC, godziny i frozen ATPL, czyli zdane egzaminy, to nawet bez TR masz szanse na zatrudnienie. Linie dosyc czesto w zamian za lojalke oferuje szkolenie na typ.

  6. #6
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    MCC to nic, IR dużo kosztuje, no i trzeba dodać wielosilniki - to też sporo kosztuje. Dziś już nalot nie jest aż tak ważny, bo już firmy przyjmują z 200h ogólnego i 100h samodzielnych czyli wymagane do CPL w programie modułowym

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak w ogóle to ile kosztuje zrobienie samego CPL? Powiedzmy, bez szkolenia teoretycznego (zakładam posiadanie teorii ATPL).

  8. #8
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Koszt zrobienia CPL zależy od tego co masz na myśli. Ponieważ jak masz 200h nalotu ogólnego i 100h samodzielnie. Plus jeszcze w tym trzeba mieć godziny na instrumentach, chyba przelot 540km to możesz zobaczyć w JAR'ach to samo zrobienie CPL jest tanie tylko kilkanaście godzin nawet na cessnie 152 jako przeszkolenie i możesz iść na egzamin. No i jeszcze musisz trochę polatać na samolocie typu complex.
    Natomiast po samym PPL, czyli tych 45h czy 50h to dolicz sobie cały nalot.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O matko... Zawiłe to... Mam nadzieję, że ktoś mnie będzie na bieżąco o tym informował w miejscu gdzie się będę szkolić.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    śląskie

    Domyślnie

    Witam. Jeśli już mowa o tych wszystkich licencjach etc., mam pyt. , może nie dotyczy ono akutat mojej osoby ale jednak z ciekawości zapytam. Mój kolega chciałby zacząć w wieku powidzmy najwcześniej 26-27 lat robić te wszystkie licencje. I tak własnie przeszukując kilka temetow pisze różnie ,że najlepiej zaczynać mająć naście lat powiedzmy. Czy jest już za stary na to przed trzydziestką. Dodam, że koszty pokrywałby z własnej kieszeni.
    I będac już przy wspomianym CPLu a także poprzedzającym PPLu czy można jednoznacznie okreslić na jakim typie samolotu najtaniej mozna by wylatać te godziny, czy różnicy w kosztach nie ma.
    Pzdr,@ll

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Caroline
    Czy jest już za stary na to przed trzydziestką.
    Nie, nie za stary.
    Leonidas dobrze napisal powyzej na temat typow samolotow. Samoloty wielosilnikowe lub tzw. complex sa znacznie drozsze do wynajecia niz te podstawowe do nauki zwyklego PPL, nie ma wymagan co do okreslonej "marki" samolotu.

  12. #12
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Pytania typu ile będzie mnie kosztować jak będę miał 27 lat zrobienie licencji jakiejśtam są całkowicie bez sensu.
    Po pierwsze nikt Ci nie odpowie jakie będą ceny za parę lat, bo one zmieniają się cały czas.
    Poza tym trudno jest określić jaki samolot jest najtańszy bo ceny tego samego samolotu zależą też od ośrodka i może się okazać, że znajdziesz ośrodek na drugim końcu polski gdzie jest taniej a doliczając nocleg i całą resztę wyjdzie drożej niż gdzieś na miejscu.
    A jak ktokolwiek chce poznać ile pieniędzy trzeba to niech wejdzie w JAR'y tam weźmie liczbę godzin, potem na stronę jakiegoś ośrodka i sobie przemnoży.
    Do tego doliczy jeszcze koszty egzaminów i całej masy innych rzeczy typu wyprawy do ULC i będzie jakaś przybliżona kwota do której z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że należy i tak jeszcze trochę dodać.
    No i na koniec nie należy zapominać o jakiejś odporności psychicznej na ciągłe czekanie przekładanie, odkładanie, pogodę, usterki, przeglądy samolotów, ale najwięcej na czekanie

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    niech wejdzie w JAR'y
    Gdzie je można znaleźć?

  14. #14
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    niech wejdzie w JAR'y
    Gdzie je można znaleźć?
    http://www.jaat.eu/publications/publications.html
    You Can Fly

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Thx.

  16. #16
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Chcę w tym sezonie rozpocząc szkolenie do PPL(A) jednak muszę trochę "dopytac" nie mam tylko tyle pieniędzy żeby sobie potem z własnej kieszeni dolatwac te 150H aby zrobic CPL(A) a wiec czy ktos z GOLYM PPLem moze za darmo robic gdzies nalot (nieoficjalnie chociazby ) Jesli nie to jest jakas nie najdrozsza alternatywa dla taniego nalotu?

    Pzdr.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  17. #17
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Wciągnij się do aeroklubu do holowania szybowców,nie wiem jakie jest wynagrodzenie,ale na pewno nie trzeba płacić


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  18. #18
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    A nie jest wymagana tam licencja CPL?? Bo ja tam mógłbym za free robic
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Wciągnij się do aeroklubu do holowania szybowców,nie wiem jakie jest wynagrodzenie,ale na pewno nie trzeba płacić
    Powiem ze to czysta dezinformacja.
    Na calym cywilizowanym swiecie (pewnie Polska sie do niego zalicza) musisz miec spory nalot aby ci pozwolili holowac szybowce. No i musisz miec wyrobione pozwolenie na dosc mocne samoloty - minimum "complex aircraft endorsement" i dodatkowo pewnie specjalny krotki kurs na wyciaganie szybowcow. To nie jest taka kaszka z mleczkiem jak sie niektorym wydaje. Tak samo zreszta z wozeniem skoczkow spadochronowych.

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Skąd wiesz, że aby holowac szybowce trzeba miec spory nalot ? i co rozumiesz przez spory nalot ? osobiście widziałem jak koledzy po peplu ciagali wilgą patyki. Ogromnego nalotu raczej nie mieli, cepla ani nic wiecej tez nie posiadali. A co do przeszkolenia na ciaganie patyków to briefing albo maly wykladzik szefa wyszkolenia wystarczał. Jednakze wiekszy nalot daje lansz na An-2 i wozenie ludu, skoczkow etc. Wszystko zalezy od szefa wyszkolenia, aeroklubu etc. Najwazniejsze jest, zeby kazda operacjalotnicza byla bezpieczna i zgodna z prawem lotniczym.
    pozdro

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •