Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    neuralnode
    Goście

    Domyślnie Praca dla pilotów posiadających tylko CPL


    Polecamy

    Witam,

    Interesuje mnie kwestia podana w temacie posta. Ściślej rzecz ujmując:
    Czy posiadając wyłącznie licencję CPL(A) ma się szanse na pracę?
    Chodzi mi tu np. o lotnictwo sanitarne, pracę dla służb (policja, straż pożarna, straż graniczna), firmy kurierskie etc. Pytanie również tyczy się ewentualnych możliwości zatrudnienia poza Polską.

    Kwestię tę poruszam z prostej przyczyny: zdobycie CPL jest znacznie tańsze od zdobycia ATPL, i nie wszystkich stać na tę drugą, zaś miło by było móc związać się zawodowo z lotnictwem już w fazie posiadania CPL.

    Z góry dzięki i pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 20-07-2010 o 17:39

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Posiadając CPL spokojnie możesz szukać pracy jako pilot zawodowy a nalot na mniejszych zaliczysz do kiedys do ATPL

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Mozna dodac ze jest to naturalny bieg rzeczy - masz CPL i idziesz natychmiast zarabiac jako pilot. Tak robi to olbrzymia wiekszosc pilotow.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie


    Skąd: Taurus-Littrow
    Ostrzeżeń:
    1/3/4

    Wysłany: Dzisiaj 21:40
    Mozna dodac ze jest to naturalny bieg rzeczy - masz CPL i idziesz natychmiast zarabiac jako pilot. Tak robi to olbrzymia wiekszosc pilotow.
    nie wiem czy tak natychmiast

  5. #5
    neuralnode
    Goście

    Domyślnie

    Dzięki za info i podtrzymanie na duchu.

    Chciałbym jednak rozwinąć temat: Pisząc o CPL(A) miałem na myśli wyłącznie CPL, bez ME i bez IFR. Te ostatnie bowiem kosztują (jak wszystko). Załóżmy, że sytuacja wygląda tak: zdałem PPL, zdałem CPL i jestem kompletnie spłukany. Wobec tego przez jakiś czas nie będę w stanie opłacić sobie dodatków, tj. ME i IFR. Czy w takim wypadku, posiadając jedynie CPL na jednosilnikowe mam jakiekolwiek szanse na znalezienie pracy jako pilot?

    Nadmienię, że na którejś z zagranicznych stron czytałem, że stosunkowo najmniejsze wymagania, zarówno jeśli chodzi o licencje, jak i minimalny nalot, tyczą się ofert zwanych "Charter Pilot", pilot charterowy. Czy ktoś z Was dysponuje wiedzą w tym zakresie i może potwierdzić takie doniesienia?

    Pozdr.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Posiadając CPL spokojnie możesz szukać pracy jako pilot zawodowy a nalot na mniejszych zaliczysz do kiedys do ATPL

    Szczescia zycze..... mozesz podac jakis konkretny przyklad gdzie mozna dostac robote jako pilot z "golasem" CPL ?

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Opryskiwanie pól? Latanie "na lisy" jest zarobkowe, czy to do kasy aeroklubu idzie? Poza tym loty widokowe, taksówka lotnicza, loty ppoż, trochę możliwości jest .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez neuralnode
    bez ME i bez IFR. Te ostatnie bowiem kosztują (jak wszystko).
    Bez IFR bedzie trudno ale i tak sa takie prace tylko nie wiem czy w Polsce. Naprzyklad pilot ktory ciagnie w dzien nad plaza dlugi napis z jakims ogloszeniem nie potrzebuje IFR. IFR jest naprawde podstawa, bez ME latwiej mozna sie obyc. Ale oczywiscie nie tylko chodzi o PPL musisz miec odpowiednie uprawnienia na samoloty o pewnej mocy silnika, zmienny skok smigla, itp (tzw. complex) - to wszysto da sie zalatwic w ramach zwyklego PPL ale musisz troche godzin na takich samolotach wylatac, ich wynajecie jest troche drozsze od zwyklej C172.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Opryskiwanie pól? Latanie "na lisy" jest zarobkowe, czy to do kasy aeroklubu idzie? Poza tym loty widokowe, taksówka lotnicza, loty ppoż, trochę możliwości jest .
    Opryski pól? trzeba miec uprawnienia Agro.....Akcja "Lisy"-robota sezonowa i raczej nie da sie z tego zyc...loty widokowe? Ile w naszym kraju jest takich mozliwosci na codzien? taksówka lotnicza? bez IFR i ME zapomnij....z samym CPL szansa na PRACE a nie okazjonalne dorabianie(lub bardziej robienie nalotu za friko) praktycznie nie ma.Nie oszukujmy sie panowie.

  10. #10
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klymoon
    z samym CPL szansa na PRACE a nie okazjonalne dorabianie(lub bardziej robienie nalotu za friko)
    Fakt, ale można sporo nalatac za friko, znajomy w tym sezonie prawie 100h wylatał nie dokładając do tego ani złotówki, co na drodze do ATPLa jest dobrym wynikiem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ok ok ale pytanie wyjsciowe brzmialo czy mozna dostac prace jako pilot z CPL...ja nie podwazam mozliwosci polatania za friko bo sam to robilem.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    A czy latając "na lisy" uzyskuje się nalot dowódczy PIC, który liczy się jako nalot do CPL i ATPL ?

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez adam_o Zobacz posta
    A czy latając "na lisy" uzyskuje się nalot dowódczy PIC, który liczy się jako nalot do CPL i ATPL ?
    Tak, tylko że czasem ULC ma wątpliwości czy piloci latający "na lisy " nie muszą mieć CPL lub ATPL


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •