Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie CPL(A): USA vs PL


    Polecamy

    Czy ktos z was przygotowuje sie wlasnie do wyjazdu do USA w celu zdobycia licencji zawodowej wraz z ME i IR?
    Prowadze rozmowy z roznymi osrodkami lotniczymi w USA i Polsce. Wynika z nich jednoznacznie, ze samo szkolenie w Ameryce odbywa sie szybciej i taniej. Czy jednak, zakladajac, ze chce dokonac konwersji po powrocie do PL, rzeczywiscie jest szybciej i taniej?

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Popatrz tez na ta szkole European Flight Training ť European Flight Training on robia szkolenie wg JAA, niewiem jak to teraz bedzie jak wejda licencje EASA.
    Co do IR to nie zrobisz w USA wg JAA, jak zrobisz w USA to bedziesz musial nostrifikowac uprawnienia na instrumenty.
    Jak z nimi rozmawialem to za dodatkowa oplata (jakies $300 ok 1,5 roku temu) mozna bylo skonczyc z CPL JAA i FAA.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  3. #3
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Co to znaczy "nostrifikować"? Rozumiem, że jest to jakaś forma konwersji; z czym się wiąże? Dodatkowe szkolenie praktyczne + egzamin?

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Konwersja zależy w dużej części od kraju w którym się ją robi. Zakładając że ma się zdane krajowe egzaminy teoretyczne, będzie to zwykle krótkie "przeszkolenie" praktyczne (zwykle 10-15h, częściowo do zrobienia na symulatorze) i egzamin praktyczny.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Speagle Zobacz posta
    Co to znaczy "nostrifikować"? Rozumiem, że jest to jakaś forma konwersji
    Witam
    Dobrze rozumiesz, to konwersja
    Pozdrawiam
    Lukasz

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    witam mam pytanie o osrodki w usa zgodne z JAA prosze o linki

    najlepiej takie z ktorymi mieliscie stycznosc

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest teraz ale za moich czasow osrodki, ktore szkolily wg JAA podlegaly pod angielski ULC czy CAA. Oplaty za egzaminy, wystawienie licencji i cala administracja zwiazana z taka licencja byla potwornie droga (Ci co narzekaja w tej kwestii na nasz ULC to nie wiedza co czynia). Wg mnie lepeij zrobic szkolenie wg FAA i konwersje w Polsce niz bawic sie JAA w Stanach.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    ja chce zrobic tutaj CPL+ME+IR wlasnie zadalem pytanie czy jezeli przyjade ze skonczonym kursem teoretycznym z poslki i np. zdanymi egzaminami do ATPLA przed LKE to czy bede musial cos zdawac tam na miejscu ?? ale moze wy wiecie cos na ten temat
    link do szkoly European Flight Training

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alex424 Zobacz posta
    Poczytaj na PPRuNe

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    poczytalem ale nie wiem o co ci chodzi ???

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alex424 Zobacz posta
    czy jezeli przyjade ze skonczonym kursem teoretycznym z poslki i np. zdanymi egzaminami do ATPLA przed LKE to czy bede musial cos zdawac tam na miejscu ??
    tak.
    pisemny, ustny i praktyczny.

  12. #12

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    słyszałem, że najtaniej wyjdzie na słowacji lub w czech. może to ktoś potwierdzic?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ayrtonsenna Zobacz posta
    słyszałem, że najtaniej wyjdzie na słowacji lub w czech. może to ktoś potwierdzic?

    A jak będziecie potwierdzać to prosimy o linki do stron ośrodków

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •