KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie Nalot z szybowców do CPL(A)


    Polecamy

    Witam,
    Jak to jest z nalotem szybowcowym zaliczanym do CPL(A)? Z tego co wiem to można odliczyć 30h - tutaj mam pytanie: czy jest to tak jak w przypadku licencji PPL(A), czyli 10% z nalotu dowódczego czy może jest jakiś inny przelicznik?

  2. #2
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    JAR-FCL 1.155 Praktyka i zaliczanie
    (Patrz JAR-FCL 1.050(a)(3))
    (Patrz Załącznik 1 do JAR-FCL 1.160 oraz 1.165(a)(1) do (3))
    (Patrz AMC FCL 1.160 1.165(a)(1) do (3))

    (a) Szkolenie zintegrowane

    (1) Praktyka. Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A), który ukończył szkolenie zintegrowane musi wykonać co najmniej 150 godzin lotu jako pilot samolotów posiadających świadectwo zdatności do lotu wydane lub uznane przez państwa członkowskie JAA.

    (2) Zaliczanie. [ Szczegóły dotyczące zaliczania godzin lotu wymaganego w (a) (1), zawarte są w paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR- FCL 1.160 i 1.165 (a) (1), paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR-FCL1.160 i 1.165 (a) (2) lub w paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR-FCL 1.160 i 1.165 (a) (3).]

    (b) Szkolenie modułowe

    (1) Praktyka. Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota zawodowego (samoloty) (CPL(A)), który nie ukończył szkolenia zintegrowanego musi wykonać co najmniej 200 godzin lotu jako pilot samolotów posiadających świadectwo sprawności technicznej wydane lub uznane przez Władzę Lotniczą Państwa członkowskiego JAA.

    (2)Zaliczenie. Z nalotu 200 godzin:

    [(i) 30 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją PPL (H) na śmigłowcach; lub ]

    [(ii)] 100 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją CPL (H) na śmigłowcach; lub

    [(iii)] 30 godzin jako pilot dowódca na motoszybowcach turystycznych lub na szybowcach.

    (c) Czas lotu. Kandydat musi wykonać na samolotach, w szkoleniu zintegrowanym 150 godzin lotu (patrz JAR-FCL 1.050(a)(3)) natomiast w szkoleniu modułowym 200 godzin lotu, na które musi składać się co najmniej:

    (1) 100 godzin jako pilota-dowódca lub 70 godzin jako pilot-dowódca jeśli wykonano je podczas szkolenia zintegrowanego jak podano w Załączniku 1 do JAR-FCL 1.160 i 1.165(a)(1) do (3) oraz AMC FCL 1.160 i 1.165(a)(1), (2) i (3);

    (2) 20 godzin w lotach po trasie jako pilot-dowódca (PIC), w tym lot po trasie o długości co najmniej 540 km (300 NM) podczas którego wykonano dwa lądowania z pełnym zatrzymaniem na dwu różnych lotniskach, z których żadne nie jest lotniskiem odlotu;
    (3) 10 godzin szkolenia w lotach wg wskazań przyrządów pokładowych z których nie więcej niż 5 godzin może być czasem ćwiczeń na ziemi; i
    (4) 5 godzin lotu w nocy zgodnie z wymaganiami JAR-FCL 1.165(b)
    Prego!
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #3
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie Re: Nalot z szybowców do CPL(A)

    Z tego rozumiem, ze przelicznik jest 1:1? Po 30h PIC na szybowcach wystarczy 170h na samolotach?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  4. #4
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    yep i was in this situation.

    you still need to have 150 hrs total time to start the cpl course, but the 30hrs of gliding can be counted towards the 200hrs for cpl licence issue.
    Na szybko wygooglowane z PPRune. Aby zacząć program do CPLa potrzebujesz 150h ale 30h szybowcowego PIC może być zaliczone na poczet 200h do wydania licencji
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Potwierdzam, ULC to akceptuje bez problemu. Mam dużo wylatane na specjalu i pomimo nalotu sporo większego niż 200h to musiałem sobie zaliczyć bodaj 8h z szybowców.

  6. #6
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    to z tego to wynika, że można sobie odliczyć nalot dowódczy na szybowcach nie mając licencji PL(G) a jedynie skończony kurs szybowcowy ? (przy odliczeniu np śmigłowcowym wymagana jest licencja PPL (H) a tu nic nie podają)

    [(i) 30 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją PPL (H) na śmigłowcach; lub ]

    [(iii)] 30 godzin jako pilot dowódca na motoszybowcach turystycznych lub na szybowcach.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Tak, jak odliczałem ten nalot to oficjalnie nie miałem PL(G) ani SPL, wygasł.

  8. #8
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    A kto weryfikuje ten nalot, tzn do kogo trzeba przynieść książkę potwierdzającą nalot, do ośrodka w którym przystępujesz do kursu na CPL ?

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    A kto weryfikuje ten nalot, tzn do kogo trzeba przynieść książkę potwierdzającą nalot, do ośrodka w którym przystępujesz do kursu na CPL ?
    Tak. Jeszcze ulc patrzy gdy Cie zgłaszają do szkolenia i później gdy starasz się o egzamin. Weryfikują to jedynie pod względem formalnym, nie sprawdzają już nalotu.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Zgorzala

    Domyślnie

    To ja może trochę inaczej zapytam, czy te godziny dopisuje się również do nalotu dowódczego?

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    to z tego to wynika, że można sobie odliczyć nalot dowódczy na szybowcach nie mając licencji PL(G) a jedynie skończony kurs szybowcowy ? (przy odliczeniu np śmigłowcowym wymagana jest licencja PPL (H) a tu nic nie podają)

    [(i) 30 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją PPL (H) na śmigłowcach; lub ]

    [(iii)] 30 godzin jako pilot dowódca na motoszybowcach turystycznych lub na szybowcach.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabloc Zobacz posta
    To ja może trochę inaczej zapytam, czy te godziny dopisuje się również do nalotu dowódczego?
    Na samolotach? Nie.

  12. #12
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR/RZE/GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam.
    Aby przystąpić do szkolenia CPL-a wg przepisów trzeba wykazać się nalotem ogólnym 150h. Czy do nalotu ogólnego potrzebnego do rozpoczęcia kursu również można zaliczyć to 30h z szybowców? Bo w przepisach nie jest sprecyzowane, że musi być to nalot na samolotach. Czy tylko odlicza się te godziny od tych 200h potrzebnych do wydania licencji CPL.

    EDIT:
    Oczywiście pytam o nowe przepisy PART-FCL.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •