Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar tarny1987

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie IR(A)ME wydana przez JAA/EASA a konwersja na FAA (USA)?


    Polecamy

    Witam wszystkich,

    Szukam informacji dotyczącej procesu walidacji/konwersji IR(A)ME wydaną w PL przez JAA czy od kwietnia EASA na amerykańską FAA. Chciałbym nadmienić, że mam już PPL(A) JAA/FAA jak również odhaczony TSA w USA. Konwersja polskiej PPLki na amerykańską była mega prosta i zastanawiam się jak to będzie wyglądać w przypadku konwersji IR(A)ME z JAA/EASA na FAA.

    Z tego co mi wiadomo to konwersja CPL(A) JAA na CPL(A) FAA jest już trochę bardziej utrudniona gdyż trzeba zdać egzaminy teoretyczne ATPL(A) w stanie w którym się ubiegam + nalot taki jaki obowiązuje w FAA (np. cross-country u nich to jest co najmniej 50NM + lądowanie na obcym lotnisku.

    Z góry wielkie dzięki za pomoc!

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Trzeba zacząć od tego, że wg FAA nie ma czegoś takiego jak IR(A)ME. Możesz mieć za to uprawnienie "Instrument Airplane" oraz uprawnienie "Airplane Multi-Engine Land". Każde z tych uprawnień może być wpisane na dowolny poziom "licencji" (private, commercial, atp)

    Niestety nie wiem jak i czy możesz dokonać konwersji samego uprawnienia lub licencji CPL (polecam poczytać FAR 61). Jeśli chciałbyś dopisać sobie do FAA PVT samo AMEL, to musisz po prostu zdać egzamin praktyczny na samolocie wielosilnikowym - jako dodana klasa nie masz minimów szkoleniowych ani godzinowych, ani testów teoretycznych (potrzebujesz tylko endorsement od CFI/MEI i po drodze jeszcze endorsement na complex). Gorzej z IR, bo tu rzeczywiście musiałbyś zdać testy na IR i mieć odpowiedni nalot (50h xc, 40h instrument time w tym 15h z CFII, 250 NM xc w IFR) zanim mógłbyś podejść do egzaminu.

    EDIT: OK, sięgnąłem po FAR/AIM i znalazłem (częściowo) odpowiedź w FAR 61.75. "Aircraft ratings listed on a person's foreign pilot license (...) may be placed on that person's US pilot certificate." Dalej piszą też o IR, że wystarczy zdać knowledge test i też przepiszą. Ale, niestety 61.75 (b)(3) mówi, że o wydanie licencji mogą starać się osoba, która "does not hold a US pilot certificate other than a US student pilot certificate". Więc skoro masz już FAA PVT, to teoretycznie pod 61.75 w ogóle nie podpadasz, a to jedyny paragraf który mówi o uznaniu obcej licencji. No i to uznanie dotyczy wyłącznie private pilot level.
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 23-01-2013 o 17:56

  3. #3
    Awatar tarny1987

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Po pierwsze wielki dzięki za rzetelną odpowiedź!

    Przeglądając FAR 61.75 znalazłem coś takiego:

    (d) Instrument ratings issued. A person who holds an instrument rating on the foreign pilot license issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation may be issued an instrument rating on a U.S. private pilot certificate provided1) The person's foreign pilot license authorizes instrument privileges2) Within 24 months preceding the month in which the person applies for the instrument rating, the person passes the appropriate knowledge test; and(3) The person is able to read, speak, write, and understand the English language. If the applicant is unable to meet one of these requirements due to medical reasons, then the Administrator may place such operating limitations on that applicant's pilot certificate as are necessary for the safe operation of the aircraft.

    Z tego wynikałoby tylko podejście do testu w USA . Ale z drugiej strony na podstawie tego co zasugerowałeś z FAR 61.75 pkt b(3) teraz nie jestem tego taki pewien.

    Pytam o to, gdyż jestem w trakcie budowy nalotu do CPL(A) i na końcówce teorii ATPL(A) w PL. W tamtym roku będąc w USA od rana pracowałem a wieczorem latałem (gdzie po miesiącu zbudowałem 25h nalotu). W tym roku planuję powtórzyć historię i fajnie by było gdybym mógł poszerzyć swoje możliwości np. o latanie na istrumentach.


    P.S Jestem wielkim fanem Twojego bloga, super sprawa!

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    To zależy co dokładnie chcesz robić, czy chcesz jak najwięcej wylatać w chmurach (do czego potrzebne jest IR) czy na przykład interesuje Cię trening podejść w symulowanym IMC - do tego potrzebny jest tylko kolega/żanka z PPL, który będzie robił za safety pilota oraz komunikacja z ATC - dostaniesz takie same polecenia, wektory, nawet czasem taką samą separację jak IFRy.

  5. #5
    Awatar tarny1987

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardziej mnie interesuje to pierwsze założenie + chęć polatania na większych/lepszych maszynach.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •