Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree3Likes

Wątek: IATA/ICAO

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie IATA/ICAO


    Polecamy

    Panownie najporstsze wytłumaczenie różnicy pomiędzy IATA-ICAO.
    Wikipedia mnie zawiadła w tym przypadku

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pauleta150 Zobacz posta
    Panownie najporstsze wytłumaczenie różnicy pomiędzy IATA-ICAO.
    Wikipedia mnie zawiadła w tym przypadku
    1. International Air Transport Association (IATA) Miedzynarodowe Zrzeszenie Przewoznikow Lotniczych

    2. International Civil Aviation Organization (ICAO) Miedzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego

    Pierwsza zrzesza przewoznikow i travel agentow a druga jest bardziej zorientowana na pilotow i wlascicieli samolotow

    to tak jakby porownac zrzeszenie wlascicieli samochodow/autobusow (2) i zrzeszenie wlascicieli samochodow/autobusow uzywajacych ich do transportu w celach zarobkowych (1)

    tak na chlopski rozum

    K

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    1. International Air Transport Association (IATA) Miedzynarodowe Zrzeszenie Przewoznikow Lotniczych

    2. International Civil Aviation Organization (ICAO) Miedzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego

    Pierwsza zrzesza przewoznikow i travel agentow a druga jest bardziej zorientowana na pilotow i wlascicieli samolotow

    to tak jakby porownac zrzeszenie wlascicieli samochodow/autobusow (2) i zrzeszenie wlascicieli samochodow/autobusow uzywajacych ich do transportu w celach zarobkowych (1)

    tak na chlopski rozum

    K
    Nie wprowadzaj w błąd.

    1. ICAO to Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.
    2. Podstawowa różnica jest taka, że IATA zrzesza linie lotnicze, a ICAO państwa. Innymi słowy IATA to zrzeszenie branżowe, a ICAO to organizacja międzynarodowa i to należąca do systemu Narodów Zjednoczonych.

  4. #4
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta
    Nie wprowadzaj w błąd.

    1. ICAO to Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.
    2. Podstawowa różnica jest taka, że IATA zrzesza linie lotnicze, a ICAO państwa. Innymi słowy IATA to zrzeszenie branżowe, a ICAO to organizacja międzynarodowa i to należąca do systemu Narodów Zjednoczonych.
    w ktorym miejscu sie pomylilem. nie opisalem dokladnie a ogolnikowo. BARDZO ogolnikowo

    A do skladni/semantyki sie nie przypieprzaj bo obie te wersje sa wyminne i obie sa w uzyciu

    K

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    1. Polska nazwa ICAO.
    2. Kwestia rozróżnienia pomiędzy dwiema organizacjami. Twoje tłumaczenie nic nie wyjaśnia, a wręcz wprowadza w błąd. Od kiedy to ICAO jest zorientowane "na pilotów i właścicieli samolotów".

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Baaaaaardzo ogólnikowo.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta
    2. Kwestia rozróżnienia pomiędzy dwiema organizacjami. Twoje tłumaczenie nic nie wyjaśnia, a wręcz wprowadza w błąd. Od kiedy to ICAO jest zorientowane "na pilotów i właścicieli samolotów".
    Fakt faktem piloci mają znacznie większą styczność z ICAO niż z IATA.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Akurat jesli chodzi o nazwe, to kszychu podal prawidlowo. Natomiast cala reszta jego tlumaczenia jest calkiem bledna.

  9. #9
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Behemot

    Cytat Zamieszczone przez pauleta150 Zobacz posta
    najporstsze wytłumaczenie różnicy pomiędzy IATA-ICAO
    w sumie nie da sie wytlumaczyc prosto tego, bo to jest temat rzeka i trza by calkiem pokaznych rozmiarow rozprawke napisac. poza tym pomimo, iz te 2 organizacje dzialaja w jednej dziedzinie, to dzialaja na innych plaszczyznach. czesc ze spraw, ktorych dotykaja, zazebiaja sie a inne z kolei sa pod jurysdykcja jednej z nich a druga ich wcale nie rusza i na odwrot (w mniejszym lub wiekszym stopniu).

    a co do nazwy, to tak jak juz napisalem, obie sa poprawne tlumaczeniowo i uzywane zamiennie (chociaz czesciej jest ta, ktora podalem jako pierwsza, taka bardziej popularna wersja)

    Pozdr
    K

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Proste tlumaczenie <> bledne tlumaczenie. Z twojego tlumaczenia nic nie wynika, i kompletnie nie jest ono zwiazane z rzeczywistoscia. ICAO jest agencja Narodow Zjednoczonych, a nie wlascicieli samolotow, i zajmuje sie tworzeniem zunifikowanych przepisow dla lotnictwa cywilnego na calym swiecie. Nie jest to zadne zrzeszenie wlascicieli/uzytkownikow.

    Nazwy tez nie sa tozsame ani poprawne. Prawidlowo jest Miedzynarodowa Organizacja, bo chodzi o organizacje ogolnoswiatowa. Organizacja Miedzynarodowego Lotnictwa to jakis koszmarek jezykowy stworzony przez nieudolne tlumaczenie, sugerujacy ze jak ktos leci z Pcimia Dolnego do Gornego to go ICAO nie dotyczy.

  11. #11
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    ICAO jest agencja Narodow Zjednoczonych, a nie wlascicieli samolotow, i zajmuje sie tworzeniem zunifikowanych przepisow dla lotnictwa cywilnego na calym swiecie. Nie jest to zadne zrzeszenie wlascicieli/uzytkownikow.
    nigdzie nie napisalem ze zrzesza, tylko ze jest zorientowana. czyli ta unifikacja przepisow, zarowno dotyczacych personelu lotniczego jak i statkow powietrznych, zasad wykonywania lotow...

    K

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Akurat jesli chodzi o nazwe, to kszychu podal prawidlowo.
    No właśnie, że nie. Chodzi o to, że ICAO jest organizacją zajmującą się międzynarodowym lotnictwem cywilnym. Choćby konferencja w Chicago w 1944 była właśnie konferencją o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, a nie międzynarodową konferencją. Podobnie świadczy o tym francuska nazwa ICAO (OACI) Organisation de l'aviation civile internationale. I tak się składa, że wszystkie załączniki mają zastosowanie do lotów międzynarodowych i teoretycznie państwa członkowskie ICAO mogą stosować zupełnie inne zasady do lotów, które nie przekraczają ich granic. W praktyce byłoby to bardzo trudne, bo trzeba by mieć osobne floty statków powietrznych i osobny korpus personelu lotniczego.

    I rozróżnienie pomiędzy IATA a ICAO to wcale nie żaden temat rzeka, tylko trzeba mieć podstawową wiedzę z międzynarodowego prawa lotniczego.

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta

    I rozr&#243;żnienie pomiędzy IATA a ICAO to wcale nie żaden temat rzeka, tylko trzeba mieć podstawową wiedzę z międzynarodowego prawa lotniczego.
    I zapewne Ty posiadasz takowa wiedze. Tylko prosze Cie, krotko I w miare w najprostszy sposob. Nie rozwijaj za bardzo skrzydel I nie pisz przypadkiem powiesci ;-)

    K

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Bardzo prosta sprawa: kompletnie odmienny status prawny i członkostwo.

  15. #15
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta
    Bardzo prosta sprawa: kompletnie odmienny status prawny i członkostwo.
    Noooo to teraz wszystko jest jasne


    K

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Miało być krótko i w najprostszy sposób, tak właśnie wyjaśniłem to w poście nr 3. Czego jeszcze chcesz?

    Zupełnie nie wiem, skąd ta ironia.

  17. #17
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    http://www.aeroklub-lodz.pl/pages/Pr...rganizacje.pdf

    Wersja sprzed kilku lat, nieco straciła na aktualności, ale akurat nie w zakresie którego dotyczyło pytanie.

    Pozdrawiam
    M..M

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Niestety, w tym materiale są błędy.

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta
    Miało być krótko i w najprostszy sposób, tak właśnie wyjaśniłem to w poście nr 3. Czego jeszcze chcesz?

    Zupełnie nie wiem, skąd ta ironia.
    Chyba do sprawy podchodzisz w mało lotniczy sposób. Mi też Twoje tłumaczenie nic nie mówi a chętnie bym się dowiedział jak jest.

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    ICAO jeśli wymyśli jakieś przepisy, a siedzą tam tęgie głowy, to państwa członkowskie wdrażają te przepisy, w przypadku Polski np. jako załączniki do rozporządzeń: Annex 14 to przepisy dotyczące m.in. tego, co powinno być jak oznakowane na lotnisku, jakimi cyframi powinny być opisane kierunku pasów, jakie powinno mieć oznakowanie itd. i takie standardy prawne są na całym świecie.
    IATA jest stowarzyszeniem przewoźników lotniczych, zresztą nie wszystkich. Dba o szeroko pojęte interesy członków, prowadzi działania na rzecz bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym itd. ale nie ma mocy prawnej. Coś jak AOPA tylko dla przewoźników.
    PiotrekR, klemenko and Kaczorra like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •