Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Od 0 do CPL'a

  1. #1
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie Od 0 do CPL'a


    Polecamy

    Witam!

    Przeglądając forum nie znalazłem jednoznacznej i konkretnej odpowiedzi na moje pytania. Problem jest tej natury, że nie bardzo wiem w którą stronę iśc. Mature mam za kilka miesiecy, a marzy mi się praca pilota liniowego. Na dzień dzisiejszy nie mam żadnej licencji,(mam ważne badania lotniczo-lekarskie II klasy) choc w temacie jestem dośc obyty (czyt. od zawsze sie tym interesowałem). W planach mam zrobienie PPL'a. I tu pierwsze pytanie:

    Samego PPL'a (wraz z potrzebnym nalotem) bardziej opłaca sie robic w PL czy w USA?

    Idąc za ciosem, dlaczego by nie zrobic od razu wszystkiego? (PPL, CPL, ME, IR, frozen ATPL). W tym wypadku wybór miejsca do zrobienia licencji jest oczysiwty - USA.
    Jednakże, aby zrobic owe licencje potrzeba sporo czasu. Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale z pół roku to by to zajęło.
    A zdrugiej strony, chciałbym rozpocząc studia. Po napisaniu matury mam 4 miesiące wakacji, czyli nie wyrobie się ze zdobywaniem licencji.

    Kolejną alternatywą jest rozpoczęcie studiowania na Polibudzie Rzeszowskiej, ale to mi nie gwarantuje, że dostane się na pilotaż, ani że się zdołam tam utrzymac (dostac sie jest pewnie łatwo, jak na kazda politechnike).
    Mature pisze z matematyki i fizyki, poziom rozszerzony oczywiscie. Jestem całkiem dobry z tych przedmiotów, chociaż, gdyby słyszała to moja matematyczka, to by mnie wysmiala. Ale jestem w 99% przekonany, że ta 15-stka, ktora dostaje sie na pilotaż, jest o niebo lepsza ode mnie.

    Może innym wyjściem byłoby, że przez te 4 miesiące zrobic tyle ile sie da (licencje), potem wrocic do Polski i zaczac studiowac i w wolnym czasie wracac do USA i dokonczyc dzieła?

    Jak mówiłem problem dośc zawiły, bynajmniej dla mnie. Mam nadzieję, że coś doradzicie.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 19-07-2010 o 20:51

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na poczatek zrob PPLke w Polsce.
    zobacz lub zapytaj jak to wyglada w USA http://www.awiator.com/forum/index.p...showtopic=3883
    Teoretycznie przez 2 sezony (wakacje) mozesz zrobic i wylatac godziny do ATPL(f) i jednoczesnie studiować. Jeszcze pytanie czy masz min 100 kzl abyz zrobic za wlasna kase pelna licencje.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Pojdz na awiator i tez przeszukaj dobrze to forum. Tutaj byly juz zadawane bardzo podobne pytania - np. watek "Gdzie szkolic sie na pilota liniowego" - cale 11 stron na ten temat). Trudno cokolwiek dodac wiecej do tego tematu.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    [...]pytanie czy masz min 100 kzl abyz zrobic za wlasna kase pelna licencje.
    Jeśli masz na myśli szkolenie od zera do bohatera w Polsce to rzeczywiście "min 100tys. zł". Jeśli jednak masz na myśli szkolenie w usa, po najmniejszej linii oporu dla portfela, to przesadzasz i to mocno.

  5. #5
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Witam.

    O pieniądze się akurat nie martwie, nie stanowią problemu.

    pozdro

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Lepiej przesadzic niz nie doszacowac - cennik z forum aviatora.
    Nadwyzke $ mozna przeznaczyc na konwersje licencji z faa na jaa na dodatkowe godziny lub na instruktorke.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Od 0 do CPL'a

    Cytat Zamieszczone przez Bi3gan
    Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale z pół roku to by to zajęło.
    Jesli chodzi ci aby dostac wszystko co potrzebne do zdobycia prawego siedzenia w jakiejs regionalnej (amerykanskiej) lini lotniczej to najszybciej co widzialem to zajmie ci to okolo 9 miesiecy - wyjdziesz z nalotem okolo 250 godzin i wszystkimi PPL, IFR, ME, Commercial. Musialbys byc jakims nadczlowiekiem aby zrobic to w 6 miesiecy. Druga sprawa non-stop sie tu powtarzajaca - w USA nie ma czegos takiego jak "ATP frozen". Jest tylko pelne ATP ktore wymaga miedzy innymi 1500 godzin nalotu. Nie potrzebujesz ATP aby zdobyc zatrudnienie takie jak wyzej pisalem.

  8. #8
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Nowy plan. Uzgodniłem z rodzicami, że wszystko tzn. od 0 do frozen ATPL'a zrobie w Polszcze. Teraz problem z wyborem szkoły .
    Warszawski runway podoba mi sie (http://www.runway.pl/). Co sadzicie o tej szkole?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •