Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree4Likes

Wątek: budowanie nalotu do CPL

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie budowanie nalotu do CPL


    Polecamy

    Witam serdecznie.

    Jestem nowy na forum, więc na początku chciałbym powiedzieć wszystkim dzień dobry !

    Lotnictwem interesuję się od dziecka, od czasu jak miałem 4-5 lat wiedziałem, co chce w życiu robić. Swoją przygodę zacząłem w wieku 10 lat w modelarni, do której uczęszczałem do 21 roku życia, w między czasie szybowce, no i dwa lata temu przyszła pora na samoloty. Jako, że na latanie zarabiam sobie sam i z trudem udało mi się uzbierać kasę na PPL nieprzerwanie dążę do swoich marzeń w Tym sezonie udało mi się wylatać 20 godzin i dobić do wymaganej 30 stki PIC, aby podjąć się wolontariatu jako holownik czy wyrzut skoczków.

    W przyszłym sezonie mam zamiar poświęcić cały czerwiec, lipiec i sierpień na budowę nalotu, oczywiście latanie za kasę nie wchodzi w grę, tak więc kieruję pytanie do starszych stażem kolegów, czy wiecie, znacie lub polecacie jakieś miejsca w Polsce bądź w europie gdzie można słusznie polatać dając ze swojej strony pełną dyspozycyjność przez 3 miesiące. Aeroklub, w którym się szkoliłem posiada potężną windę, przez co holówka jest bardzo rzadko używana, spadochroniarze u nas nie funkcjonują wiec z nalotem słabo. Odległość i miejsce nie mają dla mnie znaczenia, mogę się bez problemu przebazować na 3 miesiące, jak tylko będę miał gdzie spać i postawić butlę z gazem

    Na chwilę obecną posiadam 3 typy samolotów oczywiście są to C150 C152 i C172, jeżeli chodzi o nowe typy, mam na to przygotowane środki finansowe, więc myślę, że dam radę

    z góry dziękuje za wszelką pomoc.
    Z lotniczym pozdrowieniem !

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie jest łatwo, w aeroklubach chętnych do latania i budowania na lotu za free jest sporo, trudno się dopchać. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, mówił mi, że łatwiej jest w drugiej połowie sezonu, sierpień/wrzesień, początek października, gdy kumple już swoje nalatają, są znudzeni kręceniem kółek nad lotniskiem i czasami wręcz nie ma kto wyrzucać skoczków.

    Ja osobiście na latanie zarabiam sam w tygodniu, a latam w weekendy - lot nad kilkoma państwami Europy jest ciekawszy niż kilkadziesiąt kółek nad lotniskiem w tym samym czasie. ;-) Aczkolwiek jeśli będę miał możliwość i gdzieś mi się uda dopchać to pewnie skorzystam, zawsze dodatkowe godziny mi nie utrudnią życia, a wręcz ułatwią.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    Cześć Jordan, również jestem z Poznania, co więcej wydaję mi się że nawet się znamy

    Rozumiem, że skoro mówisz o lotach nad Europą, masz na myśli pozyskiwanie chętnych pasażerów na zrzutę na samolot ?

  4. #4
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    albo jeszcze inna opcja:
    Przyjedz do UK na te trzy miesiace, jak bedziesz oszczednie zyl to spokojnie odlozysz 3500 funt
    to razy 5.2 daje Tobie prawie 20 tys zlotych
    biorac pod uwage ze C152 w PL mozesz juz miec za 350 - 400 zl/h wylatasz za to 50 godzin bez zadnego proszenia sie, i tak ja jordanj napisal, za to oblecisz europe dookola
    supermajku likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Tak znamy się, jesteś pewnie bratem Bartka. Ja zazwyczaj latam z dziewczyną na wydłużone weekendy. ..., ale opcje zrzuty na samolot i wypadu tam, gdzie z dziewczyną się raczej nie lata np. pokazy lotnicze też biorę pod uwagę. ;-)
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  6. #6
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Przyjedz do UK na te trzy miesiace, jak bedziesz oszczednie zyl to spokojnie odlozysz 3500 funt
    to razy 5.2 daje Tobie prawie 20 tys zlotych
    To jest bardzo dobra rada!

    Godziny jednak proponuję wylatać w USA. Wyjdzie taniej i ciekawiej.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    Aktualnie pracuję w Norwegii, jako pilot bezzałogowca, więc mój budżet na latanie dostał małego kopa, wcześniej zbierałem na latanie pracując jako operator żurawia wieżowego w Polsce Jednak jeśli chodzi o nabijanie nalotu, to wolałbym przyciąć na tym pieniądze, które później przeznaczyłbym na IR ME itd Tak czy inaczej, dziękuje bardzo za wszelkie rady

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Maciej, myślę, że my też się znamy

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie Budowanie nalotu w USA

    rozważam wyjazd do USA w celu budowania nalotu do CPL w miesiącach styczeń-luty 2018, czy jest ktoś może jeszcze zainteresowany takim wyjazdem, razem zawsze przyjemniej, po wstępnych kalkulacjach całość nie powinna przekroczyć 40.000 zł za 100h
    lub może podzielić się swoim doświadczeniem, jeżeli taką podróż już odbył ?

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    To ja polecam zrobić w Polsce szkolenie budowa nalotu + CPL. Będziesz zwolniony z Vatu i dużo więcej ci nie wyjdzie a nawet pewnie koniec końców wyjdzie ci szybciej i taniej. Ja dolatywanie 90h wraz ze szkoleniem i egzaminem CPL robie za 42 000.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    IR - czy warto go zrobić przed licencją CPL, z przyczyn czysto finansowych?

    Czy nalot, który zrobie podczas szkolenia do IRa, będzie się liczył do nalotu ogólnego do otrzymania licencji zawodowej?

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    IR - czy warto go zrobić przed licencją CPL, z przyczyn czysto finansowych?

    Czy nalot, który zrobie podczas szkolenia do IRa, będzie się liczył do nalotu ogólnego do otrzymania licencji zawodowej?

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli masz zamiar robić IRa ( a zakładam, że robienie CPLa bez IRa jest raczej słabym pomysłem) to tak. Nalot ze szkolenia IR liczy się do TT do CPLa, a dodatkowo (chyba to wiesz) jak masz IRa to w szkoleniu CPLowym masz wydatny skrót: zamiast 20+5, masz tylko 10+5 godzin
    m@cieq likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Dokładnie

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    czyli lepiej ir przed cpl?

  15. #15
    mawosleep
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedmi Zobacz posta
    To ja polecam zrobić w Polsce szkolenie budowa nalotu + CPL. Będziesz zwolniony z Vatu i dużo więcej ci nie wyjdzie a nawet pewnie koniec końców wyjdzie ci szybciej i taniej. Ja dolatywanie 90h wraz ze szkoleniem i egzaminem CPL robie za 42 000.
    Cześć,

    chciałem zapytać czy nic nie zmieniło się w wyżej wymienionej kwestii tzn. czy budując nalot do CPL (ok. 100 godzin) + CPL (+ ewentualnie IR ME) nadal zwolnionym się jest z 23% podatku VAT?

    Czy raczej niestety jest tak, że mając zrobioną PPL nalot potrzebny do rozpoczęcia CPL jest opodatkowany 23%?

    Przewertowałem internet (interpretacje podatkowe itd.), ale nie znalazłem niestety jednoznacznej odpowiedzi.

    Dzięki.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Z VAT. Chyba że się dogadasz z ośrodkiem na nalot + szkolenie do Zawodowej wtedy możesz uniknąć VAT.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Jeśli jesteś konsumentem to szkoda czasu na wertowaniu zasobów internetu - ciebie interesuje kwota brutto i jeśli ci odpowiada to sprawę opodatkowania pozostaw służbą księgowym ośrodka szkoleniowego.

    Jeśli natomiast jesteś przedsiębiorcą to najbezpieczniej postarać się o indywidualną interpretacje.

    W mojej, podkreślam - mojej - opinii wszystko co jest przed rozpoczęciem szkoleń zawodowych (CPL lub ATPL) jest opodatkowane stawką podstawową podatku VAT.
    Ten i ów próbuje podpierać się interpretacjami przemycając do szkoleń zawodowych budowę nalotu, NVFR, IR, MEPL robionych na PPLce, ale to sprawa śliska, albowiem:
    ....ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych
    i tylko kwestią czasu jest aż znajdzie się bystrzejszy inspektor KAS lub taki który postanowi pognębić tego czy innego przedsiębiorcę.
    jordanj likes this.

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Z VAT. Chyba że się dogadasz z ośrodkiem na nalot + szkolenie do Zawodowej wtedy możesz uniknąć VAT.
    Nie jest przypadkiem tak, że szkolenia zawodowe czyli te "powyżej" PPL(A) są zwolnione z VAT? Ośrodek wystawia fakturę z 0% VAT. Jeżeli masz działalność gospodarczą, to możesz tę kwotę jeszcze odliczyć od podatku dochodowego jako koszt? Według mnie, działalność powinna mieć jakiś związek z kierunkiem szkoleń, tj. posiadać odpowiedni wpis w PKD. Nie jestem księgowym, ale tak bym interpretował przepisy.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Budowa nalotu to nie szkolenie. Wiele ośrodków w Polsce jelłi podpiszesz umowę na szkolenie PPL-CPL z teorią ATPL i IR/ME liczy za wszystko 0% VAT ale tylko kilka ma indywidualną interpretację podatkową. Są też takie, które mają indywidualną interpretację ale jest ona niekorzystna i naliczają VAT nawet za wynajem samolotu na egzamin lub umożliwiają szkolenie zintegrowane do CPL (z pominięciem PPL, 150 godzin w szkoleniu zintegrowanym).
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  20. #20
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    lub umożliwiają szkolenie zintegrowane do CPL (z pominięciem PPL, 150 godzin w szkoleniu zintegrowanym).
    Zdaje się, że szkolenie zintegrowane jest możliwe również z PPL. Może to jest dobry sposób, o ile finansowo wychodzi opłacalnie?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •