JUBILEUSZ »   08.02.2017 - 10 urodziny lotnictwo.net.pl   

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28
Like Tree11Likes

Wątek: CPL(H) vs ATPL(A)

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    3City

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, wysłałem Panu PRIVa...gdyby nie dotarł to proszę o wiadomość na mojego maila: topik22@wp.pl,
    podeślę Panu jak można rozsądnie podejść do tematu...
    Pozdrawiam

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Navigator Zobacz posta
    Witam,
    Czy jest taka możliwość by zrobić szkolenie teoretyczne CPL(h), zdać egzamin w ULCu całość u nas w kraju kraju.
    Następnie wylatać godziny i praktyczny egzamin w U.S.A + IR(h) konwersja na EASA również w U.S.
    Czy jest ograniczenie czasowe kiedy powinienem zacząć i skończyć cześć praktyczna po zdanej teorii ?
    Pozdrawiam.
    Witam Wszystkich Sluchaczy
    Jako ze jestem na tej sciezce, ktora chce obrac kolega - powiem odrazu. Nie jest latwo. Ze Stanow przywiozlem PPLke, latalem w Helicopter Academy na Florydzie. Zajelo to 4 miesiace. Szkoly nie polecam nikomu. Jedyny sens latania tam to zdobycie CFI po 300h i latanie na foto z gosciem co dolatuje godz do CPL albo instruktaz. Jako CFI nie placisz nic za loty, ale sytuacja jest tam teraz taka, ze jest duzo instruktorow a malo studentow. Latalem na okolo 8 roznych R22 z czego kazdy mial jakis mankament. To wirnik nie do konca wywazony, to zabrudzone swiece, to zebatki kola zamachowego zjedzone albo niesprawny transponder/radio. Na R44 na przyklad nie dzialal nam do konca czujnik CHT. Bezpieczenstwa nie zrekompensuje nawet 25 stopni Celsjusza.
    No ale dalej. Najlepiej poszukac szkoly w LA albo wlasnie w Hillsboro. Na Florydzie jest kilka szkolek - Ocean Helicopters, ktora wydaje wizy i jest tam przemiał albo Coast2coast helicopters, ktora ma najlepsze ceny i maszyny ale nie wydaje wiz. Sa jeszcze szkoly po drugiej stronie wybrzeza - Tampa i te rejony, ale nie jestem w stanie nic doradzic.
    Ogolnie rzecz biorac musisz poswiecic wszystko. Mowisz, ze plywasz, wiec monete na pewno jakas juz masz. Na start radzilbym uzbierac 45 000$ i poleciec do Stanow. Wrocic tutaj ze 155h, zrobic teorie do CPLa i z zaswiadczeniem do FTO, gdzie bedziesz mial do wylatania 35h czyli nastepne 60-70 tysiecy. Z tym ze oczywiscie - nikt nie zagwarantuje Ci, ze przy takim nalocie cokolwiek dostaniesz. Ja poswiecilem juz 4 lata, zeby, podobnie jak Ty, wypracowac pozycje na morzu i pieniadz wpakowac w zdobycie CPL, jednak te 4 lata mam praktycznie wyjete z zycia. Mysle jednak, ze nie warto tracic nadziei. Koledzy juz w zasadzie wyczerpali temat. Jesli czujesz sie na tyle silny, aby isc ta droga to 'go', ale latwo nie bedzie.

    Pozdrowienia od kolegi z branzy
    Maciey likes this.

  3. #23

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    3City

    Domyślnie

    Bardzo rzeczowy opis.... 4 lata wycięte i brak perspektyw.... Widać, że przeszedł Pan ścieżkę w USA co odkryło straszne niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa, bo stan techniczny śmigłowca to bezpieczeństwo...
    Podziwiam zaparcia...i życzę sukcesów...
    ps. 4 lata temu kurs USD wyglądał bardziej obiecująco niż dziś....

  4. #24

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.

  5. #25
    Awatar Navigator

    Dołączył
    Feb 2016
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Witam wszystkich,
    Na wstępie chciałem podziękować koledze z branży India Papa za rzeczową wypowiedź, mam nadzieję że kiedyś będę mógł się podzielić informacjami jak to jest z kursami/nalotem w U.S.A Wymyśliłem sobie że zacznę od PPL(h) w Polsce by mieć licencje Europejską. Następnie nalot do CPLa będę budować w USA wraz z licencją instruktorską, jak już zabrnę tak daleko to się będę zastanawiał co dalej (-:

    Pozdrawiam i szczerze dziękuję za cenne rady, Kolegi z branży i przede wszystkim topik22
    Konrad

  6. #26
    Awatar Navigator

    Dołączył
    Feb 2016
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    IndiaPapa, wysłałem do Ciebie PRIVa.

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.
    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.
    No to ja chyba mam tylko dwa. Na bogactwo to proponuję abyśmy założyli kryptowalutę. Podobno inwestycja zwraca się w 1000% :>
    ATPL w UK? Kto wie może wylądujesz na fotelu obok księcia Williama I co zdałeś te egzaminy?

    Konrad wiadomość odebrana. Zrób jak uważasz. CFI to dobry pomysł, jednak trzeba mieć przynajmniej te 67000$. Mi jak na razie z kapelusza wychodzi tylko królik, nic hajsu hehe

    żeby wszystko stało poza śmigłem, pozdr!

  8. #28

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez IndiaPapa Zobacz posta
    No to ja chyba mam tylko dwa. Na bogactwo to proponuję abyśmy założyli kryptowalutę. Podobno inwestycja zwraca się w 1000% :>
    ATPL w UK? Kto wie może wylądujesz na fotelu obok księcia Williama I co zdałeś te egzaminy?



    żeby wszystko stało poza śmigłem, pozdr!
    Pierwsza sesja, zdane Air Law, Met, Human, Coms, zabrakło "szczęścia" przy Opsach. Nie polecam robić sześciu egzaminów na jednej sesji. Teraz kolej na następną sesje we wrześniu.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •