Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 32 z 32
Like Tree11Likes

Wątek: CPL(H) vs ATPL(A)

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    3City

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, wysłałem Panu PRIVa...gdyby nie dotarł to proszę o wiadomość na mojego maila: topik22@wp.pl,
    podeślę Panu jak można rozsądnie podejść do tematu...
    Pozdrawiam

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Navigator Zobacz posta
    Witam,
    Czy jest taka możliwość by zrobić szkolenie teoretyczne CPL(h), zdać egzamin w ULCu całość u nas w kraju kraju.
    Następnie wylatać godziny i praktyczny egzamin w U.S.A + IR(h) konwersja na EASA również w U.S.
    Czy jest ograniczenie czasowe kiedy powinienem zacząć i skończyć cześć praktyczna po zdanej teorii ?
    Pozdrawiam.
    Witam Wszystkich Sluchaczy
    Jako ze jestem na tej sciezce, ktora chce obrac kolega - powiem odrazu. Nie jest latwo. Ze Stanow przywiozlem PPLke, latalem w Helicopter Academy na Florydzie. Zajelo to 4 miesiace. Szkoly nie polecam nikomu. Jedyny sens latania tam to zdobycie CFI po 300h i latanie na foto z gosciem co dolatuje godz do CPL albo instruktaz. Jako CFI nie placisz nic za loty, ale sytuacja jest tam teraz taka, ze jest duzo instruktorow a malo studentow. Latalem na okolo 8 roznych R22 z czego kazdy mial jakis mankament. To wirnik nie do konca wywazony, to zabrudzone swiece, to zebatki kola zamachowego zjedzone albo niesprawny transponder/radio. Na R44 na przyklad nie dzialal nam do konca czujnik CHT. Bezpieczenstwa nie zrekompensuje nawet 25 stopni Celsjusza.
    No ale dalej. Najlepiej poszukac szkoly w LA albo wlasnie w Hillsboro. Na Florydzie jest kilka szkolek - Ocean Helicopters, ktora wydaje wizy i jest tam przemiał albo Coast2coast helicopters, ktora ma najlepsze ceny i maszyny ale nie wydaje wiz. Sa jeszcze szkoly po drugiej stronie wybrzeza - Tampa i te rejony, ale nie jestem w stanie nic doradzic.
    Ogolnie rzecz biorac musisz poswiecic wszystko. Mowisz, ze plywasz, wiec monete na pewno jakas juz masz. Na start radzilbym uzbierac 45 000$ i poleciec do Stanow. Wrocic tutaj ze 155h, zrobic teorie do CPLa i z zaswiadczeniem do FTO, gdzie bedziesz mial do wylatania 35h czyli nastepne 60-70 tysiecy. Z tym ze oczywiscie - nikt nie zagwarantuje Ci, ze przy takim nalocie cokolwiek dostaniesz. Ja poswiecilem juz 4 lata, zeby, podobnie jak Ty, wypracowac pozycje na morzu i pieniadz wpakowac w zdobycie CPL, jednak te 4 lata mam praktycznie wyjete z zycia. Mysle jednak, ze nie warto tracic nadziei. Koledzy juz w zasadzie wyczerpali temat. Jesli czujesz sie na tyle silny, aby isc ta droga to 'go', ale latwo nie bedzie.

    Pozdrowienia od kolegi z branzy
    Maciey likes this.

  3. #23

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    3City

    Domyślnie

    Bardzo rzeczowy opis.... 4 lata wycięte i brak perspektyw.... Widać, że przeszedł Pan ścieżkę w USA co odkryło straszne niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa, bo stan techniczny śmigłowca to bezpieczeństwo...
    Podziwiam zaparcia...i życzę sukcesów...
    ps. 4 lata temu kurs USD wyglądał bardziej obiecująco niż dziś....

  4. #24

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.

  5. #25
    Awatar Navigator

    Dołączył
    Feb 2016
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Witam wszystkich,
    Na wstępie chciałem podziękować koledze z branży India Papa za rzeczową wypowiedź, mam nadzieję że kiedyś będę mógł się podzielić informacjami jak to jest z kursami/nalotem w U.S.A Wymyśliłem sobie że zacznę od PPL(h) w Polsce by mieć licencje Europejską. Następnie nalot do CPLa będę budować w USA wraz z licencją instruktorską, jak już zabrnę tak daleko to się będę zastanawiał co dalej (-:

    Pozdrawiam i szczerze dziękuję za cenne rady, Kolegi z branży i przede wszystkim topik22
    Konrad

  6. #26
    Awatar Navigator

    Dołączył
    Feb 2016
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    IndiaPapa, wysłałem do Ciebie PRIVa.

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.
    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Nie jest łatwo bez względu na opcje jaką się wybierze. Czy to uzyskanie uprawnień w PL, USA, czy UK tak jak w moim przypadku. Można to zrobić sprawnie jeśli tylko jest się "pięknym bogatym i zdolnym". Jeśli natomiast brakuje któregoś z tych elementów to już trochę gorzej. Jak na razie zajęło mi to niecałe trzy lata pracy. 130h nalotu i za dwa tygodnie pierwsze egzaminy ATPL(H) w CAA. Znalezienie pracy po ukończeniu szkolenia to zupełnie inny temat. Życzę powodzenia i wytrwałości.
    No to ja chyba mam tylko dwa. Na bogactwo to proponuję abyśmy założyli kryptowalutę. Podobno inwestycja zwraca się w 1000% :>
    ATPL w UK? Kto wie może wylądujesz na fotelu obok księcia Williama I co zdałeś te egzaminy?

    Konrad wiadomość odebrana. Zrób jak uważasz. CFI to dobry pomysł, jednak trzeba mieć przynajmniej te 67000$. Mi jak na razie z kapelusza wychodzi tylko królik, nic hajsu hehe

    żeby wszystko stało poza śmigłem, pozdr!

  8. #28

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez IndiaPapa Zobacz posta
    No to ja chyba mam tylko dwa. Na bogactwo to proponuję abyśmy założyli kryptowalutę. Podobno inwestycja zwraca się w 1000% :>
    ATPL w UK? Kto wie może wylądujesz na fotelu obok księcia Williama I co zdałeś te egzaminy?



    żeby wszystko stało poza śmigłem, pozdr!
    Pierwsza sesja, zdane Air Law, Met, Human, Coms, zabrakło "szczęścia" przy Opsach. Nie polecam robić sześciu egzaminów na jednej sesji. Teraz kolej na następną sesje we wrześniu.

  9. #29

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    I jak tam Wasze dalsze posunięcia? Udało się zrobić licencję?

  10. #30
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Witam. Nie zagłębiałem się póki co w PARTy ale może ma ktoś wiedzę jak wyglądania szkolenie od 0 do CPL(H) posiadając CPL(A)? Da się zredukować nalot, może jakieś egzaminy?
    70-300 + D5100


  11. #31
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie znalazłem nic o zaliczeniu wiedzy z CPL(A) na poczet CPL(H), ale są zapisy o ATPL. Jak ktoś ma ATPL(A) to żeby mieć ATPL(H) odbywa szkolenie pomostowe, a następnie zdaje tylko te przedmioty, które zawierają różnicę pomiędzy klasami SP, tj. wiedza ogólna o SP, przyrządy, osiągi i planowanie, procedury operacyjne i zasady lotu. Jest tu jednak mowa o posiadaczach licencji ATPL, nie o zdanej teorii z danego zakresu. Jednak ja zwróciłem się z pismem do ULC i jako osoba ze zdaną teorią ATPL(H) uzyskałem zgodę urzędu na zdanie ww. przedmiotów, nie całości. Licencji liniowej jako takiej nie posiadałem. Musiałem przedstawić zaświadczenie o odbyciu "szkolenia pomostowego" co w praktyce wiązało się z uczestnictwem w normalnym kursie ATPL(A). Czy ULC postępuje tak z zasady czy zrobił tak z rozpędu tego nie wiem, zapis w FCL jest bowiem dość jednoznaczny i mówiący o "posiadaczach licencji".
    Co do praktyki to raczej nie ma co liczyć na ulgi.

  12. #32

    Dołączył
    Oct 2021
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam, czy koledze po fachu navigatorovi udało się osiągnąć cel? Chciałem odgrzać trochę temat i dopytać o budowę na lotu w Hillsboro, czy to jeszcze ma sens? Czy latanie w USA nadal jest tak dużo tańsze niż w Polsce bo po przewertowaniu ofert z Florydy to już nie wygląda tak różowo jak kiedyś. Ma ktoś może jakieś ciekawe rady gdzie te godziny wylatać do Cpl H nie sprzedając mieszkania i nerki?

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •