JAR-FCL 1.155 Praktyka i zaliczanie
(Patrz JAR-FCL 1.050(a)(3))
(Patrz Załącznik 1 do JAR-FCL 1.160 oraz 1.165(a)(1) do (3))
(Patrz AMC FCL 1.160 1.165(a)(1) do (3))
(a) Szkolenie zintegrowane
(1) Praktyka. Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A), który ukończył szkolenie zintegrowane musi wykonać co najmniej 150 godzin lotu jako pilot samolotów posiadających świadectwo zdatności do lotu wydane lub uznane przez państwa członkowskie JAA.
(2) Zaliczanie. [ Szczegóły dotyczące zaliczania godzin lotu wymaganego w (a) (1), zawarte są w paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR- FCL 1.160 i 1.165 (a) (1), paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR-FCL1.160 i 1.165 (a) (2) lub w paragrafie 4 w Załączniku 1 do JAR-FCL 1.160 i 1.165 (a) (3).]
(b) Szkolenie modułowe
(1) Praktyka. Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota zawodowego (samoloty) (CPL(A)), który nie ukończył szkolenia zintegrowanego musi wykonać co najmniej 200 godzin lotu jako pilot samolotów posiadających świadectwo sprawności technicznej wydane lub uznane przez Władzę Lotniczą Państwa członkowskiego JAA.
(2)Zaliczenie. Z nalotu 200 godzin:
[(i) 30 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją PPL (H) na śmigłowcach; lub ]
[(ii)] 100 godzin może być wykonane jako pilot-dowódca z licencją CPL (H) na śmigłowcach; lub
[(iii)]
30 godzin jako pilot dowódca na motoszybowcach turystycznych lub na szybowcach.
(c) Czas lotu. Kandydat musi wykonać na samolotach, w szkoleniu zintegrowanym 150 godzin lotu (patrz JAR-FCL 1.050(a)(3)) natomiast w szkoleniu modułowym 200 godzin lotu, na które musi składać się co najmniej:
(1) 100 godzin jako pilota-dowódca lub 70 godzin jako pilot-dowódca jeśli wykonano je podczas szkolenia zintegrowanego jak podano w Załączniku 1 do JAR-FCL 1.160 i 1.165(a)(1) do (3) oraz AMC FCL 1.160 i 1.165(a)(1), (2) i (3);
(2) 20 godzin w lotach po trasie jako pilot-dowódca (PIC), w tym lot po trasie o długości co najmniej 540 km (300 NM) podczas którego wykonano dwa lądowania z pełnym zatrzymaniem na dwu różnych lotniskach, z których żadne nie jest lotniskiem odlotu;
(3) 10 godzin szkolenia w lotach wg wskazań przyrządów pokładowych z których nie więcej niż 5 godzin może być czasem ćwiczeń na ziemi; i
(4) 5 godzin lotu w nocy zgodnie z wymaganiami JAR-FCL 1.165(b)
Zakładki