Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Robienie 1000 godzin nalotu za granicą lub w polsce


    Polecamy

    Witam wszystkich.
    Jestem uczniem liceum i ostatnimi czasy zainteresowałem się pracą pilota śmigłowca, do której docelowo będzie czekało mnie uzbieranie 1000 godzin nalotu z czego co najmniej 500 na śmigłowcach.

    Wiem, że w Polsce zasadniczo dałoby się z powodzeniem zrobić samo CPL(H) w Politechnice Rzeszowskiej czy innej cywilnej szkole lotniczej praktycznie za darmo, gorzej jest natomiast z nalotem. Tu z góry zaznaczam - chciałbym ominąć jakiekolwiek latanie w wojsku.

    Nie będę udawać znawcy - słyszałem, że bardziej opłaca się robić nalot w USA, czy ogólnie na zachodzie niż w Polsce, ale moja wiedza się tutaj kończy

    Dlatego prosiłbym każdą osobę, która przeszła drogę do uzbierania jakiejś większej puli nalotu na śmigłach czy to w u nas, czy za granicą (szczególnie jakimś anglojęzycznym kraju) o przybliżenie swojej historii. Jakie podejmowaliście prace? W jakich gałęziach gospodarki, w jakich konkretnych firmach? Co polecacie? Co odradzacie? Na co trzeba uważać? Jak wygląda sprawa z konwersją nalotu nabitego za granicą później w naszej ojczyźnie (bo podobno z tym też są problemy)? Jak z uprawnieniami?

    Zachęcam każdego pilota do podzielenia się doświadczeniami Z góry dziękuję za każdy skrawek posta i informacji

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonex307 Zobacz posta
    Witam wszystkich.
    Jestem uczniem liceum i ostatnimi czasy zainteresowałem się pracą pilota śmigłowca, do której docelowo będzie czekało mnie uzbieranie 1000 godzin nalotu z czego co najmniej 500 na śmigłowcach.

    Wiem, że w Polsce zasadniczo dałoby się z powodzeniem zrobić samo CPL(H) w Politechnice Rzeszowskiej czy innej cywilnej szkole lotniczej praktycznie za darmo, gorzej jest natomiast z nalotem. Tu z góry zaznaczam - chciałbym ominąć jakiekolwiek latanie w wojsku.

    Nie będę udawać znawcy - słyszałem, że bardziej opłaca się robić nalot w USA, czy ogólnie na zachodzie niż w Polsce, ale moja wiedza się tutaj kończy

    Dlatego prosiłbym każdą osobę, która przeszła drogę do uzbierania jakiejś większej puli nalotu na śmigłach czy to w u nas, czy za granicą (szczególnie jakimś anglojęzycznym kraju) o przybliżenie swojej historii. Jakie podejmowaliście prace? W jakich gałęziach gospodarki, w jakich konkretnych firmach? Co polecacie? Co odradzacie? Na co trzeba uważać? Jak wygląda sprawa z konwersją nalotu nabitego za granicą później w naszej ojczyźnie (bo podobno z tym też są problemy)? Jak z uprawnieniami?

    Zachęcam każdego pilota do podzielenia się doświadczeniami Z góry dziękuję za każdy skrawek posta i informacji
    Witam kolego. Szczerze mówiąc gdybym to ja był w twoim wieku to zastanowił bym się jednak nad ścieżką wojskową. Samo zrobienie licencji w cywilu to koszt około 300.000 PLN (200 h). W wojsku wyszkolisz się za darmo a i perspektywa pracy jest bardziej pewna niżeli w cywilu. Pamiętaj że aktualnie armia modernizuje flotę śmigłowcową i z pewnością będzie potrzebowała młodego narybku. Pozdrawiam.

  3. #3
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Witam kolego. Szczerze mówiąc gdybym to ja był w twoim wieku to zastanowił bym się jednak nad ścieżką wojskową. Samo zrobienie licencji w cywilu to koszt około 300.000 PLN (200 h). W wojsku wyszkolisz się za darmo a i perspektywa pracy jest bardziej pewna niżeli w cywilu. Pamiętaj że aktualnie armia modernizuje flotę śmigłowcową i z pewnością będzie potrzebowała młodego narybku. Pozdrawiam.
    Rada dobra, pod warunkiem, że zainteresowana osoba nie ma nic przeciwko bycia żołnierzem, co między innymi wiąże się z uczestniczeniem w działaniach wojennych, bez względu na to jak to nazwiemy, misja stabilizacyjna, szkolenie czy wprost wojna.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie

    mając cpl (h) z malutkim doświadczeniem cieżko bedzie znaleźć prace gdzie bedziesz mógł zrobić 1000 pic'a. Po pierwsze dlatego ze rynek jest bardzo hermetyczny mało osób w PL ma takie papiery to do tego jest wielu wojaków z duzym doswiadzeniem na poważnych maszynach. Oczywiście wszyscy chcą atakować LPR bo to jedyna rozsądna opcja dla pilotów śmigłowcowych, z resztą w samym LPR 95% to emeryci z MONu. Ale może bedziesz miał szczęście, może akurat coś sie uda złapać i bedziesz miał szanse budować nalot. Jeśli masz wchodzić w kredyty w celu zrobienia szkolenia to odmawiam jesli masz gotówke to wchodź w to.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi

    Nie rozumiem tylko dlaczego wszyscy tu straszą kosztami prywatnego szkolenia śmigłowcowego, które fakt - kosztuje krocie, skoro tak jak wyżej wspomniałem myślę o zrobieniu CPLH w jakiejś lotniczej szkole cywilnej (Politechnika Rzeszowska/ WSOSP AOSL/ PWSZ Chełm), które po zakwalifikowaniu się na pilotaż, jest jak mi wiadomo darmowe (chyba, że się mylę - wtedy proszę o uświadomienie błędu)

    Dalej czekam na parę słów od kogoś, kto nabijał nalot cywilnie, na własną rękę i "wie jak jest"

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonex307 Zobacz posta
    Witam wszystkich.
    Nie będę udawać znawcy - słyszałem, że bardziej opłaca się robić nalot w USA, czy ogólnie na zachodzie niż w Polsce, ale moja wiedza się tutaj kończy

    Dlatego prosiłbym każdą osobę, która przeszła drogę do uzbierania jakiejś większej puli nalotu na śmigłach czy to w u nas, czy za granicą (szczególnie jakimś anglojęzycznym kraju) o przybliżenie swojej historii. Jakie podejmowaliście prace? W jakich gałęziach gospodarki, w jakich konkretnych firmach? Co polecacie? Co odradzacie? Na co trzeba uważać? Jak wygląda sprawa z konwersją nalotu nabitego za granicą później w naszej ojczyźnie (bo podobno z tym też są problemy)? Jak z uprawnieniami?

    Zachęcam każdego pilota do podzielenia się doświadczeniami Z góry dziękuję za każdy skrawek posta i informacji
    Polecam lekturę : http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0193:PL:PDF
    Str 86 to wymagania w przypadku robienia licencji CPL robionej modułowo. Wcześniej jest trochę o kursie zintegrowanym, Radziłbym również pogrzebać na forum. Kolega spod Krakowa właśnie napisał ile kosztuje zrobienie CPLki w trybie zintegrowanym w Polsce - 216 000pln. W Stanach wyjdzie podobnie a może i ciutkę taniej, nie licząc pieniędzy wydanych na alkohol Jednak doświadczenie jakie tam zbierzesz jest nieocenione.
    Jeśli chciałbyś zebrać nalot szybciej to jedyną drogą jest instruktorka. W Stanach szkoła która Cię przyjmie z miejsca jako CFI to Helicopter Academy, ale musisz zrobić u nich kurs instruktorski i wylatać w sumie 300h. Potem w zależności jak jesteś wytrzymały to może dobijesz do 1000 (już wypowiadałem się na temat tej szkoły w innym temacie). Inne szkoły ponoć tak łatwo nie zatrudniają, ale nie jestem w tej kwestii omnibusem. Z resztą jak i tak zrobisz ten 1000 w Stanach to czeka Cię najpierw konwersja PPL FAA na EASA a potem modułowy kurs do CPL/ATPL. Także zbieraj hajs hajs kolego. I pamiętaj że te pieniądze raczej do Ciebie tak szybko nie wrócą:P

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzięki za "lekturę" Przyda się.
    Odnośnie tego wpisu, że CPL(H) kosztuje 216 000 mam pewne wątpliwości:Cennik szkoleń lotniczych - Szkoła lotnicza Salt Aviation - kursy pilota, szkolenia latania, licencje pilota
    Koszt faktycznie wychodziłby 216k, tyle że netto. Mam rozumieć, że w SALT jest jakaś opcja zwolnienia z VAT'u?
    Idąc dalej: Co masz na myśli poprzez "nieocenione doświadczenie"? - rozumiem, wyciągnięcie języka na poziom maksymalny, ale są poza tym jakieś różnice szkoleniowe?
    Jak widzę tą opcję z Heli Academy to nasuwa mi się od razu: czy orientujesz się jak ciężko jest tam ze zmianą instruktora? Bo jak faktycznie biorą każdego, to znając moje szczęście, jeżeli się tam wybiorę, to trafię na kogoś niezbyt dobrego
    I Co do końcówki: mówisz o nostryfikacji PPL i kursie modułowym do CPL/ATPL - to całego CPL (z praktyką włącznie) trzeba powtarzać w Polsce?
    Z góry dzięki za odpowiedź

  8. #8

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonex307 Zobacz posta
    Dzięki za "lekturę" Przyda się.
    Odnośnie tego wpisu, że CPL(H) kosztuje 216 000 mam pewne wątpliwości:Cennik szkoleń lotniczych - Szkoła lotnicza Salt Aviation - kursy pilota, szkolenia latania, licencje pilota
    Koszt faktycznie wychodziłby 216k, tyle że netto. Mam rozumieć, że w SALT jest jakaś opcja zwolnienia z VAT'u? :
    Szkolenia zawodowe są zwolnione z VAT. Nie tylko lotnicze. Istotne jest podpisanie umowy na szkolenie, a nie wynajmowanie z doskoku.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Oooo... to chociaż tyle dobrego. Dzięki za informację

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie CPL (H)

    Bo widzisz drogi kolego Polska to taki dziwny kraj.
    Nasz urząd przeciwlotniczy (ULC) jest przekonany, a swojej opinii nieomylny, że nikt i nigdzie na świecie nie nauczy cię tak dobrze latać jak na naszych rodzimych lotniskach i przez naszych rodzimych instruktorów, płacąc za każdy egzamin, oczywiście dla ULC, niebotyczne niczym nie uzasadnione stawki. Dopiero tak przygotowany możesz pokazać tym nic nie umiejącym Amerykanom, czy też innej nacji, jak lata prawdziwy lotnik.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Powiem ci tylko tyle, że nawet jeśli zrobiłbyś CPL na uczelni którejkolwiek i dalej nie miał z tego pracy (jedynie wojsko jak wyżej wspomniane) to sam nalot do minimum 500h(policja chyba przy tylu rozwaza twoja kandydature) kosztowałoby cie kupe kasy, która jakbys mial to moglbys zaiwestowac w siebie w inny sposob dajacy wiekszy zarobek. Niestety takie sa realia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •