Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie Kurs zintegrowany


    Polecamy

    Witam!!!!!!!
    Jestem zainteresowany zrobieniem kursu zintegrowanego, znalazłem ofertę 216 tys(R22) od SALT AERO ktoś coś wie o tej firmie??? Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda kurs teoretyczny, czy to jest pisemny? ustny? test? Jest on w j.ang, czy trzeba go znać perfekcyjnie żeby zdać ten egzamin?
    Teraz o czymś o czym wiem że będzie ciężko, ale mam nadzieję ją dostać, czyli praca ;-) Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć? , obecnie przebywam w Uk może tutaj byłoby łatwiej? Czy na samym cpl można dostać pracę, czy może trzeba będzie zrobić dodatkowe kursy VFR itp???? Panowie wiem że może być ciężko, ale jestem pozytywnie nastawiony ;-) Wiem że trzeba mieć 1000h żeby dostać coś dobrego, ale czy wszyscy to wojskowi piloci?? Jeżeli nie to też musieli jakoś zacząć.
    Wiem że w większym lub mniejszym stopniu ale na pewno mi pomożecie.

  2. #2

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    O tym jak wygląda szkolenie to najlepiej zapytaj się w szkole. Na pewno z przyjemnością ci wszystko wytłumaczą. PPL raczej jest po polsku, a później zależy od trybu. Jeśli robisz teorię do ATPL(H), to kurs pewnie jest mieszany a egzamin po angielsku.

    "Czy na samym cpl można dostać pracę, czy może trzeba będzie zrobić dodatkowe kursy VFR itp"
    Trochę mieszasz pojęcia CPL to licencja uprawniająca cię do pracy zarobkowej. VFR to reguły lotu wdłg. wzroku, czyli podstawowe - nabywane razem z PPL. Może chodziło Ci o IFR? Będąc pilotem samolotowym na pewno trzeba zrobić IFR, ciężko wyobrazić sobie bez tego pracę. W śmigłowcach raczej podobnie, chociaż to na pewno inny IFR.

    Może zacznij od poczytania tu:
    https://unitedsky.eu/jak-zostac-pilotem/

    216 tyś wydaje się bardzo korzystną ceną. Bo to ok. 1000zł za godzinę (zakładając,że całe szkolenie to te 200 z hakiem godzin). Jak na śmigłowiec bardzo mało.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o godziny to będzie ich 135 nalotu ( przy kursie zintegrowanym), przynajmniej tak sekretarka mówiła ;-)

  4. #4

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    To co zawiera to szkolenie zintegrowane? Przecież do CPL(jakiegokolwiek) trzeba mieć 200h nalotu. Chyba, że zakłądają, ze posiadasz już PPL.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    A nie jest przypadkiem tak, że kurs zintegrowany czyli zaczynasz od zera wychodzisz z licencją CPL (bez PPL) nie jest właśnie krótszy? Chociaż fakt, 135 h nawet jak na integrę brzmi jakoś mało.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Zatwierdzony kurs szkolenia – pilot zawodowy śmigłowca CPL(H) w wersji zintegrowanej składa się z 350 godzin zajęć teoretycznych (200 godzin dla posiadaczy PPL(H)) z czego minimum 65 godzin stanowią wykłady (50 godzin dla posiadaczy PPL(H)) a reszta może być samokształceniem. Kurs praktyczny składa się z minimum 135 godzin szkolenia w locie (może być skrócone o 50% posiadanego doświadczenia – maksymalnie o 40 godzin dla posiadaczy PPL(H) i 50 godzin dla posiadaczy PPL(H) z uprawnieniem do wykonywania lotów nocnych.

    To jest wpis z HELIPOLAND.

  7. #7

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Zwróć uwagę na to:

    Licencja pilota śmigłowcowego zawodowego – CPL(H) – wymagania wstępne przed rozpoczęciem szkolenia:
    • Minimalny wiek to 17 lat
    • W przypadku kursu modułowego posiadanie ważnej licencji PPL(H)

    To jest sam kurs na CPL(H), czyli pewnie budowanie nalotu + szkolenie. Zakładają, że masz już PPL(H) - to nie jest kurs typu "od 0 do bohatera".

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek86 Zobacz posta
    Witam!!!!!!!
    Jestem zainteresowany zrobieniem kursu zintegrowanego, znalazłem ofertę 216 tys(R22) od SALT AERO ktoś coś wie o tej firmie??? Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda kurs teoretyczny, czy to jest pisemny? ustny? test? Jest on w j.ang, czy trzeba go znać perfekcyjnie żeby zdać ten egzamin?
    Teraz o czymś o czym wiem że będzie ciężko, ale mam nadzieję ją dostać, czyli praca ;-) Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć? , obecnie przebywam w Uk może tutaj byłoby łatwiej? Czy na samym cpl można dostać pracę, czy może trzeba będzie zrobić dodatkowe kursy VFR itp???? Panowie wiem że może być ciężko, ale jestem pozytywnie nastawiony ;-) Wiem że trzeba mieć 1000h żeby dostać coś dobrego, ale czy wszyscy to wojskowi piloci?? Jeżeli nie to też musieli jakoś zacząć.
    Wiem że w większym lub mniejszym stopniu ale na pewno mi pomożecie.
    Witam kolego. Jeśli jesteś w uk to najlepiej znajdz w pobliżu miejsca zamieszkania szkołę i skorzystaj z lekcji zapoznawczej. Instruktor na miejscu wszystko ci wytłumaczy. Kurs teoretyczny do PPLH w uk to dziecinada. Kupujesz książki na przykład na Ebayu, zdajesz 9 przedmiotów w szkole w której robisz kurs a w między czasie latasz z instruktorem minimum 45h i na koniec zdajesz egzamin praktyczny. Wszystko. Zabawa zaczyna się później. Nalot, ATPLH, itp., itd. Jeśli jesteś w uk to myślę że to najlepsze miejsce do zdobywania uprawnień. Ja szkolę się w Sloane Helicopters na lotnisku Sywell, Northampton. Pozdrawiam.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •