Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Krótka Prosta
  • 1 Post By MADBALL

Wątek: Jak liczy się nalot aby przystąpić do CPL

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie Jak liczy się nalot aby przystąpić do CPL


    Polecamy

    Witam,

    Aby przystapić do kursu CPL, trzeba mieć nalot 150 godzin. Czy te 150 godzin jest liczone wraz z tymi 45 godzinami, które uzyskałem robiąc kurs PPL, czy musi być to nalot powyżej tych 45 h?

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Dokładnie jest to 155 godzin, godziny które wylatasz w trakcie PPL zaliczają się do nalotu ogólnego. Warunkiem do CPL jest 50 godzin nalotu samodzielnego (PIC). Tak jest w UK, PL chyba tak samo.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    A propo PIC. Czy to prawda ze podczas latania dowódczego, nie mogę mieć nikogo w kabinie?? nawet kolezanki czy kolegi który po prostu leci że mną dla towarzystwa ?

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyPilot Zobacz posta
    A propo PIC. Czy to prawda ze podczas latania dowódczego, nie mogę mieć nikogo w kabinie?? nawet kolezanki czy kolegi który po prostu leci że mną dla towarzystwa ?
    Żeby nie dać się zwieść różnym dziwnym dobry radom, sugeruję przeczytać choćby tę część FCLów gdzie są definicje - wiele się może rozjaśnić....
    jordanj likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie

    Dziękuję "MADBALL". Mógłbyś mi jeszcze napisać jak krok po kroku przystępować w celu uzyskania full atpl, tzn co po kolei trzeba robić mając czystą licencję ppl z podstawowym nalotem? Co dalej? Jak możesz to napisz liczbowo: 1,2,3 itd. Pozdrawiam.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    W UK wygląda to następująco. Mając licencje PPL zapisujesz się na kurs ATPL w jednym z certyfikowanych ośrodków. Można ten kurs robić dziennie w ciągu na przykład 6 miesięcy lub zaocznie. Polecam również poszperać w internetach, na forum nie dowiesz się tyle co poprzez samodzielne wyszukanie tych informacji. Odwiedz stronę ULC Start - Urząd Lotnictwa Cywilnego jak i również EASA https://www.easa.europa.eu/easa-and-...edical/aircrew. Tam się dowiesz wszystkiego co Cię interesuje.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Kolega pytał o full ATPL - do tego trzeba pracować już w liniach i trzeba aby pracodawca chciał, żebyś tą licencję otrzymał... w przeciwnym wypadku jest ciężko.

    W skrócie:
    -1500h nalotu total
    -500h nalotu w załodze wieloosobowej
    -250h PIC, można uzupełniać PIC(US)em...w dużym skrócie (tu są najczęściej problemy)
    -200h ogólnego po trasach oraz 100h PIC po trasach, można uzupełnić PIC(US)em (tu też są problemy jak ktoś nie polatał za dużo w małym lotnictwie)
    -75h w IFR
    -100h w nocy (nalot copilot się zalicza do tego wiec bez problemu)

  8. #8
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Kolega pytał o full ATPL - do tego trzeba pracować już w liniach i trzeba aby pracodawca chciał, żebyś tą licencję otrzymał... w przeciwnym wypadku jest ciężko.
    Nie trzeba pracować w liniach, krytycznym warunkiem jest 500 godzin na samolocie z załogą wieloosobową. Co oczywiście niewiele zmienia w praktyce bo poza liniami chyba jednak wymogi w stosunku do doświadczenia większe.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Nie trzeba pracować w liniach, krytycznym warunkiem jest 500 godzin na samolocie z załogą wieloosobową.
    Ano właśnie tak jest, niby można wyrzucać np. skoczków na An28 ale uznałem, że to margines. Chociaż poza liniami nawet sam egzamin byłby trudny bo zwykle zdaje się go na FFS wg procedur danej linii. Nawet sama nazwa licencji ATPL mocno sugeruje, że jest ona mocno związania z liniami . Napisałem w dużym uproszczeniu bo bardzo dokładna odpowiedz po pierwsze nie zostałaby zrozumiana, po drugie byłaby bardzo długa a po trzecie nic by nie wniosła.

  10. #10
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Dokładnie jest to 155 godzin, godziny które wylatasz w trakcie PPL zaliczają się do nalotu ogólnego. Warunkiem do CPL jest 50 godzin nalotu samodzielnego (PIC).
    Gdzie jest przepis o tych 50h PICa przed rozpoczęciem?

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Gdzie jest przepis o tych 50h PICa przed rozpoczęciem?
    Nie wiem jak w CAA, ale EASA chce 100 PIC (choć coś nie mogę znaleźć konkretnego zapisu w PART-FCL).

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Gdzie jest przepis o tych 50h PICa przed rozpoczęciem?
    CPL(A)
    Pilot in Command (PIC) 100 hours as PIC, of which 20 hours of cross-country flight as PIC, which shall include a VFR cross-country flight of at least 540km (300 NM), in the course of which full stop landings at two aerodromes different from the aerodrome of departure must be made.
    CPL(H)
    This must include the following for Pilot in Command (PIC)

    • 50 hours as PIC, of which 10 hours of cross-country flight as PIC, including a VFR cross-country flight of at least 185 km (100NM), in the course of which full stop landings at two aerodromes different from the aerodrome of departure must be made


    To ze strony CAA, inaczej to wygląda przy kursie zintegrowanym 70(PIC) przy CPL(A). Sprostuje tylko że ja na śmigle latam więc podałem 50h.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bedford UK

    Domyślnie

    Dodam jeszcze że dla CPL(A) nalot ogólny to 150h a nie jak napisałem 155. Kolega nie zaznaczył że lata na skrzydle.
    melonpl320 likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Laroxa Zobacz posta
    Nie wiem jak w CAA, ale EASA chce 100 PIC (choć coś nie mogę znaleźć konkretnego zapisu w PART-FCL).
    No wlasnie, jest wymog tych 100PIC czy tylko 150h TT?

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •